ראש ישיבת 'סלונים' מבהיר: אסרנו התייצבות רק על גילאי 17

ראש ישיבת 'סלונים', הגאון רבי משה ברזובסקי, מבהיר כי דבריו בעניין ההתייצבות שפורסמו ב"כיכר השבת", נאמרו במסגרת פנימית וכי האיסור הוא רק על התייצבות גילאי 17 (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי משה ברזובסקי (צילום: כיכר השבת)

סערת ההתייצבות: דבריו של ראש ישיבת סלונים הגאון רבי משה ברזובסקי בשם אביו האדמו"ר, שהובאו לראשונה במלואם ב"כיכר השבת", לפיהם על תלמידי הישיבה הצעירים לסרב להתייצב בלשכות הגיוס גם ב"מחיר" של ישיבה בכלא, עוררו סערה בציבור החרדי כאשר החשש בקרב רבים מהעסקנים הינו ההקצנה החסידית משפיעה על חסידויות נוספות.

הבוקר (ראשון) פרסם ראש הישיבה מכתב הבהרה בלוח המודעות בהיכל הישיבה בו הוא כותב כי "הדברים שנאמרו בשיחה בעניין ההתייצבות של בני הישיבה בלשכת הגיוס, נאמרו במסגרת "פנימית" בלבד, וכהוראה לבני ישיבתינו".

"פרסום הדברים היה שלא ברשות ולמורת רוחנו ופגע בנו מאוד", כותב ראש הישיבה בהבהרתו.

בנוסף, כותב הגר"מ ברזובסקי כי "הדברים נאמרו רק בנוגע להתייצבות בלשכות הגיוס, דהיינו ההתייצבות הראשונה לגילאי 17, ולא בנוגע להתייצבות בני הישיבה המבוגרים יותר - במדור בני ישיבות בתל השומר".

האזינו: דבריו של ראש ישיבת סלונים הגר"מ ברזובסקי

דבריו של הגר"מ ברזובסקי פורסמו במלואם ב"כיכר השבת", כשבנאומו נשמע ראש ישיבת סלונים אומר כי "בנושא ההתייצבות, היו שסברו כי מיד כשהתקבל החוק שנועד ליטול מעמנו את נשמותינו, הרי יש להתנגד לכל השלבים שלו ולא להתייצב כלל. היו שחלקו על כך ונפגשו עם שר הביטחון. הוא ענה שלוש תשובות, שיש שתי אפשרויות להסבירן: או ששר הביטחון חושב שאנו טיפשים והוא מזלזל בנו, או שהוא עצמו כזה. והבוחר יבחר.

"שר הביטחון לא ויתר על התייצבות של הצעירים בלשכות הגיוס הכלליות. הסיבה לכך היא מפני דבריו של החזו"א שאמר כי חוק הבא לקעקע את עיקרי הדת - יתייצבו בפניו פלוגות מתאבדים, וסופו להיהפך לאות מתה בספר החוקים. הצבא יודע זאת, שלא יוכל ליישם את החוק, ובונה את יישום החוק על החלשים שבקרב הציבור החרדי, שאותם הוא חושב שיוכל להדיח מדרך אבותיהם. לכן אמר האדמו"ר שליט"א כי לא נלך להתייצבות שמטרתה לזהות את החלשים ולהדיחם מדרך האבות.

"יש השואלים מה נשתנה כעת שההתייצבות נאסרה, ושלוש תשובות בדבר: א'. הצבא השתנה שהוא רוצה ליישם את חוק הגיוס. ב'. כעת זהו סעיף בגזרת העברה על הדת שבחוק הגיוס. ג'. עכשיו התחילו הראיונות בלשכות הגיוס, שלא היו קודם לכן.

"האדמו"ר הורה לא להתייצב גם אם הדבר כרוך בצווי מעצר, ולחלק מהתלמידים כאן כבר יש צווים כאלו. הוא רואה את בני הישיבה כפלוגות גיבורי רוח שאיתם הוא יוצא למערכה כנגד עוקרי הדת. האדמו"ר הורה שלא להתייצב מתוך נכונות לישיבה בכלא. נקדש שם שמים גם בנכונות שלנו לישב בכלא, וגם ח"ו אם נצטרך להיכנס לכלא. ניכנס לכלא כשלוחיו של האדמו"ר, ובוודאי שלא נינזק מכך. אדרבה, תהיה מכך התעלות רוחנית".

ההבהרה של ראש הישיבה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר