סערה בגור: קברו של הגה"ח רבי יצחק מאיר לוין ז"ל חולל

חסידות גור סוערת לאחר הפוגרום בחלקת החסידות בהר הזיתים. כעת מתברר כי קברו של הגה"ח רבי איצ'ה מאיר לוין ז"ל, חולל גם כן בפוגרום; "מתכננים עצרת זעקה" (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הקברים שחוללו בהר הזיתים (צילום: ירושלים מאוחדת)

מתפללים שהגיעו אמש (מוצאי שבת) אל הר הזיתים בעיר העתיקה בירושלים, נדהמו לגלות כי במקום בוצע פוגרום ולמצבות רבות נגרם נזק רב. ההרס הרב בוצע בחלקה של חסידות גור, ולפי התמונות שצילמו המתפללים שיקיריהם קבורים בחלקה זו ובחלקות נוספות, ניתן לראות כי הפורעים ניתצו מצבות והרסו מכל הבא ליד.

כעת מתברר כי הפורעים הערביים חיללו בין הקברים גם את קברו של הגה"ח רבי איצ׳ה מאיר לוין זצ"ל - נכד לאדמו"רי החסידות, חתן ה"אמרי אמת" שבהוראתו נכנס לעסקנות והפך לאחד העסקנים החשובים של החסידות.

כאמור, חילולי הקברים בלילה האחרון בהר הזיתים בירושלים גרמו לתחושות קשות בקרב קרובי משפחתם של הטמונים במקום, כמו גם בקרב כלל היהדות החרדית הכאובה על חילול קברי ישראל וביזויים של המתים.

האירוע החריג גרם לסערה גדולה גם בקרב חסידי גור לאחר שבשעות הלילה נודע כי בין הקברים שחוללו נמצא גם קברו של הרב איצ'ה מאיר לוין זצ"ל, הטמון אף הוא במערת גור שבהר הזיתים.

הרב איצ'ה מאיר לוין בכנסת (צילום: משה מילנר, לע"מ)

הרב לוין זצ"ל הינו נצר מיוחס ונכד לאדמו"רי גור כשבנוסף כיהן כעסקן מרכזי בחסידות עוד לפני השואה האיומה ובעיקר לאחריה, עת היה שותף מרכזי בבניין היהדות החרדית בארץ ישראל וכינונה של חסידות גור.

אמש בשעות הלילה המאוחרות קיבלו עסקני הוועד להגנה על הר הזיתים קריאת חירום מבני ביתו של האדמו"ר מגור בשל השמועה הנוראה על הפגיעה בקברו של הרב לוין. בעקבות כך, הם נכנסו לעובי הקורה ואף שוחחו עם מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט בעניין.

הדבר עורר סערה רבתי בקרב החסידים וכן בקרב בני משפחת האדמו"ר, זאת בשל מעמדו התורני והציבורי של הרב לוין זצ"ל.

מנחם לובינסקי, יו''ר הוועד הבינלאומי להגנה על הר הזיתים, מספר על הטלפון שקיבל ב-2 בלילה (שעון ניו יורק) מבית האדמו"ר מגור, בו התבשר על האירועים הקשים בהר הזיתים.

האירוע הקשה התרחש למרות השקעת הממשלה ברישות כל האזור במצלמות אבטחה, מהלך שעלה מאות מליוני שקלים.

לובינסקי מספר כי נכנס במהירות לטפל בעניין ולדבריו, "בחסידות גור רואים זאת בחומרה רבה ואף מתכננים עצרת זעקה ומחאה שתיערך ביום שלישי הקרוב בעקבות המקרה החמור והנורא".

"לא נעבור על כך בשתיקה", הוא מבטיח. יצויין, כי הרב לוין הינו נכד של בעל ה"שפת אמת" מגור זצ"ל, ושימש בתפקידיו הציבוריים כיו"ר 'אגודת ישראל' בפולין וכן כציר ב"סיים" הפולני.

לאחר המלחמה, בזמן הקמת המדינה, עסק בהקמת עיתון 'המודיע' וכן ייסד את זרם החינוך העצמאי, כשבנוסף לכך, שימש כשר הסעד הראשון של מדינת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר