החלטה דרמטית

מועצת אגו"י: נשקול לפתוח ספרי יוחסין בגלל חוק הגיור

בעוד הציבור החרדי ציפה לקבל הכרעה של מועצת גדולי התורה של אגו"י בנוגע להתייצבות בלשכות הגיוס, החליטה המועצת לצאת בתקיפות נגד חוק הגיור: "נשקול לפתוח ספרי יוחסין אם החוק יעבור". החלטה בנושא ההתייצבות: בעוד מספר ימים, בכפוף להתייעצות עם מרן הגראי"ל שטיינמן (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"רים מגיעים לכינוס (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

בשעה האחרונה (רביעי) הסתיימה בירושלים ישיבת מועצת גדולי התורה של תנועת אגודת ישראל, בה השתתפו גדולי האדמו"רים, שדנה בנושאי המאבק בגזירת הגיוס ושאלת ההתייצבות של בני הישיבות בלשכות הגיוס וכן במאבק בחוק הגיור ונושא שמירת השבת בתל אביב.

בעוד הציבור החרדי בכלל והציבור החסידי בפרט ציפה לקבל הכרעה של המועצת בנוגע להתייצבות בלשכות הגיוס של צה"ל, החליטו חברי המועצת לצאת בתקיפות דווקא נגד חוק הגיור שמקודם בימים אלו בכנסת.

בנוגע לדיון העיקרי, בשאלת ההתייצבות בלשכות הגיוס, השמיעו האדמו"רים את דעתם וליבנו לעומק את הצדדים. למרות זאת, בשלב זה אין עדיין החלטה גורפת ובשיחות פנימיות נמסר כי ההחלטה תתקבל רק בימים הקרובים.

כאמור, בעוד בנושא ההתייצבות לא קיבלו חברי המועצת הכרעה, את נושא חוק הגיור החליטו הרבנים לתקוף באופן חריף ואף לשלוח מסר מאיים.

האדמו"רים השמיעו את דעתם כי מדובר ב"חוק הרסני שמאיים לפגוע בחומות היהדות", ואיימו כי ב"אם יעבור החוק ישקלו לפתוח ספרי יוחסין לציבור החרדי".

נושא נוסף בו השמיעו האדמו"רים את עמדתם הנחרצת הינו המאבק בפירצת השבת בתל אביב ופתיחת החנויות ושטחי המסחר כאשר האדמו"רים קראו לשמור על קדושת השבת.

כאמור, בנושא המאבק בחוק הגיור השתמשו האדמורים בלשון חריפה ביותר ודיברו על החורבן הגדול שהוא עלול לגרום לעם היהודי היושב בציון באם חלילה יאושר. "האם לגויים דמינו כאן בארץ הקודש", תהו גדולי הדור בכאב וכאמור, איימו לפתוח ספרי יוחסין נפרדים.

גורמים שאינם רשמיים העריכו באוזני "כיכר השבת" כי נושא ההתייצבות בלשכות הגיוס יקום ויפול ככל הנראה על פי החלטת האדמו"רים האם ניתן לסמוך על אותו מסמך שנשלח על ידי משרד הביטחון לחברי הכנסת החרדיים בשעות הצהריים ונחשף ב"כיכר השבת".

כזכור, על פי המכתב, יאשר הצבא התייצבות נפרדת גם לבעלי צו ראשון. "אם האדמו"רים יווכחו לדעת שהעניין הוא רציני ובאמת הצבא עומד מאחורי הדברים לחלוטין הרי שקיים סיכוי סביר שיתנו למהלך הזה ארכה לבדוק שאכן הדברים נעשים כהלכה ועל פי גדרי הצניעות", אומרים הגורמים.

ב'אגודת ישראל' מציינים עוד כי המטרה היא ליצור חזית אחידה של כל הציבור החרדי ולכן במהלך הימים הקרובים תשוגר משלחת מגדולי האדמו"רים חברי המועצת אל מעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן בכדי לדון עמו בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר