הצדיק הגדול מיבנאל / טור פרידה

הוא ביקש שלא ישאו הספדים בלוויה, אז כל אחד הספיד באופן פרטי, שמעתי שם על האדם הגדול ובעיקר על אהבת התורה שהחדיר בקרב חסידיו. יהודה ארנס נפרד מהצדיק מיבניאל הרב אליעזר שלמה שיק זצ"ל (דעה)

יהודה ארנס | כיכר השבת |
הלווית המוהרא"ש (באדיבות אתר ברסלב סיטי)

השבוע הייתי בלוויה של הרב אליעזר שלמה שיק - הצדיק מיבניאל זי"ע, פגשתי שם המון אנשים מקבוצות שונות כיפות סרוגות, חסידים מכל החצרות, תימנים,ליטאים ועוד. לא היה להם שום מכנה משותף חוץ מ...אבא משותף.

מוהרא"ש הצליח להגיע ללב של רבבות יהודים ומשם להגביה אותם ברוחניות. וכן, גם בגשמיות. הוא דאג לאנשים מכל הזרמים ממש כמו שאבא טוב דואג לבניו, ייעץ להם, התפלל עליהם ועודד בלי הפסקה ומעל הכל שימח. הוא תמיד הסביר לחסידיו כמה הכל תלוי בשמחה, ואיך כל הצרות מתגמדות כשאדם מבין ומרגיש שהכל ממנו יתברך, וכל מה שצריך לעשות זה פשוט לדבר איתו ולספר ולבקש על כל דבר קטן וגדול ולהבין שהקב"ה אוהב כל יהודי בלי גבול.

הוא ביקש שלא יספידו אותו, אז לא היו הספדים כמו כל הלוויה, אלא היו אלפי הספדים פרטיים, כל אחד סיפר להוא שלידו מה הוא קיבל ממוהרא"ש. כמה הוא הרגיש בן יחיד אצלו.

המון סיפורים שמעתי שם, שמעתי איך שכל ספר תורני שהיה יוצא לאור עולם, הוא למד מכריכה לכריכה ובביתו יש אלפי ספרים שכולם מלאים בהגהותיו. שמעתי על מסירות נפשו למען עם ישראל, איך הוא ישב שעות על גבי שעות לעשות שלום בית ממש כמו אהרן הכהן . שמעתי גם איך תמיד הוא דיבר נגד הפירודים בעם ישראל ונגד "הגזענות הארורה" כלשונו. סיפרו שם על החובות הענקיים שלקח כבר בצעירותו כדי להפיץ בעולם את ספרי ר' נחמן מברסלב זי"ע, כמובן שמעתי גם על ישועות שפעל והבטחות שלו שהתקיימו.

אבל יותר מהכל שמעתי שם איך הוא החדיר אהבת תורה בכל אחד, איך אנשים שבקושי פתחו ספר יודעים היום ש"ס, מדרשים, שלחן ערוך ועוד. הוא חזר במשך שנים רבות על אותם נקודות, סיפר ושיכנע כל פעם מחדש כמה חשוב ללמוד כל יום גמרא משנה תוספתא מדרשים הלכה ועוד ועוד לימודים יומיים, לכל אחד גם מי שרוב שעותיו עובד למחייתו, והכל בדרכי נועם בלי הפחדות רק גילה תמיד את המתיקות והשמחה בתורה ובקרבה לה'.

אני הכרתי אותו בעיקר דרך האתר "ברסלב סיטי", שם הוא ענה וייעץ לאלפי שואלים מכל הגוונים, דתיים וחילונים כאחד, ומכל תשובה שם התפעלתי מחדש איך הוא משקיע באנשים שהוא לא מכיר ועונה להם באריכות תשובות מנומקות ומברך ומעודד אותם כאילו היו בני משפחתו ממש.

גם בצוואתו הוא דאג לכלל הציבור והבטיח הבטחה חזקה שכל רווק או רווקה שיאמרו את ספר התהילים על קיברו הוא יעשה כל מה שרק יוכל שימצאו את זיווגם. וכן כתב בצוואה שקיברו יהי מסוגל לכל הישועות וכל מה שיבקשו שם לומדי ספריו תשמע תפילתם בשמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר