הילולת ה'ויואל משה'

הרבי מסאטמר: ראשי הישיבות - משוחדים

במהלך דבריו בסעודת ההילולא לבעל הויואל משה זי"ע, טען האדמו"ר מהר"י מסאטמר כי ראשי ישיבות משוחדים מהמדינה וביקש 3 מיליון דולר עבור פנייה של גאב"ד 'העדה' (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

בסאטמר ציינו את יום ההילולא של הרה"ק ה'ויואל מש'ה מסאטמר זי"ע בשורת אירועים מרכזיים.

בשעות הצהריים ביום שלישי התקיים מעמד חלוקת 'שקל הטהור' למוסדות על טהרת הקודש במשרדי מוסדות סאטמר בירושלים, וכפי שכבר דווח, מנהלי המוסדות חויבו להביא רשימות עם שמות תלמידי המוסד, כדי שהתקרית שאירעה במוסדות 'חכמת לב' לא תתרחש שוב.

בזה אחר זה הופיעו המנהלים ובידיהם רשימות עם שמות תלמידי המוסדות, וקבלו מלגה מכובדת לרגל ההילולא של הרבי ה'ויואל משה' זי"ע.

בניו יורק עלה האדמו"ר מהר"י מסאטמר בשעות הצהריים עם אלפים מתלמידיו לציונו של 'ר' יואליש' בבית החיים הישן בקרית יואל. בשעות הערב התקיימה סעודת ההילולא המרכזית באולם הגדול בת"ת של חסידי סאטמר בקרית יואל.

שיאו של המעמד היה בשעת נאומו של האדמו"ר, ששינן עם קהל האלפים את משנתו והליכותיו של הרה"ק הויואל משה זי"ע, ומה הם מחייבים אותנו כיום. בין השאר דיבר הרבי בעניינים העומדים על הפרק, בענייני צניעות בבתי החסידים, נגד הכלים הטכנולוגיים, וחיזק את ידי המוסדות שעומדים בפרץ לא לקבל את הילדים שהוריהם מחזיקים כלים לא מסוננים.

האדמו"ר דיבר בכאב עצום אודות גזירת גיוס בני הישיבות ואמר, כי "הם (ראשי הישיבות והמפלגות החרדיות) משוחדים לגמרי מהמדינה וזה מעוור את עיניהם. הם עושים פשרות, שבכל שנה ישלחו אלפי תלמידי הישיבות לצבא, ובפועל הגיוס מתקיימת במלוא המרץ. הם התחילו עם בחורים מבתים שבורים, יתומים, ספרדים, כאלו שהוריהם לא יכולים ללחום בעבורם, וכך הם חוטפים עוד ועוד נשמות מישראל לשמד רח"ל".

בשלב זה עבר הרבי לדבר אודות יהודי צרפת ואמר, כי "רואים שהמדינה משקיעה כוחות עצומים להעלות כמה שיותר יהודים מצרפת, ומבטיחים להם חיי יהדות כמו שהיה להם עד עכשיו, ובפועל שולחים את ילדי העולים למוסדות שעוקרים מהם את התמימות באמונה.

"דיברתי רבות עם רבני צרפת ועסקנים מארץ ישראל משך כמה חדשים שעברו, הם סיפרו לי מה שעושים עם ילדי העולים. תסמר שערות אנוש".

האדמו"ר המשיך ואמר: "זה ברור אצלי שכל אלו הרוצים להתדבק ברצונו ודרכו של אותו צדיק הרבי הויואל משה זי"ע, יעמדו לימין יהודי צרפת להצילם מגזירת שמד, ולחזק את היהודים שנשארו בצרפת שיוכלו להמשיך שם, ואלו שעלו לארץ - שהילדים שלהם ישארו יהודים".

לאחר מכן עבר האדמו"ר לספר בשבח נגידי החסידות, ואמר: "רואים שכוחו של הרבי זי"ע קיים לעד. תלמידי רבינו שנותנים משך השנה סכומים עצומים לקיום מוסדות קהילת סאטמר ברחבי תבל, וגם עוזרים למוסדות אחרים על טהרת הקודש, הם יהודים בעלי מסירות נפש.

"בשנים האחרונות זכינו לשלוח את תמיכת "שקל הטהור", וב"ה רק היום זכינו לחלק עוד מיליון דולר לכל המנהלים של המוסדות על טהרת הקודש. בקשו מאת המנהלים שיביאו עמם את רשימת ילדי המוסדות, לאחר הסיפור הבגידה הנוראה שאנשי בליעל עשו, כשלקחו כספים מהמדינה על שמות אחרים. אנחנו רוצים לוודא שזה לא קורה שוב. כמו כן, בקשו מהמנהלים את מספר חשבון הבנק שלהם, וברצוני לשלוח ביום א' של סליחות תוספת של עוד חצי מיליון דולר, אם יעזרו לי בזה".

האדמו"ר המשיך ואמר, כי "בזה אנחנו לא מסיימים. רק לפני כמה שעות התקשר כ"ק מרן גאב"ד ירושלים שליט"א (הגרי"ט וייס. י"כ) וביקש עזרה מתלמידי וחסידי סאטמר לעמוד נגד גזירת המיסים שהמדינה מנהלת נגד המוסדות על טהרת הקודש, וצריכים 3 מיליון דולר בעבור המערכה הזה. ועניתי ואמרתי לו שישראל קדושים הם, נתבעים ונותנים עוד הפעם ועוד הפעם, ואני בטוח שחסידי סאטמר יעמדו לימין המוסדות על טהרת הקודש במה שנצרך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר