מפגש מפתיע

הישיבות של שני הפלגים ישבתו בעיירה באבאבה

תלמידי ישיבת באבוב מרחוב 48 ו"אחותה" מרחוב 45 יצאו למסע שורשים באירופה • בין היתר צפויים התלמידים לשבות בערש חסידותם, בעיירה באבאבה שבגליציה (חסידים, בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
בחורי באבוב בבית העלמין בצפת עם רבם (צילום אילוסטרציה: דוד כהן / פלאש 90)

תלמידי הישיבות של שני הפלגים בחסידות באבוב צפויים לשבות בשבוע הבא באותה עיירה: באבאבה (באבוב), ערש החסידות שבגליציה-פולין.

הספק-מפגש הזה יתרחש, משום שישיבת באבוב וישיבת באבוב-45 הכריזו - ללא תיאום מראש כמובן - על מסע לקברי צדיקים באירופה, שיתקיים בשבוע הבא.

התלמידים צפויים להעתיר על קבריהם של גדולי החסידות, כאשר גולת הכותרת של שני המסעות היא כאמור שבת במקום הולדתה של חצר באבוב.

האדמו"ר מבאבוב (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)

חסידות באבוב מפוצלת כידוע לשתי חצרות, שמרכזיהן ממוקמים בבורו פארק, ואשר מונות יחד כ-3,000 בתי אב. הגדולה בראשות האדמו"ר רבי בן ציון אריה לייבוש הלברשטאם - ברחוב 48 בשכונה, והשנייה בראשות האדמו"ר רבי מרדכי דוד אונגר, הנושאת את השם "באבוב 45", על שם מיקומו של בית המדרש המרכזי של החצר.

בתוך כך, על פי דיווחים מתוך חסידות באבוב-45, עסקני החצר שוחחו בימים האחרונים עם האדמו"ר בנוגע להקמת יישוב חדש בניו ג'רזי, לטובת אברכי החסידות, מה שעשוי לפתור את המצב הנוכחי בו הם נאלצים להתמודד עם מחירי הדיור היקרים בבורו פארק.

האדמו"ר מבאבוב-45 (צילום: ויקיפדיה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר