עַל-כֵּן קָרְאוּ לַיָּמִים הָאֵלֶּה פוּרִים

קריאת מגילה ו'משתה היין': כל האירועים ב'חצרות הקודש'

איפה יתקיים מעמד 'לוויתן טיש', היכן ייערך ה'פורים שפיל' המסורתי ומי יישב בראשות ה'גילופין טיש'? כך יחגגו חצרות החסידים השונות את האירועים הייחודיים לחג הפורים • השעות - והמקומות (אנ"ש)

שימי שפר | כיכר השבת |
קריאת המגילה בבעלזא, בשנה שעברה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אלו זמני האירועים בחצרות הקודש ב'פורים דפרזים'; קריאת המגילה, התפילות וטיש 'משתה היין', בצל האדמו"רים בכלל החסידויות (לפי סדר הא"ב):

אלכסנדר:

מעמד קריאת המגילה יתקיים הערב בשעה 18:30 לאחר תפילת מעריב, וביום שלישי בבוקר לאחר תפילת שחרית יקבל האדמו"ר את קהל חסידיו לברכה למשך כשעתיים. לקראת מוצאי החג יערוך הרבי את טיש 'משתה היין' בבית המדרש של החסידות ברחוב אחיעזר בבני ברק בשעה 20:00 בערב.

אשלג:

מעמד קריאת המגילה יתקיים הערב בשעה 18:30 בבית המדרש של החסידות ברחוב שד"ל בבני ברק, ולאחר מכן בשעה 21:00 יערוך האדמו"ר 'טיש'. ביום שלישי בבוקר לאחר תפילת שחרית וקריאת המגילה יערוך הרבי 'לחיים' וקבלת קהל בבית מדרשו, ולאחר תפילת מנחה בשעה 17:00, יערוך הרבי את שולחנו.

ביאלה בני ברק:

מעמד קריאת המגילה יתקיים הערב בשעה 18:30, בבית המדרש של החסידות ברחוב ירושלים בבני ברק, מחר יקבל הרבי את חסידיו למשלוח מנות בשעות אחר הצהרים - ובמוצאי החג בשעה 21:30 יערוך האדמו"ר את 'טיש משתה היין'.

דאראג:

הערב לאחר קריאת המגילה יערוך הרבי את שולחנו בשעה 23:00, מחר לאחר תפילת שחרית יקבל הרבי את חסידיו למשלוח מנות עד השעה 15:00 בבית המדרש של החסידות ברחוב יצחק נפחא בבני ברק ובשעה 20:30 יערוך את 'טיש משתה היין'.

דז'יקוב ויז'ניץ:

מעמד קריאת המגילה יתקיים הערב בשעה 18:30, ולאחר מכן יערוך הרבי את שולחנו בבית המדרש של החסידות ברמה ג' בעיר בית שמש. מחר, לאחר תפילת שחרית, יקבל הרבי את חסידיו למשלוח מנות ולברכה, ובשעה 20:00 בערב יערוך האדמו"ר 'טיש' נוסף.

ביום רביעי, שושן פורים יערוך הרבי את שולחנו בשעה 11:00 בבוקר בבית מדרשו.

ויז'ניץ:

מעמד קריאת המגילה יתקיים הערב בשעה 18:15 בבית המדרש המרכזי של החסידות בשיכון ויז'ניץ בבני ברק, ולאחר מכן בשעה 22:00 יערוך הרבי את שולחנו בשילוב 'פורים שפיל' המסורתי.

וויז'ניץ. טיש עם פיוטים (ארכיון כיכר השבת)

מחר, לאחר תפילת שחרית וקריאת המגילה, יערוך הרבי את 'משתה היין' בשעה 13:00, ולאחר מכן בשעה 20:15 יתקיים 'טיש' נוסף. ביום רביעי, שושן פורים, יערוך הרבי את שולחנו לאחר תפילת מנחה.

ויז'ניץ (מרכז):

מעמד קריאת המגילה יתקיים הערב לאחר תפילת מעריב, ובשעה 22:30 יערוך האדמו"ר את שולחנו בבית המדרש של החסידות ברחוב שלמה המלך בבני ברק.

מחר בשעה 21:30 בערב יערוך הרבי את 'טיש משתה היין', וביום רביעי, לרגל שושן פורים, יערוך האדמו"ר את שולחנו בשעה 18:30 בהשתתפות החסידים.

ויז'ניץ בית שמש:

מעמד קריאת המגילה יתקיים הערב בשעה 17:45 בבית המדרש של החסידות ברחוב מלצר בבני ברק, ולאחר מכן בשעה 23:00 יערוך הרבי את שולחנו.

מחר ישהה הרבי בבית מדרשו בבית שמש, שם יקבל את חסידיו למשלוח מנות ולברכה לאחר תפילת שחרית עד השעה 13:00, אז יערוך את 'טיש משתה היין'.

זוטשקא:

מעמד קריאת המגילה יתקיים הערב בשעה 19:00 בבית המדרש של החסידות ברחוב באר מים חיים בבני ברק, וביום שלישי בשעה 05:00 לפנות בוקר יתקיים מניין מיוחד לאמירת כל ספר התהילים. לאחר תפילת שחרית יערוך הרבי מעמד 'לחיים טיש', ולאחריו יקבל את חסידיו למשלוח מנות. בשעה 17:30 יערוך הרבי את 'טיש משתה היין'.

לעלוב:

מעמד קריאת המגילה יתקיים הערב לאחר תפילת מעריב בבית המדרש של החסידות ברחוב מנחת יצחק בבית שמש, וביום שלישי לאחר קריאת המגילה יקבל הרבי את חסידיו לברכה ולמשלוח מנות. בשעות הערב יערוך הרבי את 'טיש משתה היין' בבית המדרש.

מכנובקא-בעלזא:

האדמו"ר יערוך את מעמד קריאת המגילה הערב לאחר תפילת מעריב בהיכל בית מדרשו בבני ברק, ומחר יקבל את קהל חסידיו למשלוח מנות ולברכה בין השעות 13:00 - 17:00. לאחר מכן יתפלל את תפילת מנחה ויערוך את 'טיש משתה היין' בהיכל בית המדרש מכנובקא-בעלזא ברחוב השל"ה בעיר.

נדבורנה:

האדמו"ר מנדבורנה יערוך הערב את מעמד קריאת המגילה בבית מדרשו בקרית נדבורנה בבני ברק, ומחר לאחר קריאת המגילה יערוך הרבי טיש משלוח מנות. את 'טיש משתה היין' יערוך האדמו"ר במוצאי החג, וביום רביעי בשעה 11:00 יערוך הרבי את שולחנו לרגל שושן פורים.

סלאנים:

האדמו"ר מסלאנים יערוך את מעמד קריאת המגילה הערב מיד לאחר תפילת מעריב, מחר לאחר תפילת שחרית יקבל את קהל חסידיו בשעה 12:00 בצהריים, בשילוב 'משתה היין', ולאחר תפילת מנחה יערוך הרבי 'טיש' נוסף בבית המדרש של החסידות ברחוב ברסלב בבני ברק.

סאטמר:

האדמו"ר מסאטמר יערוך את מעמד קריאת המגילה בבית מדרשו בוויליאמסבורג, מחר בשעה 15:00 יקבל את חסידיו למשלוח מנות ולברכה ולאחר תפילת מנחה יערוך הרבי את 'טיש משתה היין'. ביום רביעי, שושן פורים, יערוך האדמו"ר את שולחנו בהשתתפות אלפי חסידים.

סטריקוב:

האדמו"ר יערוך את מעמד קריאת המגילה הערב בשעה 19:30, ומחר בשעה 21:00 יערוך את 'טיש משתה היין'.

סערט ויז'ניץ:

האדמו"ר מסערט ויז'ניץ יערוך את מעמד קריאת המגילה הערב לאחר תפילת מעריב בבית המדרש הגדול בקריית ויז'ניץ בחיפה, ולאחר מכן יערוך את שולחנו.

מחר, לאחר תפילת שחרית, יקבל הרבי את חסידיו למשלוח מנות וברכה החל מהשעה 12:00 בצהריים, ובשעות הערב יערוך הרבי את 'טיש משתה היין'.

סקווירא:

האדמו"ר יערוך את מעמד קריאת המגילה לאחר תפילת מעריב, מחר בשעות הצהריים יערוך הרבי 'טיש' לרגל פורים בשעה 15:00 ולאחר מכן בערב יערוך 'טיש משתה היין' בבית המדרש הגדול בשיכון סקווירא בארה"ב.

צאנז:

האדמו"ר מצאנז יערוך הערב את מעמד קריאת המגילה בהיכל בית המדרש צאנז בנתניה, ולאחר מכן יערוך את שולחנו. ביום הפורים לאחר קריאת המגילה מחלק הרבי 'לחיים' לחסידיו, לאחר מכן יקבל את חסידיו למשלוח מנות עד השעה 17:00 ולאחר תפילת מנחה יתקיים ה'טיש' המרכזי.

קרעטשניף - קרית גת:

האדמו"ר מקרעטשניף קרית גת יערוך הערב את מעמד קריאת המגילה לאחר תפילת מעריב בבית מדרשו בקרית גת, מחר יערוך הרבי את 'טיש משתה היין' בביתו בשעה 16:00 ולאחר מכן בשעות הערב יערוך את שולחנו בהיכל בית המדרש.

שומרי אמונים:

האדמו"ר יערוך את מעמד קריאת המגילה הערב בשעה 18:30 בבית מדרשו ברובע ז' בעיר אשדוד, מחר לאחר תפילת שחרית יקבל את חסידיו לברכה עד לשעות הצהריים, אז יערוך הרבי את 'טיש משתה היין', ובשעות הערב יערוך את 'לוויתן טיש'.

פיטסבורג:

האדמו"ר יערוך הערב את מעמד קריאת המגילה בבית המדרש בקרית פיטסבורג באשדוד, מחר לאחר תפילת שחרית יקבל את חסידיו למשלוח מנות וברכה ובשעה 20:00 יערוך את 'טיש משתה היין' בהיכל בית המדרש.

צאנז קלויזנבורג:

האדמו"ר יערוך הערב לאחר קריאת המגילה את שולחנו בבית המדרש צאנז קלויזנבורג בברוקלין, ומחר בערב יערוך את ה'גילופין טיש' בהשתתפות החסידים. ביום רביעי, שושן פורים, יערוך הרבי את שולחנו בהיכל בית המדרש לאחר תפילת שחרית.

נדבורנה אלעד:

האדמו"ר יערוך את מעמד קריאת המגילה הערב בזמן ר"ת, לאחר תפילת מעריב, ומחר לאחר אמירת כל ספר התהילים, ולאחר קריאת המגילה ותפילת שחרית יתקיים 'משלוח מנות טיש'. בשעה 19:30 בערב יערוך האדמו"ר את 'טיש משתה היין' המרכזי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר