למרות ההקלות

רבני חב"ד: "אסור להתפלל במרחב הציבורי"

אחרי אישור ההקלות וההיתר להתפלל במניינים של 19 מתפללים ברחוב, רבני חב"ד קוראים לציבור להתפלל ביחידות או במנייני מרפסות, וזאת לאחר שהתייעצו עם רופאים (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הרב ירוסלבסקי (צילום: מסך)

החל מהבוקר (ראשון), מותר על פי ההנחיות לערוך מנייני תפילה בשטח פתוח, תוך שמירה על הגבלת מספר המתפללים, מרחק של 2 מטר בין אדם לחבירו וחבישת מסכת פנים.

אך רבני חב"ד קוראים לציבור שלא להתפלל במניין בשטח פתוח. הראשון להזהיר, היה מזכיר בית דין רבני חב"ד באה"ק ורב שכונת נחלת הר חב"ד בקריית מלאכי הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי.

בסרטון שפרסם, אמר כי לאחר התייעצות עם רופאים מומחים - דעת התורה היא שאסור להתפלל במרחב הציבורי, אלא יש להמשיך כפי שהיה עד עתה, במרפסות או ביחיד.

בית דין רבני חב"ד, הסמכות הרוחנית העליונה של החסידות בארץ, הוציא אף הוא מכתב: "על אף פרסום ההקלות וההנחיות ולפיהן ניתן לקיים מניינים במרחב הפתוח, התייעצנו עם רופאים ידידים מומחים, ודעתנו אשר רצוי להמשיך ולהחמיר ולהתפלל ביחידות, או בצרוף העומדים במרפסות".

הם הוסיפו כי במקרה וכן עורכים מניין, על זה צריכים להקפיד: "המניין יתקיים בשטח פתוח עם שלושה כיווני אוויר לפחות. במניין יהיו נוכחים עשרה אנשים בדיוק ולא יותר. התפילה תתקיים בעמידה, ללא שולחנות וכיסאות (טלית ותפילין יש להניח בבית הפרטי או ברכב)".

"יש לשמור על מרחק של 2 מטר לכל הפחות בין מתפלל אחד לשני. יש להשתמש בסידור או חומש אישי בלבד. כל המתפללים ילבשו מסכות פנים בעת התפילה ורצוי גם כפפות. אנשים בעלי מחלות רקע, או מבוגרים, או המתגוררים עם חולה הסובל מכל סוג מחלה, וכן נשים וילדים, לא ישתתפו במניין. בסיום התפילה יש להתפזר ללא לימוד, או התוועדות וכיו"ב. במידה ואחד מהכללים הנ"ל לא מתקיים - אין לאפשר את קיום המניין".

לגבי קריאת התורה כתבו הרבנים: "פתיחת הארון, הובלת ספר התורה והגבהתו יהיו רק על ידי בעל הקורא. העולים לתורה לא יגעו בספר התורה ויביטו ממרחק של שני מטר, או שבעל הקורא יעלה לכל העליות. על שולחן קריאת התורה תהיה מונחת טלית ייחודית רק עבור הקריאה, או מפה חד פעמית".

למרות הכללים כיצד ניתן בכל זאת להתפלל במניין, הוסיפו לסיום: "הננו חוזרים ומדגישים כי היות ומדובר בעניינים הנוגעים לפיקוח נפשות, דעתנו שאין להקל ראש כלל בפתיחת מניינים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר