יוצא דופן

בהוראת האדמו"ר: השידוך נסגר בשבת קודש

לפני כשבועיים, התבשרו תושבי שיכון סקווירא כי המשפחות קופרמן ובלום, השתדכו ביניהם - בעיצומה של שבת קודש, זאת בהוראתו של האדמו"ר מסקווירא • הסיפור המלא (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: אבי ס)

סיפור יוצא דופן התרחש בשבועות האחרונים בשיכון סקווירא בארה"ב, במסגרתו שני משפחות בחסידות סגרו שידוך לצאצאיהם בעיצומו של יום השבת.

ל'כיכר השבת' נודע כי לפני כשבועיים, בשבת פרשת שופטים, הופתעו החסידים לשמוע בעיצומה של השבת כי המשפחות קופרמן ובלום, משפחות מוכרות בחסידות, השתדכו ביניהם, ולאחר בירור קצר נודע כי מי שהורה על סגירת השידוך בשבת הוא האדמו"ר.

הסיבה לכך נובע ממנהג עליו מקפידים בסקווירא שלא לסגור קשרי שידוכין בתאריכים א', ג' וה' לחודש, כאשר בנוסף נוהגים שלא לסגור שידוך בימים שני וחמישי - ימים שעליהם מופיע בהלכה כי בית דין של מעלה יושבים ודנים.

בעקבות כך, המשפחות, שכבר היו מוכנות לסגור את השידוך המדובר ביום חמישי בערב פרשת שופטים, א' באלול, נתקלו בתאריך הבעייתי של א' לחודש כאשר בשל המנהג, התאריכים שבאו בימים שלאחר מכן, היו גורמים לעיכוב בסגירת השידוך של שבוע ימים.

כאמור, לאחר התייעצות שערכו בני המשפחה עם הרבי, הוא הורה לסגור את השידוך בעיצומה של השבת, כפי שאף נפסק להלכה שמותר לסגור שידוכים בשבת קודש לקול שמחתם של בני המשפחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר