"בנפשו הדבר"

הבקשה החריגה של האדמו"ר מחסידיו: "משקפי פלסטיק"

מאות חסידי 'תולדות אהרן' נחשפו בחודש האחרון לבקשה חריגה מטעמו של האדמו"ר - להחליף את מסגרות המשקפיים העדכניות למשקפי פלסטיק, המקובלות בחסידויות רבות; ומה הסיבה? (אקטואלי)

שימי שפר | כיכר השבת |
הרבי מתולדות אהרן (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

חסידי 'תולדות אהרן' נחשפו בחודש האחרון לבקשה חריגה מטעמו של האדמו"ר שנוגעת לאלו אשר מרכיבים משקפיים.

ל'כיכר השבת' נודע כי העניין החל כבר בימי חודש אלול, אז הורה הרבי למספר אברכים בחסידות להחליף את המשקפיים ממסגרות רגילות ועדכניות - למסגרות שעשויות מפלסטיק.

בשבועות האחרונים המשיך הרבי לבקש מאברכי החסידות, שנכנסו אליו לקבלת קהל, להחליף את המסגרת, כולל בעת שהאברכים נכנסו אל הרבי להתברך לקראת החתונה שהתקיימה בחסידות בשבוע שעבר.

ב'תולדות אהרן' מספרים כי מדובר בצעד מפתיע ואף בתקדים של ממש בשל העובדה כי האדמו"ר אינו נוהג להתערב בדרך כלל בנושאי הלבוש, בוודאי שלא באופן כזה של בקשה והוראה אישית מכל אחד.

לאחר שהשמועה פשטה בקרב החסידים, החליפו בימים האחרונים למעלה ממאה חסידים את המשקפיים, זאת כדי לעשות את רצון הרבי שהחליט להציב קו ברור בנושא המודרניזציה.

בחסידות מספרים כי במסגרת המאמצים של האדמו"ר נגד המודרניזציה, יצאו בחסידות בקמפיין במיוחד תחת הכותרת 'ובנפשו הדבר', כדי לנסות ולמנוע כמה שיותר את הצפייה בתכני וידאו שנשלחים דרך המייל, ולהתנזר ככל שניתן מהאמצעים הטכנולוגיים שלא לצורך, כאשר גם אלו שזקוקים לכך נקראים למנוע מילדיהם את החשיפה לטכנולוגיה המודרנית, ולהתקין תוכנה מיוחדת שמונעת את האפשרות של צפייה בתכני וידאו.

יצויין כי מנהג משקפי הפלסטיק מקובל בחסידויות ובקהילות נוספות, בראש ובראשונה בחסידויות גור, בעלזא וויז'ניץ, שם מקפידים מאד בנושא, כשהסיבה המרכזית היא כמובן שמירת גדרי הלבוש החסידי ואף הרצון למנוע מהחסידים להיות חלק מהתחרות בנושא הלבוש העדכני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר