"כואבים ומזועזעים"

קרלין: "כשל נקודתי חמור בבניית הטריבונה"

בחסידות קרלין הגיבו בהודעה חריגה לאסון שגבה את חייהם של שניים ופציעתם של מאות: "יש לדחות את הניסיונות לקשור בין קריסת הטריבונה למתחם הבניה עצמו" (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
פינוי הפצועים מהזירה (צילום: דוברות המשטרה)

אסון הפארנצ'עס בחסידות קרלין: בחסידות מגיבים הערב (שני), לאחר צאת החג, בצורה רשמית לאסון הכבד. בהודעה מיוחדת נמסר כי אנשי החיסידות ישתפו פעולה עם גורמי החקירה.

"אנו כואבים ומזועזעים נוכח האבל הכבד והצער הנורא על האסון שפקד את קהילתנו, וכי בשם המשפחות והקהילה כולה, אנו מוסרים את תודתנו לכוחות החירום וההצלה ולצוותים הרפואיים בבתי החולים, פעילותם ומסירותם הצילו חיים רבים", נכתב בפתח ההודעה החריגה.

עוד נמסר כי "חסידות קרלין סטולין נוהגת בהקפדה יתירה ומיוחדת בכל הקשור לחיי אדם. כידוע שמירה על פיקוח נפש הינה אצלנו ערך עליון במעלה. גם במקרה זה מונו מפקחי בטיחות לבית המדרש לקראת החג, הושקעו משאבי עתק ביישום נהלי הבטיחות (יציאות חרום, דרכי מילוט, ערכות חירום וכו)".

בקהילה מדגישים כי "יש לדחות את הניסיונות לקשור בין קריסת הטריבונה למתחם הבניה עצמו, שכן צויידנו באישורים המתאימים כולל אישורי בטיחות נדרשים, אותם נציג בפני גורמי הרשויות, מבלי לפגוע בהליכי הבדיקה והחקירה".

עוד מציינים בחסידות כי "על פי הנראה בשלב ראשוני זה מדובר בכשל נקודתי חמור בבנית הטריבונה. חסידות קרלין, תפעל בשקיפות ובאחריות בשת״פ גורמי הרשויות הבודקים את האירוע הקשה".

לסיום אומרים בקרלין כי הם סומכים על אנשי אכיפת החוק והגורמים הרלוונטים שיבחנו את האירוע לעומק וכנדרש. כאמור, החסידות תסייע ככל הנדרש להגיע למיצוי וחקר האמת, תוך השתתפות בצערם העמוק של המשפחות, ותפילה לשלום הפצועים ומשפחותיהם.

יצויין כי שעות לאחר האסון יצא הרבי לחסידיו ובדברים קצרים שנשא הוא אמר בין היתר: "עברנו שנה קשה במיוחד, שנת הקורונה, והאסון במירון, וכעת נדרש מאיתנו לעשות חשבון נפש, כל אחד ואחד עבור עצמו וכולם יחד".

עוד הוא אמר כי כתוב 'אנא מפניך אברח', אי אפשר לברוח מהכול. מהקורונה הצלחנו, מהאסון במירון הצלחנו, אל לצערנו מהאסון הזה לא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר