הבן או האח? כל הפרטים

מתיחות גדולה בזוועהיל: מי יוכתר למלא את מקומו של האדמו"ר זצ"ל?

ביום שני הקרוב, בני ואחי האדמו"ר מזוועהיל שנפטר במפתיע, יקומו מ'השבעה', ואז יחל הדיון מי ימלא את מקומו • משפחת האדמו"ר וחלק ניכר מהחסידים, מעוניינים בבן, ואילו חלק מעדיפים את האח | וגם: בחסידות שוקלים בחירות (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
הבן (מימין) לצד אחיו של הרבי זצ"ל (צילום: שלומי טריכטר - די וואך)

ביום שני שעבר הלך לעולמו במפתיע האדמו"ר מזוועהיל זצוק"ל, ובאופן חריג לא מונה לו ממלא מקום בעת הלוויה, ובעקבות כך, רבים היו בטוחים, כי אחיו של הרבי, הוא זה שימלא את מקומו, אך כעת (מוצ"ש), לאחר שבת סוערת, רבים מהחסידים ובני המשפחה, דורשים למנות דווקא את בנו של האדמו"ר זצוק"ל ולא את האח.

כפי שכבר דווח ב'כיכר השבת' זהותו של האדמו"ר שרבים קיוו כי היא תוכרז בזמן ההלוויה, לא פורסמה, בין היתר בשל העובדה כי לא נכתבה צוואה בנושא, מה שהביא לחילוקי דעות בקהילה סביב דמותו של הרבי הבא.

על תפקיד ההנהגה מתמודדים אחיו של הרבי זצ"ל, ראש ישיבת זוועהיל הגאון רבי שמואל דוד גולדמן, שנתמך ע"י זקני החסידים וחלק מעסקני הקהילה, ובנו בכורו של האדמו"ר זצ"ל, הרה"צ רבי משה נתן נטע גולדמן, שרבים מהאברכים והחסידים הצעירים רואם בו כ'ממשיך' וכמי שיהיה זה שיוביל את הקהילה.

ל'כיכר השבת' נודע כי בשל הסערה שנוצרה, חתמו למעלה ממאה אברכים מהקהילה על מכתב מיוחד שבו הם מבקשים כי ברצונם לראות את בן הרבי עומד בראש ההנהגה, כאשר הטענה המרכזית היא כי בנו של הרבי הינו אברך תלמיד חכם, ומחשובי החסידים, אשר אביו זצ"ל ראה בו ללא ספק אדם ראוי ומתאים, לצד העובדה כי בחצרות החסידים מקובל שההנהגה עוברת מאבא לבנו שממשיך את מורשתו של אביו.

מנגד, בקרב חלק מעסקני וזקני החסידות התומכים באחיו של הרבי לתפקיד האדמו"ר מציגים את הסיבה לתמיכה בכך שלדעתם ראוי שלתפקיד האדמו"ר ימונה אדם מנוסה שיוכל להוביל את הקהילה שנמצאת בתקופה קשה ביותר לאחר פטירת הרבי, ולא אדם צעיר יחסית, חשוב ומכובד ככל שיהיה.

כך או כך, הימים הקרובים צפויים להיות מכריעים בנושא, כאשר בנוסף יש מי ששוקלים את האפשרות לערוך בחירות בין החסידים, כאשר זכות הבחירה תתאפשר רק לחסידים שמשלמים דמי מעמדות (מעמודות געלט. ש"ש) - כספים אשר משמשים את בית הרבי והחסידות, אך ההחלטה הסופית טרם התקבלה, ויתכנו שינויים בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר