החתונה שעוררה מחלוקת

"היכן נשמעה רשעות שכזאת?" • סערה בחצרות סערט ויז'ניץ - ויז'ניץ

שבוע לאחר חתונת נכדתם המשותפת של האדמו"ר מסערט ויז'ניץ והאדמור מויז'ניץ (מרכז) - המחלוקת בשיאה | הבלגן שהחל עוד בחתונה ונמשך אל ימי השבע ברכות, הביא את האדמו"ר מסערט ויז'ניץ לצאת בדברים חריפים כנגד רודפי בנו | בחסידות ויז'ניץ הורו לחסידים שלא להגיב לדברים | הסיפור המלא (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
האדמו"ר מויז'ניץ (מרכז) בלחיצת יד לאדמו"ר מסערט ויז'ניץ, בחתונה (צילום: שמואל שנקר)

סערה בחסידות סערט ויז'ניץ לאחר שהלילה הופצה הקלטה בקו הטלפוני של החסידות, ובה דברי מחאה קשים וחריפים של האדמו"ר, נגד אנשים בקהילת מחותנו - האדמו"ר מויז'ניץ (מרכז) אשר פעלו לטענתו בשבוע באחרון נגד בנו הרה"צ רבי יחיאל יהושע.

על מנת להבין את הנעשה בסערט ויז'ניץ, ראוי לציין כי מאז הכתרתו של הרבי הנוכחי ועלייתו לכס האדמו"רות, הפכו בניו הרה"צ רבי ברוך והרה"צ רבי יחיאל יהושע לדמויות החזקות והמשפיעות בבית הרבי. אחרים אף יאמרו כי השפעתו של הבן רבי יחיאל יהושע חזקה אפילו יותר מההשפעה של אחיו, ועל כן, נוצרה מתיחות פנימית בין השניים מאחורי הקלעים, מתיחות שאף גררה לתוכה את הרבנית מסערט ויז'ניץ.

האדמו"רים מויז'ניץ ומסערט ויז'ניץ במעמד החופה (צילום: שמואל שנקר)

כך או כך, לפני כשבוע התקיימה שמחת החתונה לבתו של האח הרה"צ רבי ברוך שהוא כידוע חתנו של האדמו"ר מויז'ניץ, שמחה שבה השתתפו כמובן חסידי סערט ויז'ניץ וויז'ניץ, בשל היות האדמו"רים שלהם סב הכלה.

לא ברור מדוע, אך המתיחות בין החצרות הלכה והתגברה, כאשר נראה כי הסיבה המרכזית היא חוסר כיבוד וזלזול מצד הצדדים, האחד כלפי השני. כבר בחתונה עצמה בתחילת מעמד החופה, בעת שמקהלת חסידי ויז'ניץ שרו ניגון התעוררות, הוחלט לפתע בסערט ויז'ניץ להפסיק את השירה ולהזמין את הרבי לסדר קידושין, זאת ללא הסבר ובניגוד לנעשה בדרך כלל, מה שגרם לחסידי ויז'ניץ להרגיש פגיעה בכבודם.

בתיעוד חלקי ממעמד החופה, נשמע מנחה המעמד מזמין את הרבי לסדר קידושין על אף שאחזו באמצע הניגון, כאשר מצד שני למרות ההכרזה, ולמרות שהאדמו"ר נעמד במרכז החופה כדי להתחיל בברכה, המשיכו חברי המקהלה לשיר, עד אשר הם נקראו שוב להפסיק בזה הלשון: "תפסיקו לשיר, תפסיקו לשיר".

רגעי הדרמה בחופה - בוי'ניץ מנגנים, הרבי מערט ויז'ניץ מתחיל לקדש (צילום: לפי סעיף 27א)

לאחר מכן דווח על תגרה בין חסידים שהיו מעורבים באיומים ואף בגרימת נזק לרכבים של חסידי ויז'ניץ במהלך החתונה, לצד השמצות והאשמות הדדיות שנמשכו במהלך ימי השבע ברכות, כאשר בשמחה המרכזית שערך הסבא הרבי מויז'ניץ בהיכל בית המדרש ברחוב שלמה המלך בבני ברק, בלטה במיוחד היעדרותו של הסבא האדמו"ר מסערט ויז'ניץ.

באותו לילה, בשעה מאוחרת, התעוררו חלק מבני משפחת בית הרבי מסערט ויז'ניץ שהופתעו לגלות כוחות הצלה וכיבוי אש שהוזעקו לביתם בטענה כי שריפה משתוללת במקום - שריפה שכמובן לא פרצה כלל, הם כמובן האשימו בזה את חסידי ויז'ניץ במעשה כנקמה על אי השתתפותו של הרבי בשמחה הגדולה.

האדמו"רים מויז'ניץ ומסערט ויז'ניץ במעמד החופה (צילום: שמואל שנקר)

כאמור, לאחר מה שקרה יצא אמש האדמו"ר מסערט ויז'ניץ בחריפות נגד המעשים אותם הוא גינה בחריפות בהקלטה בת 15 דקות. "אני לא אוהב לדבר, אבל כאן אין ברירה", אמר הרבי. "אנשים כאן התנהגו ברשעות ובטרור, תוך גרימת נזק לרכבים ועשיית שיחות טלפון, תוך הפחדת אנשם זקנים, טף ונשים באמצע הלילה. היכן נשמעה רשעות שכזאת שמתבצעת נגד הבנים והנכדים שלי?", תקף האדמו"ר.

מימין - הבן הרה"צ רבי יחיאל יהושע (צילום: מערכת 'קול ברמה')

הרבי המשיך ואמר: "זה כואב לנו הרבה יותר כשכולנו יודעים מהיכן כל זה מגיע, ומי אחראי על הפצת השקרים שנאמרים ע"י אנשים טיפשים שעוסקים בטרור ובלצער בני אדם, אוי להם ואי לנפשם מהעונש שיקבלו בשמים.

"אבל אנחנו לא ככה. לנו יש דרך של תורה ועבודת ה', תיקון המידות ועשיית טוב בדרך הבעש"ט הקדוש, וחלילה לנו מלהיות כמותם. אדם שעוסק בלצער אנשים הופך להיות מושחת. אדם שאומר לילד דברים שלא אמורים להיאמר, ואחרי זה הולך להתפלל, זו תפילה? זו תועבה! התפילה שלו לא מתקבלת, ושווה כקליפת השום גם אם הוא יתנועע חזק עד הריצפה".

האדמו"רים מויז'ניץ ומסערט ויז'ניץ בחתונה (צילום: שמואל שנקר)
(צילום: שמואל שנקר)

בהמשך דבריו הוסיף הרבי ואמר: "אני לא רוצה שבישיבות ובכוללים שלי ידברו על הנושא. התפקיד שלנו זה לעסוק בתורה ובאהבת ישראל ולא באנשים שפלים שרודפים את בני רבי יחיאל יהושע, תוך הפצת שקרים ומעשים שכלל לא קשורים אליו, ברשעות נוראה ובמחשבה אחת ויחידה, כיצד ניתן עוד להרע לו.

"הפצת השקרים עליו ועלינו הוא לא דבר חדש. זה כבר קרה בחתונה שהתקיימה לפני שלוש שנים, וזה קורה גם כעת ובתקופה האחרונה. הם מפיצים סיבות מדוע לא השתתפתי בשמחת השבע ברכות, ואני אומר טוב שלא נסעתי - כמה שפחות להיות איתם - יותר טוב. אני מקבל עליי באהבה את הצער וממשיך לשתוק אל אף הניסיונות להשמיץ את בני.

"בני רבי יחיאל יהושע הוא נפש יקרה מאד מאד, הוא אדם ישר וירא שמים, בעל חסד בכל לבו ונפשו, וזה כנראה לצנינים בעיניהם שיש לנו אדם חשוב ומוערך כמוהו. שתקתי עד עכשיו, אבל אני מרגיש שאני לא יכול לשתוק יותר, משום שכל אחד יחשוב על בנו אהובו שעובר דברים שכאלו, הוא נרדף ממש כבר כמה שנים, והם כמובן פועלים להציג אותו כרודף תוך הפצת שקרים".

לסיום ביקש הרבי כי אם מישהו יגיע וידבר רעה נגד בנו, על כולם למחות בדבריו ולומר לו "שקר, שקר, שקר".

האדמו"רים מויז'ניץ ומסערט ויז'ניץ במצווה טאנץ (צילום: שמואל שנקר)

"תנו לו כוחות, תכבדו אותו ותנו לו את הכוח לעמוד בפני הקזת דמו ברבים", ביקש האדמו"ר.

יצויין כי זמן קצר לאחר שההקלטה עלתה לקו הטלפוני, היא הוסרה, אך הספיקה להסעיר את החסידות. גורמים בסערט ויז'ניץ טענו כי הדברים כוונו כלפי מי שעושה טרור נגד בנו ולא נגד קהילת וי'ניץ מרכז.

במהלך הלילה יצאה הוראה במרכז חסידי ויז'ניץ לפיה: "בהוראת האדמו"ר חל איסור לענות או להתייחס לנושא, ובוודאי שלא לעשות שום מעשה בנדון".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר