"אלו הדברים שלא נתפשר"

האדמו"רים הכריעו: 'אגודה' תיכנס לממשלה ותיאבק על חוק הגיוס לפני העברת התקציב

בתום 46 ימים של מו"מ בלתי נגמר, יהדות התורה והליכוד נמצאים בישורת האחרונה לפני סגירה | זו הסיבה שאגודת ישראל הסכימה "להתפשר" בנושא חוק הגיוס, שלא יוכנס לתוך ההסכמים הקואליציוניים, וגם: איך האדמו"רים שוכנעו לרדת מהדרישה החד-משמעית שהוצבה בהתחלה | כל הפרטים (חדשות חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
כינוס מועצת | ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

נראה שהסאגה שעטפה את חוק הגיוס במהלך 46 ימים האחרונים הגיעה לישורת האחרונה, כאשר בכירי האדמו"רים התירו לנציגים לחתום על ההסכם הקואליציוני והורו להם מבלי שנוסח החוק יהיה בהסכמים הקואליציוניים.

כפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', ב'אגודת ישראל', התבצרו בשבועות האחרונים סביב חוק הגיוס - והדרישה של האדמו"רים הייתה חד משמעית לחזור לחוק גיוס של חוק טל.

אך בשל הקשיים הטכניים בהעברת חוק מעין זה לפני הבחירות, הורו תחילה האדמו"רים, כי על הנציגים להתעקש שייכתב בהסכמים הקואליציוניים נוסח החוק המפורט החדש - שיהיה כמובן ללא יעדים, מכסות וסנקציות פליליות על בחורי ישיבות ואברכים.

בשעות האחרונות, צוותי המשא ומתן של המפלגות הגיעו לסיכומים כמעט סופיים - והתקבלה החלטה חוק הגיוס לא יהיה כלול בהסכמים הקואליציוניים, אך לפני התקציב, הליכוד יקבל את הדרישות אותן הציבה אגודת ישראל, וזאת תוך שימת דגש על הוראת האדמו"רים גם כעת - שלא להתפשר עם הליכוד על חוק גיוס עם יעדים ומכסות.

גורם בכיר באגודת ישראל אומר הערב ל'כיכר השבת': "לא סתם לא התעקשנו והתפשרנו - ובסוף הדברים שהיו חשובים לנו בחוק הגיוס לא נכנסו להסכם הקואליציוני, אם היינו מתעקשים להכניס את נוסח החוק, היינו צריכים להתפשר עם נתניהו על חוק שהוא גרוע מאוד בעיניי האדמו"רים".

"הדילמה הזו הוצגה בפני האדמו"רים, וממש בשעות האחרונות, הם קיבלו את ההחלטה להמתין עם החוק עד לפני שינסו להעביר את תקציב המדינה לשנת 2023".

לסיכום מדגיש אותו גורם, "תדעו, שיש הישגים גדולים בתחום הגיוס, אך מטבע הדברים אני מנוע לעת עתה מלפרט מה הישגים הללו".

עוד הוסיף הגורם, כי גם בשעה זו ועד לסגירה הסופית של ההסכמים, ההוראה שקיבלנו מהאדמו"רים - להדגיש בפני הליכוד כי לא נתפשר בנושא הגיוס כשיוגש על שולחן הממשלה, וכי במקרה הצורך אף נפיל את התקציב..."

יש נוסח שנמצא אצל גדולי ישראל. דיברו על חוק יסוד ערך לימוד תורה, ונוסח כללי שיהיה חוק שיאפשר קבלת דחיית שירות לבחורים שיושבים ולומדים. על מהות החוק נתווכח/ ננסה לשכנע את דגל וש״ס בחוק ללא יעדים ומכסות. אך בהסכם לא נדבר על חןק ספציפי.

ל'כיכר השבת' נודע, כי ש נוסח שנמצא אצל גדולי האדמו"רים. שם יש דרישה לחוקק את חוק יסוד ערך לימוד תורה, ונוסח כללי שיהיה חוק שיאפשר קבלת דחיית שירות לבחורים שיושבים ולומדים. ובמקביל, הליכוד התחייב על פסקת ההתגברות - אך ללא קשר לחוק הגיוס.

יצוין כי עדיין יש מספר נקודות מחלוקת בין הליכוד ליהדות התורה, בעיקר בנושא ביטול סעיף הנכד וכן בדרישה של הנציגים להביא הישגים בתחום הדיור.

כך או כך, הבעיות שישנן כרגע ייפתרו במהלך סוף השבוע הקרוב או בתחילת שבוע הבא והמשא ומתן הבלתי נגמר יגיע לקיצו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר