"בחור לא יודע אידיש? צריך לרחם עליו"

האדמו"ר מטשערנוביל מעורר את חסידיו לשוחח אך ורק באידיש: "כשחסיד משוחח בעברית, משתרבבות לתוך שפתו מילים של חולין". האדמו"ר סיפר לבחורים כי אחד המשגיחים בישיבה שאל אותו האם על הישיבה לקבל בחור שאינו דובר אידיש. "אמרתי למשגיח: אומנם יש לנו לרחם על אותו בחור שאינו יודע אידיש, אולם אין לקבל אותו לישיבה"

ישראל כהן | כיכר השבת |

בחסידויות רבות מקפידים לדבר אך ורק בשפת האידיש, אולם לאחרונה הפכה העברית פופולארית בריכוזים חרדיים רבים.

בנאום שנשא לאחרונה האדמו"ר מטשרנוביל שליט"א בפני בחורי ישיבה, הדגיש הרבי בנחרצות את הצורך לשמור על קדושת שפת התורה. "זו שפה קדושה הנקראת לשון הקודש, ולכן אסור לדבר cעברית כשמשוחחים על דברי חולין. לשם כך מדברים באידיש, כדי שלא להיכשל", אמר האדמו"ר.

vאדמו"ר הוסיף כי לאחרונה הוא חזר על האזהרה הזאת שוב ושוב, אך נראה כי ציבור החסידים לא הפנים עדיין את חומרת העניין.

"רבים חושבים כי העברית הפכה לשפה הלאומית בכדי לקרב בין אשכנזים לספרדים ולכן הדבר טוב ומבורך. מחשבה זו בטעות יסודה - kאנשים שהפכו את שפת העברית לשפה הלאומית היו כוונות ומטרות אחרות, הם היו רחוקים מאוד מתורה ומיראת שמיים.

"כשחסיד משוחח בעברית, משתרבבות לתוך שפתו מילים רבות של חולין שהומצאו על-ידי אנשים הרחוקים מיהדות. המילים הללו חודרות לנשמה", אמר האדמו"ר לבחורים.

האדמו"ר סיפר לבחורים כי אחד המשגיחים בישיבה שאל אותו האם על הישיבה לקבל בחור שאינו דובר אידיש.

"אמרתי למשגיח: אומנם יש לנו לרחם על אותו בחור שאינו יודע אידיש, אולם אין לקבל אותו לישיבה. אם לא היו ישיבות מתאימות עבורו היינו צריכים לקבלו, אבל לא כך המצב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר