57 שנים בלעדיו: הילולת בעל "הסולם"

לציון נ"ז שנים להסתלקותו של בעל הסולם זצוק"ל פקדו רבים את ציונו הקדוש בהר המנוחות. בצהרי יום, הגיע לציון נכדו, האדמו"ר מאשלג. על מנת לספק את צרכי המתפללים הרבים, הוקם גם סמוך לציונו של בעל הסולם מתחם מיוחד עם אוהל מקורה אשר בו כיבדו את העולים לציון בכיבוד קל שנתרם על ידי תלמידי בעל הסולם זיע"א לעילוי נשמת

דובי קורן | כיכר השבת |

לקראת יום היארצייט החמישים ושבע של המקובל האלוקי הגאון רבי יהודה לייב הלוי אשלג זצוק"ל אשר נלב"ע ביום הכיפורים תשט"ו, אורגנה בערב יום הכיפורים, עלייה המונית לציונו על ידי שוחרי לקחו, ההתארגנויות נעשו תוך שיתוף פעולה עם עיריית ירושלים וחברת אגד אשר אפשרו למעוניינים לעלות לציון ולשפוך את צקון ליבם, להגיע אל המקום באופן מסודר ומאורגן.

מבין מאות העולים על הציון ניתן היה להבחין על עשרות יהודים שבמשך שעות רבות ישבו בסמוך לציונו כשספרי הזוהר עם פירושו בידם והתקיים בו מאמר רז"ל הקימו ישיבה על קברו.

על מנת לספק את צרכי המתפללים הרבים, הוקם גם סמוך לציונו של בעל הסולם מתחם מיוחד עם אוהל מקורה, אשר בו כיבדו את העולים לציון בכיבוד קל שנתרם על ידי תלמידי בעל הסולם זיע"א לעילוי נשמתו.

בשעת הצהריים של יום ה' עלה לציון הק' נכדו כ"ק האדמו"ר רבי שמחה אברהם אשלג שליט"א אשר נשא דברים לאחר אמירת תהילים ומסר שיעור בזוהר הק'.

לרגל היארצהייט הוציא האדמו"ר שליט"א חוברת מיוחדת בשם "צדיק יסוד עולם" ובה סיפורים מרעישים על מרן בעל הסולם ומופתיו לרבים. האדמו"ר שליט"א התבטא כי כל מי שיעלה לציון בעל הסולם מובטח לו שייענה בכל מאי דבעי. התבטאות יוצאת דופן שהביאה רבים למקום. במוצאי יום הכיפורים נערך טיש יארצהייט בבית הכנסת 'עטרת שלמה' אשלג.

הגאון המקובל רבי יהודה לייב הלוי אשלג זצוק"ל הינו מחבר פירוש "הסולם" על הזוהר ותורתו מהווה עד היום מקור לא אכזב עבור רבבות לומדים בכל העולם. פירושו הבהיר המפרש בשפה ברורה את חכמתה של הקבלה, הפך לנכס צאן ברזל בארון הספרים של כל בית תורני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר