הפרשה על פי רבי נחמן

יש לך ניסיונות קשים? נראה שהקב"ה מסתיר פניו ממך? תקרא!

הקב"ה שולח ניסיונות למי שהוא חפץ לקרב, אתה יושב בשער המלך ומשתוקק לכנוס למלך, אך: המלך לא נותן אישור כניסה!רק אחרי שהקב"ה מאכיל אותך 'מרורים', הוא: פותח לפניך את - שערי הארמון המלוכה! | מעובד על פי רבי נחמן על פרשת פקודי (חסידים)

ורד שאלתיאל | כיכר השבת |
הציון של רבי נחמן מברסלב זי"ע (להגביה עוף)

רבי נחמן – פרשת ויקהל

יש רצון? אין מציאות!

יש לך ניסיונות קשים? נראה שהקב"ה מסתיר פניו ממך? תקרא!

המציאות הפוכה מהשכל הישר, הניסיונות קשים, הם:

אגרת שנשלחה לך מהמלך, לומר לך – אני חפץ ביקרך!

הקב"ה מבקש שתחזק את ליבך - ברצון חזק שינצח את הניסיון!

מה יותר טוב מכך, שהאוכל מצוי ס"מ ליד מהפה? ובשפע?

למה הנחש זכה שמזונותיו זמינים לו כל חייו?

כי הוא לא רצה שהנחש יפנה אליו, וזאת – הקללה הכי גדולה!

ואתה, אם תפנה לדבר עם המלך – תנצח כל חושך או מלחמה.

רוצה להיכנס למלך?  קבל ניסיון!

הקב"ה שולח ניסיונות למי שהוא חפץ לקרב, אתה יושב בשער המלך ומשתוקק לכנוס למלך, אך:

 המלך לא נותן אישור כניסה!

רק אחרי שהקב"ה מאכיל אותך 'מרורים', הוא:

פותח לפניך את - שערי הארמון המלוכה!

מטרת כל נפילה בעבודת ה' - שתעלה לדרגה יותר גבוה.

למה זה עובד כך? כי בזמן שאתה עולה בדרגה, מתעוררים ומתגברים עליך בכל פעם מחדש:

קליפות ותאוות, בלבולים ודמיונות, מחשבות ומניעות... רשימה לא מחמיאה...

ותפקידך, לרצות ולנסות להכניע ולשבור אותם, ואם הצלחת, קיבלת:

'כרטיס' כניסה לדרגה חדשה, אבל: אין כאן שום נפילה כלל!

תנועת הנפש של 'עובד' השם

עבד ה' מוריד ראש מול כל 'גל' ניסיונות שמנסה להטביע אותו, כי הוא יודע שהניסיון הגיע מהמלך, אפילו אם נדמה לו שהקב"ה עזב אותו, ואין לו כח לעמוד בניסיון, הוא יודע:

ש"מלוא כל הארץ כבודך" – הקב"ה נמצא איתו בכל מקום!

הוא מרים עיניים לשמים, ושואל:

ריבונו של עולם, איכה? איפה אתה? אתה איתי בחושך הזה?

תעזור לי להבין:

מה אתה רוצה ממני? למה הבאת אותי למקום הנמוך הזה?

מה השליחות שלי פה?

איך אתה רוצה שאגיב ואפעל? גלה לי רצונך כדי - שאעשה אותו!

חיזוק תמידי – זכור, ואל תשכח!

הקב"ה נמצא איתך בהסתרה בכל רגע בחייך - אין מציאותית אחרת, וזה צריך חיזוק תמידי!

אי אפשר לתקן ולהעלות יהלומים, אם - לא יורדים לבטן האדמה!

אומרים קדושי עליון "יסכר פי דוברי שקר" שאומרים:

שאפשר לעלות בעבודת ה' בלי ניסיונות, זאת - אשליה של שקר!

תאמר, ריבונו של עולם אני רק שליח שלך, ורוצה לעשות רצונך...

אחרי דיבור כזה, תגלה שבוער בך רצון חזק לעבוד את הקב"ה ולהתקרב אליו, ואם תרגיש כך, דע לך: אין עליך! זה מה שהקב"ה - מצפה ממך!

תזכור שהקב"ה - לא עובד אצלך, אלא, אתה - עובד אצל הקב"ה!

רק תסכים להיפגש עם מציאות של:

בלבול וחוסר ידיעה, חוסר אונים וחוסר וודאות, ותאמר לקב"ה:

אני לא יכול להסתדר בלעדיך! אין סיכוי - שאתרומם חזרה!

ואתה בוכה וצועק - ומתחנן על נפשך:

והקב"ה – שומע שוועתך ומושיע אותך!

יש רצון? אין מציאות!

נראה לך שלא מציאותי שתעמוד בניסיון?

אצל הקב"ה - הכל אפשרי! ויש ענין - שהכל יתהפך לטובה!

תרצה, תתפלל ותעשה השתדלות, כי אצל הקב"ה:

אין מושג של הגיון או מציאות!

מדוע כתוב במלאכת המשכן: "הוּקַם הַמִּשְׁכָּן. תַּעֲשֶׂה הַמְּנוֹרָה"? אומר מוהרנ"ת:

"כִּי הַמְּלָאכָה הָיְתָה נַעֲשֵׂית מֵאֵלֶיהָ" הזוהר הקדוש מבאר את הדברים על הפסוק: "וְהַבַּיִת בְּהִבָּנוֹתוֹ" - שכל מלאכת בית המקדש והמשכן, היתה:

"נַעֲשֵׂית מֵאֵלֶיהָ, רַק שֶׁהֵם הָיוּ מְכַוְּנִים לַעֲשׂוֹת הַמְּלָאכָה, וְהַמְּלָאכָה הָיְתָה עוֹלָה בְּיָדָם מֵאֵלֶיהָ".

לכן בכל מלאכת המשכן כתוב לשון: "רָצוֹן וּנְדִיבוּת לֵב" כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב:

"כָּל אֲשֶׁר נָדְבָה רוּחוֹ אוֹתוֹ... וְכָל אֲשֶׁר נְשָׂאוֹ לִבּוֹ לָבֹא לְכָל הַמְּלָאכָה לַעֲשׂוֹת".

כדי לעמוד בכל ניסיון, ולבנות משכן בלבבך לה' יתברך - אתה צריך רצון, ואז:

"כָּל מְלֶאכֶת הַמִּשְׁכָּן - נַעֲשֵׂית מֵאֵלֶיהָ! ע"י שֶׁהָיָה מֵאִיר שָׁם - הֶאָרַת הָרָצוֹן" (ליקוטי הלכות, או"ח, שבת, ג').

אתה רוצה ופועל - והקב"ה עושה!

כשמשה רבנו ראה שקרשי המשכן גדולים ועבים, הוא שאל את הקב"ה, איך יוכל להרים לבדו את הקרשים, והקב"ה עונה לו:

אל תדאג! אתה תעשה מה שאתה יכול וכאילו תרים את הקרשים, ואני אסייע לך שהקרשים יעמדו מאליהם, נשאלת השאלה:

אם הקב"ה רצה להעמיד את הקרשים בצורה ניסית:

מדוע ציוה שמשה רבנו יתעסק עם הקרשים, ויקים בפועל את המשכן?

הקב"ה פועל בטבע - מעל הטבע!

למשה רבנו נעשה נס, הוא היה צריך לעסוק בכל ליבו בהקמת קרשי המשכן, והקב"ה – עשה את המלאכה, ללמדך:

הניסים שהקב"ה עושה לך מתוך הטבע, הם ניסים – מעל הטבע!

כמו שמוכח מניסי מגילת אסתר:

גם הכל נראה לא אפשרי, מרדכי חייב את אסתר לעשות את שלה!

איך אמר מרדכי היהודי לאסתר המלכה?

"כי אם החרש תחרישי בעת הזאת, רווח והצלחה יעמוד ליהודים..."

את חייבת לעשות את שלך, בלי שום חשבונות...

ואסתר ממושמעת: "ואת מאמר מרדכי אסתר עושה...".

פורים – התגלות אלוקות בתוך ההסתרה

ביציאת מצרים היה ניסים ונפלאות, התגלות אלוקות – מעל הטבע!

בפורים, הקב"ה מתגלה בתוך הטבע, ללמדך:

שהקב"ה נמצא איתך בחיי היום יום בכל רגע, ואתה - אף פעם לא לבד!

הנהגת פורים היא ההנהגה טבעית שדרכה הקב"ה מנהיג את העולם:

ניסים על טבעיים – בתוך הטבע!

אנוכי אסתר אסתיר – לדורות!

שואלת הגמרא: "אסתר מן התורה – מנין? ואנוכי אסתר אסתיר" (חולין, קל"ט, ב'). אמר רב שמואל בר יהודה:

"שלחה להם אסתר לחכמים – קבעוני לדורות" (מגילה, ז') ויש נוסח כתבוני.

127 מדינות שעמדו בסכנת השמדה, אסתר המלכה היא - סיפור של עם שלם! 

אסתר המלכה היא – לדורות, היא - הסיפור שלנו!

יש הסתרה, נראה שאין סיכוי? זאת שעת המבחן - שלך ושלנו כעם!

הרגע חסר הסיכוי, הוא – רגע התפנית!

אתה חלק ממכלול – מעם הנצח, אין לך אפשרות להתייאש או לאבד תקווה: בעם ישראל - אין כזה מושג!

תעשה את שלך ותראה ניסים – קדימה לעבודה!

ואתה יודע מה הסוף...

"ליהודים היתה אורה ושמחה וששון ויקר".

כן יהיה לך ולכל עם ישראל, אמן!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר