על חבל דק: טיפים לייבוש כביסה

אנחנו לא מפסיקים לקנות בגדים חדשים ואיכותיים, משקיעים לא מעט כסף, אך לא עוצרים לרגע לחשוב על איך לשמור על איכות הבגדים, לא להרוס את הצבע והמרקם

עדי בורג | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

מיון הבגדים – מומלץ למיין את הכביסה לארבע קטגוריות לפחות.

כביסה צבעונית – כוללת בגדים בצבעים כהים שונים כגון שחור, ירוק, כחול, אפור, אדום, חום, כתום וסגול.

כביסה בהירה – פריטים לבנים עד צבעי פסטל מאוד בהירים.

הרתחה – הלבשה תחתונה ומגבות יש לכבס בנפרד בתוכנית קצת יותר אינטנסיבית.

כביסה עדינה – למשקיענים באמת, כביסה של פריטים איכותיים כגון חולצות מכופתרות, חצאיות, ושמלות אפשר לבחור בתוכנית עדינה במכונה.

אחרי שמיינו וכיבסנו, הגיע תור הייבוש:

מייבש כביסה – כמה פעמים קרה לכם שחולצות איבדו צורה או צבע כבר בכביסה הראשונה? כולנו בטוחים כי דווקא מכונת הכביסה פוגמת בבגדים, אך בפועל ב- 80% מהמקרים דווקא מייבש הכביסה הוא זה ששוחק אותם.

במידה ומדובר על בגדים איכותיים כגון חולצות מכופתרות, חצאיות ושמלות איכותיות מומלץ לא לייבש במייבש כביסה.

ייבוש בשמש – כולנו יודעים כי השמש לא בריאה לעור, אך חשוב לדעת שהשמש לא מצטיינת גם בייבוש בגדי איכות - פריטים עדינים ואיכותיים בעיקר בצבעים שחור, כחול כהה או אפור לא מומלץ לייבש בשמש!

במקום, אני ממליצה לייבש פריטים אלה, בתוך הבית ולא בשמש על מנת לשמור על הצבע.

גם אם בסוף בחרתם לייבש בשמש לא להשאיר את הבגדים חשופים לזמן רב מידי, החום הכבד ששורר בחוץ והלחות יגרמו נזק למרקם הבגד ולכן מומלץ לוודא שכשהבגד מתייבש, מייד להכניסו לארון.

בגדים שדורשים גיהוץ – חולצות מכופתרות, חולצות פולו, מכנסי בד אלגנטיים וכדו' מומלץ לנער היטב לאחר הכביסה ולייבש בתליה. הייבוש בתליה מצמצם את הקמטים על הבגדים ויקל משמעותית על הגיהוץ.

חולצות וגופיות לבנות שהצהיבו – יש להוסיף חצי כוס לימון טבעי לאבקת הכביסה. מומלץ לחזור על הפעולה מספר פעמים כדי לקבל תוצאה איכותית.

ולבסוף, אל תעמיסו על המכונה בכמויות גדולות של בגדים. הכביסה תהיה איכותית יותר כשיש זרימה בתוך המכונה והבגדים יהיו פחות מקומטים בסוף.

להת',

עדי בורג

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר