לשתות ולהישאר שפוי: הפתרון להנגאובר

כשהשתייה כדת, הבוקר שאחרי מלווה בהנגאובר. כאבי ראש בלתי נסבלים, הם תוצאה ישירה מ"עד דלא ידע". איך מתמודדים איתם? המדריך המלא לחוגג * למשל: העזרה הראשונה היא שתיית מים, כדי למלא את הפער שנוצר. יש לשתות כמות מרובה של מים במנות קטנות. וגם: פירות ובננות - מומלץ

שושי הלר | כיכר השבת |
(פלאש 90)

כשפורים כבר בשטח, על שלל התחפושות, הרעשנים ומשלוחי המנות המרשרשים, מתלווה אליו המצווה לשתות עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי... לכל אחד יש את הכמות שתיה שגורמת לו להגיע למצב זה.

אבל כאשר השתיה כדת, לעתים נגרמת התופעה המכונה הנגאובר, או בעברית ´חמרמורת´ שמופיעה כמה שעות אחרי השתיה, ככל ששותים יותר כך ההשפעה חריפה יותר. האתנול שנמצא במשקאות אלכוהוליים מפר את חילוף החומרים הרגיל של הגוף וגורם לשותה לאבד מים, וכתוצאה מכך מגיעים להתייבשות.

כאשר הכבד מפרק את האתנול, נוצרות תגובות כימיות המשפיעות על היכולת שלו לספק גלוקוז לרקמות ובעיקר למוח. ללא כמות גלוקוז מספקת מופיעים התסמינים של עייפות וכאבי הראש המפורסמים. אפיונים נוספים למצב הם: בחילות, צמא, קושי בקשב ותגובות מואטות, רגישות גבוהה לאור ולרעש, עצבנות יתרה, נדודי שינה ולעתים גם חרדות והרגשת דכדוך. ובקיצור הנגאובר.

האם כל המשקאות גורמים הנגאובר? מי סובל יותר? האם אפשר למנוע את התופעות, או לפחות למזער אותן?

משקאות אלכוהוליים כהים כמו ברנדי, ויסקי ויין אדום יגרמו להנגאובר יותר עוצמתי מאשר יין לבן או וודקה.

יש הטוענים כי הסוכר בקוקטיילים המתוקים מעלה את חומרת ההנגאובר.

רזים סובלים יותר מהנגאובר. ככל שהגוף גדול יותר מרגישים פחות את השפעת האלכוהול ואת התוצאות של הערב הקודם.

אנשים מבוגרים סובלים יותר. למה? לא ברור. אולי הגוף עייף יותר...

יש מי שאומר ששתיית מים לפני שתיית האלכוהול תמזער את השפעתו. כמו כן, יש את ההמלצה הידועה להיצמד למשקה אחד ולא לנדוד מבקבוק לבקבוק.

מה עושים כשקמים עם הנגאובר?

אין תרופה שתעזור להנגאובר. אבל ישנן עצות ותרופות סבתא להקלת המצב.

העזרה הראשונה היא שתיית מים, כדי למלא את הפער שנוצר. יש לשתות כמות מרובה של מים במנות קטנות. מומלץ לשתות לפני השינה כדי להפחית את ההתעוררות לחמרמורת.

עוד המלצות: לאכול תפוחים או בננות. התפוחים מסייעים להקלה על כאבי הראש. הבננה עשירה באשלגן ובמינרלים החסרים לגוף עקב צריכת האלכוהול. גם ויטמין סי מחזק את הגוף, אפשר לשתות מיץ תפוזים או תה עם לימון. הלימון והסוכר מסייעים לאיזון רמת הסוכר בדם, שמופר בשל צריכת האלכוהול.

שתיית מיצי פירות או ירקות היא דרך נוספת להחזיר לגוף ויטמינים ומינרלים. נסו לשתות מיץ עגבניות. העגבנייה מכילה פרוקטוז אשר מסייע בחילוף החומרים של האלכוהול בגוף. הוספת מיץ לימון למיץ העגבניות תשיג תוצאות טובות יותר.

דבש הוא גם אופציה מצוינת לטיפול בתסמיני הנגאובר. לקבלת התוצאות הטובות ביותר יש להוסיף דבש לכוס מים רותחים יחד עם מעט מיץ לימון ולשתות. דבש מסייע בהסרת ההשפעה המזיקה של האלכוהול ומחדש את הסוכר בגוף ומקל על ההנגאובר.

צאו להליכה. גם פעילות גופנית כלשהי יכולה להועיל בטיפול בהנגאובר. מתחילים בהליכה קלה ומגדילים את המהירות בהדרגה. פעילות גופנית מסייעת בחילוף החומרים, ובכך מצמצמת את ההשפעות השליליות ואת ההנגאובר.

יש להמנע משתיית קפה או משקאות אחרים המכילים קפאין. הקפאין גורם לייבוש ומחמיר את החמרמורת...

אחרי כל ההמלצות, אומרים המנוסים בעד דלא ידע, אין כמו משכך כאבים (נסו להימנע מאלו המגרים את הקיבה, כמו אספירין) ולהיכנס למיטה. שינה היא גם אפשרות נוספת לשיקום מצב הגוף אחרי שתיה מרובה.

והכי חשוב בכל מקרה, עד שאתם לא במצב שמבדיל בין ארור המן לברוך מרדכי ובין תמרור האט למשולש פיצה, אל תנהגו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר