המדריך המלא לשיפוץ האמבטיה

שיפוץ אמבט מקצועי לוקח בין ארבעה לשמונה ימים בהנחה שאין תקלות, עבודה של חובבן עלולה לגרום נזקים באינסטלציה הפנימית, חוסר סימטריות בריצוף והחיפוי, ואף עובש ונזילות. ערכנו לכם את השלבים והנקודות העיקריות ביותר בעת שיפוץ מקצועי של האמבט. המדריך המלא: כל מה שתרצו לדעת

מוריה חן | כיכר השבת |

שיפוץ אמבט מקצועי לוקח בין ארבעה לשמונה ימים בהנחה שאין תקלות, עבודה של חובבן עלולה לגרום נזקים באינסטלציה הפנימית, חוסר סימטריות בריצוף והחיפוי, ואף עובש ונזילות. ערכנו לכם את השלבים והנקודות העיקריות ביותר בעת שיפוץ מקצועי של האמבט:

השלבים

פירוק הקירות והריצוף הקיים.פינוי הפסולת עד לגילוי הצנרת.

ביצוע אינסטלציה בהתאם לדרישה:

שידרוג או חידוש הצנרת הקיימת (ועבודה על נקודות החשמל במידת הצורך).

התקנת האמבט.

ריצוף וחיפוי.

התקנת הכלים הסניטריים: כיור, ברזים, ואסלה.

צבע.

שיפוץ מקצועי לעומת חובבן

שיפוצניק מקצועי יערוך עבודה יסודית ומקיפה אשר תכלול גם החלפת צנרת מים וביוב בנוסף לשיפוץ הקירות והריצוף. החלפת צנרת תמנע בעתיד מקרים של דליפות ופיצוצי צנרת – תקרית העלולה לגרור שיפוץ נוסף. נושא הצנרת אף נהייה קריטי יותר כאשר אנו מדברים על תו תקן, חשוב לזכור כי שיפוצניק מקצועי ואמין יעשה שימוש בחומרי גלם בעלי תו תקן ישראלי – דבר המבטיח את עמידותם בפני לחצים חזקים יחסית ומבטיח את איכות הצנרת והחומרים, כך למשל הצנרת הרב שכבתית sp, או מולטיגול.

אזהרה: קיימים שיפוצניקים חובבנים רבים אשר עושים שימוש בצנרת בעלת תו תקן למים קרים גם בחיבורי האינסטלציה של צנרת המים החמים, מהלך העלול לגרור אתכם להחלפת צנרת נוספת בעתיד. בנוסף, הכרחי לבצע בדיקה של עמידות הצנרת בלחץ המים ובחום על מנת לוודא שהכל תקין ושאינם קיימים נזילות או פיצוצים.

טיפ: במידה וקיים צורך נוכל לצבוע את קירות האמבט באקרינול המונע עובש והצטברות פטרת, במקרה וזו איננה הבעיה – קיימת עדיפות לצביעת הקירות בפוליסיד אשר נחשב לצבע עמיד בפני אדים ומתאים לאיזורי רחצה.

הגורמים העיקריים לעלות שיפוץ חדר אמבטיה

מידותיו של חדר האמבט

כמות נקודות האינסטלציה

כמות נקודות ויציאות החשמל.חיפוי באמצעות אריחים המצריכים עבודה נוספת שאיננה סטנדרטית (פסיפס הדורש עבודה נוספת, זכוכית או שילובי שיש ייחודיים).

אסלה סמויה.פינוי הפסולת – הטווח והמרחק אותו נזדקק לעבור על מנת לפנות את הפסולת אל המכולהאשפה, שהרי ככל שנגור בקומה גבוהה יותר המחיר יושפע בהתאם.

איכות חומרי הגלם – במידה ונשפץ באמצעות חומרי גלם בעלי תו תקן חשוב לדעת כי מחירם יקר פי כמה וכמה (2-3) ממחיר חומרי הגלם הפשוטים, חשוב לזכור כי שימוש בחומרי גלם זולים עלול לעלות בהמשך ביוקר.

אביזרים ארונות וכלים סניטריים

ארונות אמבט

ארונות אמבט נוכל לרכוש אצל נגרים למינם בהזמנה אישית או למצוא במגוון חנויות בארץ. הדגשים החשובים ביותר לגבי ארונות האמבט הם המידות המתאימות והעובדה כי חשוב לזכור לרכוש ארון המורכב מחומרי העמידים בפני לחות. התאמת המידות תיקח בחשבון את הגודל וכיוון פתיחת הדלתות על מנת לאפשר גישה נוחה, ועניין איכות חומרי הגלם מתבטא בעמידותו של הארון לאורך זמן, ולכן קיימת עדיפות לעץ מלא, ציפוי פורניר, וצבע אפוקסי.

כלים סניטריים

כיורים, ברזים, אסלות ואמבטיותמקלחונים – אלה הכלים המשמשים אותנו והופכים את הסביבה והשימוש בה לנוחה ונעימה יותר, ונכון להיום גם מעוצבת יותר.

חשוב להתייעץ עם האינסטלטור על מנת לבדוק האם צנרת הביוב והמים דורשת העדפה בשימוש בכלים סניטריים ספציפיים מסוג מסוים.

אריחים וחיפוי

אפשרויות חיפוי האמבט הן רבות (שיש, קרמיקה, פסיפס, חרסינה, אבן וכו'), חשוב לשים לב כי ניתן לעשות שימוש באריחים של ריצוץ הרצפה באיזור החיפוי עד גובה של כ-55 סנטימטר, אך לא להיפך שכן לאלה יש סיבולת ועמידות גבוהה יותר.

הטיפים שלנו:

נוכל לתת תחושת מרחב לחדר אמבט קטן בעזרת גוונים בהירים, תאורה מפוזרת, 'כיור רגל' וכוננית תלויה אשר תחליף את ארון האמבט.

במקרה של אמבטיה אקרילית וודאו כי במהלך השיפוץ לא מלאו באיזור חול – דבר העלול לגרום להיווצרות חיידקים ופטרת.

השתמשו באריחים המונעים החלקה.בהתקנת מקלחון חשוב לקחת בחשבון את השיפוע לצרכי ניקוז נוח.

המאמר באדיבות פורטל המטבחים אקרמן מטבחים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר