דיווח במאקו:

שווי רכושו של הרב פנחס אבוחצירא: 1.3 מיליארד

תחקיר רחב-היקף מתפרסם על רכושו של הרב העשיר בישראל, הרב פנחס אבוחצירא, בנו של האדמו"ר רבי אלעזר זצוק"ל. הכתבה עוסקת באישיותו של הרב פנחס, ובדמותו אפופת המיסתורין. וגם: מה אפשר לעשות עם 1.3 מיליארד שקל? לקנות 9,285 ספרי תורה

ישי כהן | כיכר השבת |
מאלפי זהב וכסף. הרב אבוחצירא (צילום: מאיר אלפסי)

אתר מאקו של זכיינית ערוץ 2 קשת, מפרסם תחקיר רחב-היקף על רכושו של הרב העשיר בישראל, הרב פנחס אבוחצירא, בנו של האדמו"ר רבי אלעזר זצוק"ל.

בתחילת הכתבה כותב העיתונאי יאיר נתיב: "הרב פנחס אבוחצירא צוין לאחרונה במקום הראשון ברשימת הרבנים העשירים של מגזין "פורבס" בישראל, עם 1.3 מיליארד שקלים באמתחתו".

הכתבה עוסקת באישיותו של הרב פנחס, ובדמותו אפופת המיסתורין: "הרב אבוחצירא הבן, 35, ירש מאביו את החצר הגדולה בארץ. אביו נרצח על ידי מאמין שהגיע להתייעץ איתו, דקר אותו ולאחר מכן הוגדר כלא כשיר לעמוד למשפט. אביו, באבא אלעזר, נחשב לסמכות דתית מרשימה בפני עצמה; ליד ביתו נמצאות דירות מאמינים, ושווי הנכסים במקום עלה משמעותית בזכות המשפחה. לפי הדיווחים, בנו של הבבא, הרב פנחס ממעט להופיע בתקשורת".

וכשזה קורה, נכתב במאקו, האירוע הופך ל"חגיגה אמיתית באתרים דוגמת "כיכר השבת", המיועדים לקהל הדתי בעיקר. בניגוד לאביו, שכיסה את פניו ובין ביתו לישיבה שלו הייתה מנהרה תת קרקעית ששמרה על צניעותו, לא דווח עד כה על ביישנות שכזו מצד הבן. על אף שכמות המבקרים במקום פחתה, הוא עדיין מקבל אלפים של מאמינים.

(מאיר אלפסי)
הרב אבוחצירא עם שר הבינוי, אריאל אטיאס (צילום: ששון תירם)

הכתב טוען כי "בראיונות שהעניקו מקורבים למשפחה לכלי תקשורת נטען כי הוא עדיין לא מנוסה מספיק לנהל את ההון העצום של המשפחה".

איך נראה אורח חייו של הרב אבוחצירא? "לפחות כלפי חוץ מעדיף הרב לשמור על אורח חיים צנוע ברוח הדת, ולהמנע ממסיבות מפוארות ושאר תסמינים של חיי פאר. בעיתונות הכלכלית דווח כי בבעלות המשפחה בית פרטי בעל שטח גדול באזור באר שבע, הכולל גם אולם תפילה וחדרי אירוח".

מה יכל האיש הפשוט מן הרחוב לעשות עם הון גדול כל-כך? למאקו יש תשובה פשוטה: "ספר תורה, לפי האתר מקור הסת"ם, עולה 140,000 שקלים (לפי סוג הכתיבה בית יוסף). בסכום זה לרכוש כ-9,285 ספרי תורה. אפשר גם לרכוש 541 דירות לופט בתל אביב (לפי חישוב של 600,000 דולר), ולהפוך אותם למחסן שיכול לאחסן את כל הספרים שקנינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר