התמונות מוכיחות: מטוס החמקן האיראני הודבק בפוטושפ

האיראנים מפרסמים מידי פעם על הצלחה צבאית רצינית. לפני כשבועיים הכריזו האיראנים כי יצרו מטוס חמקן, אך תמונות מוכיחות כי מדובר בעבודת פוטושופ גרועה במיוחד (מעניין)

מטוס החמקן: עבודת פוטושופ האיראנית (צילום: העיתונות האיראנית)

לעיתים קרובות האיראנים מבשרים על השג צבאי משמעותי. ההישגים תמיד מוצגים בצורה ראוותנית ומיועדים להעביר מסר גם לעולם וגם לעם היושב באיראן.

כלפי המערב האיראנים מעוניינים כי תיווצר התחושה כי הם הפכו למעצמה צבאית וטכנולוגית מהמעלה הראשונה, וכלפי העם האיראני יש למנהיגים אינטרס להציג כי למרות המצב הכלכלי הקשה, ישנם הישגים משמעותיים המציבים את איראן כמעצמה.

ההישג האחרון שהציגו האיראנים הוא מטוס חמקן, לדבריהם כולו פרי פיתוח איראני. עד מהרה החלו להתעורר שאלות ברחבי העולם - תא הטייס נראה קטן, חופה עשויה פלסטיק פשוט שאינו מתאים לשימוש בכלי טייס. מומחי אווירונאוטיקה מרחבי העולם העירו כי גם מימדיו לא מאפשרים לו לטוס.

בתגובה לביקורת, החליטו האיראנים לפרסם תמונה רשמית, בה נראה המטוס בטיסה מעל אחד ההרים הגבוהים באיראן. הוכחה ניצחת, לא?

ה-Qaher 313: התמונה הרשמית של החמקן האיראני (צילום:)

כנראה שלא כל כך, האיראנים לא השקיעו יותר מידי מחשבה במהלך השיווקי הקלוקל.

הטלגרף הבריטי טען כי התמונה הרשמית המוצגת לעיל, היא הדבקה בתוכנת ערכיה גרפית של דגם המטוס (הלא אמיתי) על רקע הר הגעש דמוונד. עכשיו מצאו באופן וודאי כי מדובר בהדבקה. התמונה של ההר נלקחה ממאגר תמונות, מומחים לזיוף תמונות אומרים כי אפשר לזהות כי מדובר בזיוף, כי התמונה המקורית של ההר והתמונה האיראנית מציגים את אותן זוויות אור וצל, ואיפילו מיקומם של העננים תואמים לחלוטין בשתי התמונות.

תמונת המטוס שנחתכה והודבקה על תמונת ההר (צילום: העיתונות האיראנית)

זו לא הפעם הראשונה בה האיראנים נתפסים כשהם עושים שימוש בתוכנות עריכת תמונה. בעבר נחשף כי גרפיקאים איראנים שיכפלו טילים בתמונה של תרגיל צבאי איראני. לא מזמן הוטלו ספקות בקשר לשיגור "המוצלח" של קוף לחלל, עליו הודיעו האיראנים, לאחר שתמונת הקוף שחזר מהחלל לא הייתה דומה לגוף ששוגר לשם...

ה-Qaher 313: התמונה הרשמית של החמקן האיראני (צילום: העיתונות האיראנית)
תמונת ההר המקורית, ללא ההדבקה האיראנית

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר