לאחר שבוע: נוסעי הספינה שנלכדה בקרח באנטרטיקה חולצו

הספינה הרוסית "אקדמיק שוקלסקי" יצאה מניו זילנד לאנטרקטיקה לפני למעלה משבוע ועליה 52 מדענים ותיירים אך נתקעה בקרח. היום חולצו כל הנוסעים בסיוע מסוק. צפו (בעולם)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: מתוך יוטיוב)

סוף טוב: 52 נוסעי הספינה שנתקעה בקרח באנטרקטיקה לפני תשעה ימים חולצו היום (חמישי) בסיוע מסוק.

הספינה הרוסית "אקדמיק שוקלסקי" יצאה מניו זילנד לאנטרקטיקה לפני למעלה משבוע ועליה 52 מדענים ותיירים, רובם אוסטרלים, במסגרת נסיעה לציון 100 שנה ליציאת משלחת המחקר של החוקר האוסטרלי דגלאס מוסון לאנטרקטיקה.

אולם נוסעי האונייה לא הצליחו להשלים את ההגעה לאנטרקטיקה, מכיוון שהאונייה נתקעה בקרח במרחק של כ-185 קילומטרים מזרחית לתחנה הצרפתית האנטרקטית Dumont D'Urville ובמרחק של כ-2,800 קילומטר ממדינת המחוז האוסטרלית טזמניה.

לאחר עשרות ניסיונות חילוץ שנכשלו, הצליחה אונייה שוברת-קרח סינית בשם "דרקון השלג" לשגר מסוק שחילץ בכל פעם 12 מחברי המשלחת שעל האוניה לעבר משטח קרח סמוך. החילוץ נמשך כחמש שעות עד לחיולצם של כל נוסעי הספינה.


צפו: המסוק וחילוץ נוסעי הספינה

הרשות האוסטרלית לבטיחות בים, שניהלה את המבצע, אמרה כי הצלחת החילוץ התאפשרה לאחר שתנאי מזג האוויר במקום השתפרו וצפויה טמפרטורה נוחה במשך 36 השעות הבאות. בימים האחרונים ניסו שוברות הקרח מאוסטרליה, צרפת וסין להתקרב לאונייה התקועה, אך הקרח העמוק הכשיל את מאמציהן.

ראש המשלחת, כריס טורני תאר בחשבון הטוויטר שלו כי באונייה נשמר מצב הרוח מרומם והנוסעים משתדלים להעסיק את עצמם בפעילויות מגוונות כמו למידת שפות, יוגה, צילום, קריאה לצד המשך מחקר הים לשמו יצאו לאנטרקטיקה.

הרופא של המשלחת, אנדרו פיקוק ציין כי אמנם מצב הרוח טוב יחסית, אך הנוסעים מתוסכלים ממשך ההמתנה הארוך "אנחנו לא כועסים" אמר פיקוק בשיחה לווינית, "אנחנו פשוט מתוסכלים מכך שאין לנו שום דבר לעשות חוץ מלשבת ולשמור על המורל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר