הסינים מזייפים זריחה על מסכי ענק בגלל זיהום אוויר

זיהום אוויר כבד מסתיר לסינים כבר שנתיים את השמיים. הפתרון של הממשלה: הצבת מסכי ענק בכיכר טייננמן בבייג'ינג, עליהם מוקרנים סרטונים של זריחת ושקיעת השמש (מעניין)

שושי מילר | כיכר השבת |
זריחה (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

זיהום אוויר כבד מסתיר לסינים כבר שנתיים את השמיים. בשל הזיהום, שהפך לאחרונה למסוכן, תושבי המדינה אפופת הערפיח, הספיקו לשכוח את מראה הזריחה והשקיעה.

אך לסין, אלופת החיקויים הבלתי מעורערת, יש פתרון יצירתי במיוחד: הממשלה המקומית הציבה מסכי ענק בכיכר טייננמן שבעיר בייג'ינג, עליהם מוקרנים סרטונים של זריחת ושקיעת השמש במטרה להזכיר לתושבים מה הם מפסידים.

ענן הערפיח הסמיך מעל סין, הגיע לאחרונה לרמות מסוכנות, לכן רוב תושבי המדינה מסתובבים ברחובות כאשר על פניהם מסיכת הגנה סטרילית מפני האוויר הרעיל. בסוף השבוע האחרון, האוויר שנמדד הכיל כמות חריגה של חלקיקים רעילים והתושבים נקראו שלא לצאת מבתיהם כלל. במדידות התגלו בכל מטר מעוקב של אוויר למעלה מ-500 מיקרוגרם של PM2.5 (חלקיקים רעילים המתיישבים בקנה הנשימה העלולים להביא לקושי בנשימה ואף לחנק).

רמת החשיפה המומלצת לחלקיקים אלו היא 10 מיקרוגרם ביום ממוצע ו-25 מיקרוגרם ליממה חריגה שלוש פעמים בשנה. בשנה שעברה הגיעו רמות החומר בצפון סין לפי שניים מהרמה שנמדדה בסוף השבוע, קרוב ל-1,000 מיקרוגרם למטר מעוקב של אוויר.

בניסיון להתמודד עם הזיהום המסוכן, השקיעה הממשלה בסין כ-200 מיליארד דולר למימון פרויקטים למחקר ופיתוח דרכים לפתרון הבעיה. אך נראה כי הדבר עלול לקחת שנים, וישנו ספק אם בכלל יצליח.

בינתיים, רשות התעופה בסין הורתה כי על כל הטייסים הנוחתים בנמל התעופה הבינלאומי בבייג'ינג ללמוד כיצד לנחות בראות אפס, מאחר וענן הערפיח אינו מאפשר להם לראות את מסלולי הנחיתה במשך ימים שלמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר