בגלל קול השודד: שוחרר ממעצר שווא • צפו בוידאו

המשטרה עצרה חשוד בשוד תחנת דלק, אולם מצלמת האבטחה שהקליטה את קול השודד, הביאה לשחרור החשוד לאחר מעצר שווא של שלושה שבועות • צפו בתיעוד (חדשות, מעניין)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: מצלמת האבטחה, באדיבות ynet)

המשטרה עצרה חשוד בשוד תחנת דלק, אולם מצלמת האבטחה שהקליטה את קול השודד, הביאה לשחרור החשוד לאחר מעצר של שלושה שבועות.

לפני חודשיים ארע שוד בתחנת דלק בבאר שבע. השודד דרש מהקופאית בחנות התחנה להעביר לידיו את כל השטרות שבקופה. מצלמת האבטחה שהמצאת במקום, הקליטה גם את קולו של השודד, שהזהיר את אנשי החנות: "אם תלחצו על כפתור תשלמו ביוקר". לאחר שהעבירו לו את מבוקשו, נמלט השודד מהחנות.

לאחר יומיים, לכדה משטרת באר שבע צעיר החשוד במעשה השוד. החשוד נחקר והמשטרה המליצה לפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום בגין שוד. בעקבות זאת, ישב הצעיר במעצר במשך שלושה שבועות.

אולם פרקליטי החשוד בצעו האזנה לקול השודד ממצלמת האבטחה וכאשר השוו אותה לקול החשוד בעת החקירה, הם גילו כי מדובר בשני קולות שונים לחלוטין. כאשר החשוד, ממוצא אתיופי, דיבר באופן שונה מהשודד, שדיבורו היה ללא מבטא. עו"ד ורד אברהם מהסנגוריה הציבורית מחוז דרום אמרה: "טענתי כי הקול של השודד שונה על פניו מהקול של החשוד. השודד דיבר בביטחון, בבהירות ובתקיפות, וללא מבטא, בשונה מאופן דיבורו של החשוד שנעצר שהוא בעל מבטא".

כך התברר כי הצעיר ישב במעצר במשך שלושה שבועות כאשר לא היה מעורב כלל במעשה שיוחס לו.

הראיות החדשות הוגשו לבית המשפט, ולפני שהגישה הפרקליטות כתב האישום כתב השופט נאסר אבו-טהה מבית המשפט המחוזי בבאר שבע: "לו הפרקליטות הייתה צופה ומאזינה לסרטון מצלמות האבטחה בתחנת הדלק אל מול סרטון החקירה של המשיב לא מן הנמנע שהייתה מגיעה למסקנה אחרת. על כן, טוב תעשה המאשימה אם תבחן שוב את עמדתה".

לפני כמה ימים חזרה בה הפרקליטות מהגשת כתב האישום נגד הצעיר ועורכי דינו מטעם הסנגוריה הציבורית אמרו כי "נמנע עוול גדול לחשוד, שמוכר כלוקה בנפשו ומחוסר בית".

בימים אלו חוקרת מחדש המשטרה את מעשה השוד, ומקווה לאתר במהרה את האשם האמיתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר