הצד השמאלי שלכם פוטוגני יותר

ספר חדש בשם "אגדת דו-קרב מנתחי המוח", של הכתב לענייני מדע סאם קין, טוען כי בתת המודע, הצד השמאלי של הפנים נתפס אצלנו כמשדר יותר יופי ורגש. מסכימים איתו? (מעניין)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

בואו נעשה ניסוי קטן: עברו על התמונות שלכם ובדקו מאיזה צד אתם נוטים להצטלם - ימין או שמאל.

לרוב, תגלו כי הפנים שלכם, ממש כמו בציורים עתיקים ודיוקנים עצמיים של ציירים, מצולמות בעיקר מצד שמאל.

לא מדובר בצירוף מקרים, ולמעשה, יש לכך הסבר מדעי הקשור בתפקידים של הצד הימני והשמאלי של המוח.

ספר חדש בשם "אגדת דו-קרב מנתחי המוח", של הכתב לענייני מדע סאם קין, טוען כי בתת המודע, הצד השמאלי של הפנים נתפס אצלנו כמשדר יותר יופי ורגש.

קין מפרט את הסיבות שמביאות אותנו להעדיף אוטומטית את הצד השמאלי של הפנים.

"ההסבר הטוב ביותר לתופעה הוא שאיננו רואים את החצאים השמאלי והימני של פני אנשים בדיוק באותה דרך. לאנשים יש נטייה להביע יותר עם חצי אחד של הפנים מאשר עם החצי השני, מכיוון שהמוחות שלנו לא עובדים בדיוק אותו דבר על הצד השמאלי והצד הימני".

כלומר, הצד הימני של המוח האחראי על עיבוד הרגשות, שולט על הצד השמאלי של הגוף. כך, מטבע הדברים, הצד השמאלי של הפנים מציג יותר רגשות ואף נתפס כאמין יותר.

את ספרו מבסס קין על מחקרים רבים המראים כיצד רוב האנשים מתעדים את עצמם מהצד השמאלי שלהם. בנוסף, קין מגייס לעזרתו ציורים עתיקים אשר רובם מציגים את פני הדמות כשהצד השמאלי פונה לצייר.

כמו כן, שולף קין הוכחה נוספת, לפי מחקר שנערך בקנדה לפני שנתיים מצא שאנשים מעדיפים להביט ביצירות אומנות כאשר התאורה מאירה את צידן השמאלי.

זו גם הסיבה שבתמונות ה-'סלפי', תיעוד עצמי, אנו נוטים לחשוף דווקא את הצד הימני של הפנים למצלמה. התיעוד העצמי נעשה מול מראה, שהופכת את הצדדים ובתת המודע, צד זה נתפס עבורנו כמחמיא יותר.

את הראיון איתו מסכם קין: "אנחנו חושבים שאנחנו מודעים לרוב מעשינו, וזה מעט מביך לראות איך לפתע צצים דברים קטנים כאלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר