המיזם שיהפוך את כבישי ארצות הברית לקולטים סולאריים

צמד יזמים אמריקניים הציגו פרויקט שעשוי אולי לשנות את העולם ולאפשר לארצות הברית לייצר כמות חשמל ענקית בלא זיהום אוויר. איך? כל הכבישים יהפכו ללוחות סולאריים (מעניין, בעולם)

מישאל לוי | כיכר השבת |
כך זה יראה (צילום מסך)

צמד אמריקנים בעלי חזון מרשים, העלו פרויקט מעניין לאתר מימון המונים, העשוי לתרום המון לקופת ארצות הברית באמצעות חיסכון של הון רב, ובמקביל, לאפשר להפיק אנרגיה ירוקה ולגרום לפחות זיהום אוויר. היזמים כבר השיגו לצורך הפרויקט מעל ל-2 מיליון דולרים.

Solar Roadways, המיזם שהציגו השניים, מבקש להחליף את מערכת הכבישים הקיימת במערכת סולארית מודולרית המורכבת מלוחות סולאריים בצורת משושה, שיכולים לייצר חשמל בעקבות טעינתם מהשמש.

הלוחות שירכיבו את הכבישים (צילום מסך)
לוחות עמידים (צילום מסך)

צמד היזמים מציעים להחיל את הרעיון לא רק על כבישים, אלא גם במגרשי חניה, מסלולי נחיתה, חנויות ועוד, בכדי להפיק כמות חשמל מירבית. כל אריח שמרכיב את הלוח הסולארי, יכיל מאות נורות "לד" וכן גופי חימום, האריחים ייבנו מזכויות חזקה העמידה גם בפני משקל כבד מאוד.

היזמים העריכו כי אם ארצות הברית תחליף את כל כבישיה למערכת הסולארית, היא תוכל לייצר חשמל בכמות של פי 3 מזו שהיא צורכת היום. מלבד תרומתם לכלכלת ארצות הברית ולאיכות הסביבה, הלוחות הסולאריים עשויים לסייע לנהיגה בכביש, וזאת מתוקף היותם לוחות חכמים העשויים להתריע מפני סכנות בכביש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר