השמיים אינם הגבול: בכיר בגוגל שבר את שיא הצניחה מגובה

ביום יום אלן יוסטס הוא אחד הבכירים ביותר של ענקית האינטרנט גוגל, שם הוא משמש כסגן נשיא בכיר האחראי על לא מעט מהפיתוחים של ענקית האינטרנט, וטייס בהכשרתו. אך כעת הוא נכנס לחליפת חלל, וחיבר את עצמו לבלון הליום ענקי שלקח אותו לגובה 41 קילומטרים, משם צנח לקרקע.

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום מסך, יוטיוב)

אלן יוסטס (57) הוא ככל הנראה אחד האנשים המשפיעים ביותר על חייכם ביום יום. הוא נחשב לאחד מבכיריה של ענקית האינטרנט גוגל שם הוא משמש כסגן נשיא בכיר, והוא האחראי על חטיבת הידע של גוגל שנחשבת לאחת הזרועות החשובות אצל ענקית האינטרנט.

אלן הוא גם טייס בהכשרתו, וכטייס הוא החליט לצאת אל הרפתקת חייו ולשבור את שיא הצניחה מגובה אותו קבע פליקס באומגרטנר לפני כשנתיים כשצנח בגובה של 38.5 קילומטרים אליהם הגיע בעזרת קפסולת חלל מיוחדת שנבנתה עבורו.

אלא שבכיר גוגל החליט לקחת את הקפיצה אל הקצה ממש, והוא החליט לא לעשות שימוש בקפסולת חלל אלא בחליפת חלל מיוחדת המוכרת לנו ממשימותיהם של האסטרונאוטים בחלל, שנבנתה במיוחד עבורו.

כשהוא לבוש בחליפת החלל המיוחדת שלו, התחבר יוסטס לבלום הליום ענקי בבסיס חיל האוויר האמריקני סמוך לניו מקסיקו. הבלון הצליח להביא אותו לגובה של לא פחות מ-41 קילומטרים. כשכאמור הוא לבוש אך ורק בחליפת חלל. המסע שגירד את קצהו של החלל החיצון ארך כשעתיים בהם אסור היה ליוסטוס להניע את איבריו על מנת שלא לפגוע בחליפת החלל הרגישה.

כשהגיע לגובה הרצוי פוצץ מטען קטן שהוצמד לבלון את החבלים שקשרו את יוסטס למתקן, מה שגרם לו להתחיל לצנוח בצניחה חופשית במהירות שהגיעה ללא פחות מ-1,280 קמ"ש, כאשר הבום העל קולי שנוצר כתוצאה משבירת מחסום הקול, נשמע היטב למדריכיו שהמתינו לו על הקרקע.

לאחר נפילה חופשית של 4.5 דקות במהירויות גבוהות במיוחד, פתח יוסטוס את המצנח שהאט את מהירות הצניחה שלו והביאו אל הקרקע בתוך מעט יותר מ-10 דקות של צניחה חופשית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר