החייל השמן מתחנן לצה"ל: תנו לי לשרת שוב, הרזיתי

נבו קפלן, שעלה מארה"ב כדי לשרת בצה"ל, מתכוין לשהות באוהל מחאה שהקים, עד אשר יאפשרו לו להשלים את שירותו הצבאי. הצבא טוען: הוא שמן מידי בשבילנו, אף שהשיל 45 ק"ג ממשקלו (מענין)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נבו קפלן, לפני ואחרי הדיאטה (צילום: מתוך פייסבוק)

הוא עלה ארצה מארה"ב במטרה להגשים את חלומו - להיות לוחם בצה"ל, אך הצבא לא רוצה לקבלו אל שורותיו. נבו קפלן (28) התנדב לשירות של כחצי שנה, תקופה שאף הוארכה לשנה ושמונה חודשים. הבעיה צצה, כשהמשקל שלו - בעת ששירת כלוחם בסוללת כיפת ברזל בדרום - הגיע ל-150 ק"ג.

זה כבר הקשה על נבו להמשיך: הפרופיל הרפואי שלו הורד ל-45, והוא הועבר לתפקיד משרדי עד שצה"ל החליט לשחררו בתום תקופת התחייבותו כעולה חדש. נבו לא הרשה לעצמו לשקוע בדיכאון, ובמקום זאה הוא החל להתאמן, ופצח בדיאטה רצחנית עד שהצליח להשיל ממשקלו 45 ק"ג.

נבו אומר לאתר מאקו, כי היה חשוב לו "להראות לצבא שאני רציני ורוצה לחזור להשלמת השירות, וכיום אני בכושר גופני מעולה. אני ממש מרגיש בן 18 שוב". כיום, הוא מבקש בכל מאודו לחזור לשירות בצה"ל כדי להמשיך בהגשמת חלומו. "אני מוכן לנקות שירותים בבסיסים, לעשות כל משימה שיטילו עלי, העיקר להשלים שלוש שנות שירות כמו כל אזרח. אני מוכן אפילו לוותר על המשכורת הצבאית. חשוב לי להרגיש ישראלי לכל דבר", טוען.

בצעד יוצא דופן החליט כעת נבו להקים אוהל מחאה מול שערי הבקו"ם בתל השומר: "אני נולדתי כציוני, גדלתי על אהבת המדינה וערכיה, חינכו אותו לאהבת המולדת. אני רוצה להקדיש את חיי למען עם ישראל. אני חושב שיש לי מה לתרום לצה"ל ולמדינה, יפיקו ממני המון תועלת", הוא מדגיש.

"הגיע הזמן שצה"ל יאפשר למתנדבים לשרת שלוש שנים ולא יגביל אותם בזמן. זה ייתן להם אפילו יותר מוטיבציה לתרום למדינה. זה הסיכוי האחרון שלי לשנות את המצב. יש לי המון סבלנות ורצון ואני אהיה פה כמה שצריך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר