שיא עולם

הודו: 50 מיליון עצים נשתלו תוך 24 שעות

כחלק מהמלחמה של הודו בזיהום האוויר ברחבי המדינה שתלו מאות אלפי מתנדבים 50 מיליון שתילים חדשים תוך 24 שעות בלבד. האם זה אכן יעיל כדי להציל את כדור הארץ? (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום מסך יוטיוב)

בסוף השבוע שעבר התקבצו 800 אלף (!) מתנדבים הודים לשתילת 50 מיליון (!) עצים חדשים במדינת אוטר פרדש שבהודו.

אמנם 6 מהערים מתוך רשימת 10 הערים עם זיהום האוויר הכי גבוה בעולם נמצאות בהודו, אך במדינת הענק עם 1.25 מיליארד בני אדם עושים צעדים משמעותיים כדי להתגבר על התופעה.

הפרויקט ניזום על ידי שלטונות הודו, הנוקטים בצעדים מגוונים להילחם בגזי החממה; ובין היתר: הקמת תחנת הכוח הסולרית הגדולה ביותר בעולם (אנרגיה סולרית נעשתה לא מזמן לזולה יותר בהודו מזו המופקת מפחם), הקמת שדה תעופה סולרי, ועוד.

השיא עדיין לא אושר על ידי ספר השיאים של גינס שאנשיו עדיין לא סיימו את הספירה אך די ברור שהשיא הקודם (847,275 עצים בפקיסטן) נשבר ולו רק אם כל אחד מ-800 אלף המתנדבים נטע שני שתילים בלבד.

למרות כמות השתילים חסרת התקדים שמגיעה מתקציב של 6.2 מיליארד דולר שההודים הפנו לשתילת עצים בשנים הקרובות להודים יש עוד דרך ארוכה. על פי הערכות של מומחים מקליפורניה רק 60 אחוז מהשתילים יקלטו והשאר יבלו ממחלות או ממחסור במים.

ההודים מצדם טוענים כי השתילים נשתלו מראש במקומות נגישים בסמוך לכבישים וכדומה כדי שעובדי הרשויות המקומיות יוכלו לטפל בהם ולסייע להם לגדול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר