האסטרואיד יתקרב?

חשש: פיצוץ חזק פי 200 מפצצת האטום על הירושימה

'בנו' הוא אסטרואיד המשייט בחלל ומתקרב בעקביות אל המרחב שבינינו לבין הירח. אם יגיע לשם, עלול להיווצר סיכון לפיצוץ אימתני ואדיר ממדים. נאס"א בודקת את עוצמת החשש ועיתויו (מעניין)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אסטרואיד. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בנאס"א, סוכנות החלל האמריקנית, מתכננים לשלוח משימת מחקר מיוחדת לאסטרואיד (גוף גושי המשייט בחלל) שייתכן כי יתנגש בעתיד בכדור הארץ, וזו מטרת המחקר: לבדוק את עוצמת הסיכון. האסטרואיד, שכינויו הוא 'בֶּנוּ', חוצה את מסלול כדור הארץ פעם בשש שנים וממשיך להתקרב אליו יותר ויותר מאז שהתגלה לראשונה לפני 17 שנה.

השנה הבעייתית מבחינתנו, תושבי כדור הארץ, היא 2135 / תתצ"ה, בעוד 119 שנים, אז צפוי ה'בנו' להגיע למרחב שבין כדור הארץ לבין הירח - מרחק ממש זעיר במונחי מהירות חלל. מומחה מאוניברסיטת אריזונה, הסביר לעיתון 'סאנדיי טיימס', כי מדובר במרחק כל כך קטן שאולי יספיק כוח משיכה כלשהו מכדור הארץ כדי להשפיע על מסלולו של האסטרואיד, "ולגרום לו לשנות בהמשך את כיוונו היישר אל כדור הארץ".

מענין לציין, כי קוטרו של בנו הוא כ-490 מטרים והוא נע סביב השמש במהירות ממוצעת של כ-100 אלף קמ"ש. הסבירות להתנגשות האסטרואיד בכוכב הלכת שלנו היא נמוכה אך בהחלט קיימת, ואם היא אכן תתרחש זה יהיה מצב ששווה ערך לפיצוץ של 3 מיליארד טונות של חומר נפץ - עוצמה שהיא פי 200 מעוצמת הפצצה האטומית שהופלה על הירושימה. "בנו נופל על הגבול, מבחינת גודל, של עצם שיכול לגרום לקטסטרופה גלובלית", הסביר הפרופסור מארק ביילי מצפון אירלנד לעיתון הבריטי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר