מחקר חדש

ונציה תיעלם מתחת למים, בעוד כמאה שנה

בגלל עליית מפלס הים: לפי מחקר איטלקי רשמי חדש, צפויה העיר התיירותית המיתולוגית, השוכנת על פני תעלות מים, להיעלם כליל מתחת למים בתוך כמאה שנה (מענין, בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ונציה היפהפיה (צילום: shutterstock)

לפי מחקר חדש שפורסם לאחרונה, צפויה ונציה, העיר האיטלקית העתיקה הבנויה על תעלות מים, להיעלם בתוך מאה שנה מתחת למים, אם קצב עליית מפלס הים הנוכחית יימשך.

עורכי המחקר, שבוצע על ידי ה-ENEA (סוכנות לאומית איטלקית). גילו לטענתם כי אם הגברת עצמת אפקט החממה (ההתחממות הגלובלית) לא תיעצר, יעלה הים התיכון ב-140 סנטימטרים וכל ונציה תכוסה בגלי הים.

לדברי פבריציו אנטונלי, החוקר הראשי בסוכנות, "הממשלות ברחבי העולם ומתכנני המדיניות הכלכלית צריכים לקחת בחשבון את עליית המפלס הדרמטית הזו. מדובר על השפעה נרחבת שתקרין על כלל האנושות. אם אפקט החממה לא ייעצר ואם לא ייבנו חומות הגנה על החופים - ערים רבות יושפעו".

יצויין, כי באלף השנים האחרונות עלו פני הים באגן הים התיכון רק בכ-32 סנטימטרים, אך כעת מדובר בעלייה מהירה ודרמטית של המפלס שעלולה להציף 33 אזורים ברחבי איטליה. במחקר הודגש, כי כ-75 אחוז מאוכלוסיית איטליה חיה במרחק של 10 קילומטרים מהחוף. ו-86 מיליון איש ביבשת אירופה - כ-19 אחוז מאוכלוסיית היבשת - חיים בטווח של 10 קילומטרים מקו החוף, האזור שיעבור הצפות ושינויים משמעותיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר