מחקר חדש

האם כדאי להשלים שעות שינה בשבת?

מחקר חדש מגלה כי אם אתם ישנים מעט במהלך ימות השבוע, ובונים על "השלמת שעות" בשבת, לא רק שזה לא מועיל אלא זה עלול לעלות לכם בבריאות, ובהשמנה (מעניין)

מישאל לוי | כיכר השבת |
משלים שעות שינה, אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

אם גם לכם היה שבוע קשה, והנחמה שלכם הייתה, כי תוכלו להשלים את השינה בשבת קודש, כי שינה בשבת תענוג, מחקר חדש מגלה, כי לשעות הנוספות שתשנו בשבת לא יהיה כל משמעות.

המחקר, שהתפרסם ב-Current Biology, מלמד כי אם בשבת תשנו כמה שעות מעל מה שאתם רגילים לישון במהלך השבוע, זה לא יעזור לכם, ולא רק שאם תשנו פחות תהיו עייפים, אלא זה גם מהווה גורם להשמנה.

לחוקרים זה לא דבר חדש שמניעת שינה באופן שגרתי יכולה לגרום לעלייה במשקל, ובנוסף להגדיל את הסיכונים הבריאותיים האחרים, כולל השמנה וסוכרת.

המחקר בדק, במשך תקופה ארוכה, אנשים שישנו במהלך השבוע, רק 5 שעות והשלימו שעות שינה בסוף השבוע, אמנם בשבוע שלאחר מכן זה עזר להם להתאושש, אך ברגע שהמשיכו את זה לאורך תקופה, אותם אנשים התחילו לסבול מהרבה בעיות בריאותיות, ובעיות השמנה. עורך המחקר, מדמה את זה לעישון סיגריות, שבהתחלה לא מרגישים את הבעיות הבריאותיות רק לאחר תקופה.

לסיכום, אומרים עורכי המחקר, חשוב לשמור על שינה מאוזנת ונכונה, ולא לבנות על "השלמת שעות", לאורך זמן, כי בסוף זה מתנקם בגוף שלכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר