פתרון תעסוקתי למפוטרי הקורונה

יוזמה משותפת של חוקר מהחוג למנהל עסקים במרכז האקדמי לב ושל עמותת הסיוע התעסוקתי 'לאופק', לגיבוש תכנית תעסוקתית למפוטרי הקורונה (מעניין, מקודם)

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

חזרתם של מאות אלפי עובדי המגזר הציבורי למקומות העבודה בתחילת השבוע, היא ציון דרך בהתעוררות המשק בעקבות משבר הקורונה. יחד עם זאת מאות אלפי עובדים שכירים אינם צפויים לשוב בקרוב לעבודתם. על פי הערכות בין 20%-25% מהשכירים עשויים באופן רשמי להיות מובטלים. חלקם כבר פוטרו מיד עם פרוץ משבר הקורונה ועבור אחרים החל"ת יהפוך לפיטורים באופן רשמי. השבתת המשק יצרה אקלים ארגוני בו עסקים עוברים התייעלות כאשר בחלקם זה מתבצע מתוך צורך שיצרה המגפה ועבור עסקים רבים זו הזדמנות להיפרד מעובדים שהם אינם רוצים משיקולים שונים.

סטודנטים לתואר שני וד"ר נח בל מהחוג למנהל עסקים במרכז האקדמי לב, יחד עם עמותת 'לאופק', זיהו את המגמה המסתמנת והחליטו לפעול לגיבוש פתרונות עבור המפוטרים החדשים, שעל פי הערכות תתקשה מאוד לחזור אל שוק העבודה. לאחרונה החלו לאסוף מידע ממאות מובטלים חדשים ועובדים שהוצאו לחל"ת באמצעות שאלונים, כדי לדלות מידע על הרקע התעסוקתי, מאפיינים חברתיים ומקצועיים וציפיות שונות ממקום העבודה החדש כולל שכר.

מטרות המחקר הן ראשית כל ליצור קבוצות אפיון של המובטלים החדשים, בכדי לגבש תכניות הכשרה תעסוקתיות ייעודיות ומותאמות. שנית, ליצור מאגר נתונים של מובטלים כך שיתאפשר לחבר בינם לבין מעסיקים פוטנציאליים.

דר' נח בל, החוג למנהל עסקים במרכז האקדמי לב: "המדינה מעמידה בימים כתיקונם סל של הכשרות מקצועיות למובטלים. יחד עם זאת משבר הקורונה מביא כמות עצומה של עובדים שלא יחזרו לעבודה שעסקו בה טרם המשבר. חלק מעובדים אלו מצטרפים בפועל לקבוצה גדולה של מובטלים, השונים מאוד ממעגל המובטלים שבשגרה. על פי הערכות קיימות, הנפגעים המרכזיים יהיו בגילאי 40 ומעלה כאשר רבים מענפי השירותים".

לדבריו, "ההכשרות שמעמיד משרד הכלכלה בענפי ההייטק או הלאו טק לא מתאימות להם ויש לגבש מסלולי הכשרה תואמים. עם פרוץ המשבר ישבנו סטודנטים ומרצים במרכז האקדמי לב וחיפשנו דרך לסייע. שמחנו מאד על ההזדמנות לשתף פעולה עם עמותת לאופק, העושה רבות וטובות לעם ישראל כבר שנים רבות"

הרב יוסף צבי רימון יו"ר עמותת לאופק וראש בתי המדרש במרכז האקדמי לב: "ביום שאחרי הקורונה יהיו מאות אלפי ישראלים בלי פרנסה, בלי יכולת לשלם משכנתא ולממן את שגרת חייהם התקינה. האפיון שאנחנו עושים בשיתוף עם המרכז האקדמי לב מאפשר לנו לא רק ליצור תכניות להכשרת עובדים שישמשו אותנו ואת המדינה, אלא גם ליצור מאגר של דורשי עבודה ובהתאם לסייע לנרשמים באופן אישי ביציאה ממעגל האבטלה."

עמותת לאופק מאפשרת לאוכלוסיות בנקודות חולשה הזדמנות לעצמאות על ידי מיצוי אישי וחיזוק תחושת המסוגלות באמצעות ליווי אישי, השתלבות בתעסוקה ורכישת השכלה.העמותה הוקמה לאחר ההתנתקות תחת השם "תעסוקטיף" על ידי הרב יוסף צבי רימון, ראש בתי המדרש במרכז האקדמי לב במטרה לגבש פתרונות תעסוקתיים מותאמים לחקלאי גוש קטיף שאיבדו את פרנסתם. העמותה החזירה אלפים מתושבי גוש קטיף למעגל העבודה ואף הרב רימון קיבל את אות הנשיא למתנדב על פעולת העמותה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר