החרדי שסוחף את עולם משחקי הקופסא

עשרות אלפים בכל העולם עוקבים אחרי כל סרטון שלו וערוץ היוטיוב שלו בן השנה וחצי עומד על כמה מיליוני צפיות. ראיון עם החרדי שהפך לאוטוריטה של עולם המשחקים (מעניין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: BoardGameCo)

אלכס סנדר רדקליף, הפך בשנים האחרונות לאחד האנשים הבולטים בתעשיית משחקי הקופסא המודרנים בעולם. משחקי קופסא כבר מזמן אינם רק מונופול או ריסק... בעולם זו תעשיית ענק וגם בישראל החלו בשנים האחרונות לתרגם כמה משחקים, חלקם הפכו להצלחת ענק דוגמת "קטאן". בעולם כולו יוצאים מידי שנה מאות משחקים חדשים, ברמת הפקה ואיכות גבוהים במיוחד המשלבים חשיבה, אסטרטגיה, שיתוף פעולה קבוצתי או תחרתיות הכל בהתאם למכניקות שיוצר המשחק בחר לשלב.

אלכס רדקליף, צעיר חרדי בעל עסק גדול לממכר משחקי קופסא בארה"ב, החל בשנה וחצי האחרונות לפרסם סרטונים בערוץ היוטיוב שלו, בהם הוא מציג את המשחקים החדשים, מסביר, ממליץ או מבקר וגם משחק בהם יחד עם אשתו ובתו כדי להדגים את המשחקים החדשים. ערוץ היוטיוב של רדקליף הפך לנחשב במיוחד בתחום ורדקליף חובש הכיפה השחורה אותה הוא מציג בגאון בכל סרטוניו, הפך לאוטוריטה של ממש בעולם המשחקים שמגלגל מידי שנה מאות מיליוני דולרים ומעורר עניין רב.

מי אתה אלכס רדקליף?

השם המלא שלי הוא אלכסנדר סנדר רדקליף. מי שמכיר אותי אישית וכמובן המשפחה שלי קוראים לי סנדר, אבל באופן פומבי אני מוכר כאלכס. נולדתי וגדלתי בטורנטו שבקנדה, למדתי בישיבה בקליבלנד באוהיו ואף נסעתי שנה ללמוד בישיבה בישראל. לאחר מכן למדתי תואר בעסקים באוניברסיטת יורק בטורנטו וכאשר סיימתי את הלימודים עברתי לקליבלנד שם נישאתי לאשתי רינה ומאז אני מתגורר שם ב-11 השנה האחרונות. יש לנו ב"ה ארבעה ילדים, שלושה בנים ובת, כולם מוכשרים וממלאים אותי בנחת בדרך היחודית שלהם. ברוך השם יש לנו הרבה על מה להודות.

מתי החל המפגש שלך עם משחקי הקופסא?

שיחקתי במשחקים כל חיי, אבל הצלילה האמתית שלי לתחום המשחקים המודרנים החלה בשנת 2012. אני ואשתי התחלנו לשחק יחד במשחקים בשנים הראשונות של הנישואין, כדרך לזמן איכות יחד. גיסי שהכיר כמה משחקים מודרנים הכיר לנו כמה מהם. התחלתי לשחק בהם וגם לחקור את העומק שלהם. התברר שמשחקי קופסא הם לא רק מונופול וכדומה, אלא זה עולם שלם של מאות משחקים שיוצאים מידי שנה. אנחנו נכנסנו יחד עמוק לעולם הזה, כשאני בטוח הרבה יותר מכור אליו מבין שנינו, והתחביב הפך למרכז הזמן הפנוי של משפחתנו בעשור האחרון.

(BoardGameCo)

אני חושב שמשחקי קופסא הם הדרך הטובה ביותר לבלות זמן ביחד. הם משלבים התנהגות חברתית וגם הפעלת המוח דבר שמספק בצורה טובה שני צרכים חשובים שכולנו יכולים להשיג בפעולה אחת - משחק. כשהילדים שלנו בגרו יותר הם הצטרפו גם לתחביב. יש משחקים נהדרים לכל הגילאים והרמות, ולמרות שבן השנה עדיין אינו משחק... הילדים בני 8,6 ו-9 משחקים הרבה. יש הבדלים רבים בסגנון המשחקים שהם אוהבים לשחק, אבל בשבתות, ימים טובים וגם באמצע השבוע אנחנו כולם נהנים לשבת יחד ולשחק. זה חשוב לבחור משחקים מתאימים לילדים, זו בהחלט דרך הרבה יותר טובה לבלות איתם יחד מאשר לבהות במסך והזדמנות נהדרת ליצור זמן איכות מהנה ומועיל.

לאחרונה, אשתי ובתי החלט להצטרף לסרטונים שאני עושה בערוץ היוטיוב שלי "BoardGameCo" זו דרך כיפית נוספת שלנו לבלות יחד וזה משתלם לכולנו. הילדים הצעירים יותר עדיין לא מצטרפים, אנחנו רוצים לשמור עליהם עדיין בגילאים האלה מחוץ לפומביות של המצלמה.

ספר לי כיצד התחיל הערוץ?

אני משלב משחקי קופסא כתחביב וכפרנסה החל משנת 2013. זה החל בבייסמנט שלי ועבר משם למחסן גדול בצפון קרוליינה. במשך שבע שנים אני מנהל קו הפצה של משחקי קופסא ובסוף שנת 2019 החלטתי להתחיל את הערוץ שלי כדי לקדם את העסקים. בהתחלה זה באמת היה מכוון לקידום העסק, אך מהר מאד זה הפך לתחביב בפני עצמו. הערוץ משמש אותי כדי לדבר על המשחקים, להפיץ את התחביב בדרכים רבות ולהיות גם מעורב יותר מבעבר בתחום. במהלך השנה וחצי שעברו מאז, הערוץ גדל מאד ואני מדבר בו על משחקים ועם אנשים ויוצרים בתעשייה. זה כיף גדול מאד בשבילי ואני נהנה מכל רגע ממנו.

בערוץ שלך אתה חובש את הכיפה השחורה ולא מסתיר אותה, כיצד זה מתקבל?

ברוך השם זה הרבה יותר פשוט ממה שחשבתי שזה יהיה, רוב האנשים מכבדים אותי על זה. אני רגיל ששואלים אותי על הכיפה ואני עונה על זה בשמחה רבה. לפעמים אני מקבל שאלות שמרגישות לי כמו ניסיון להתווכח ואז אני פשוט מוחק אותן וממשיך הלאה. פעם אחת קרה שזה הפך לעניין יותר גדול, במהלך שידור חי שערכתי, קבוצה של אנשים נכנסה ופרסמה תגובות אנטישמיות כנגדי, זו בהחלט הייתה חוויה מעניינת שנפתרה במהירות. באופן כללי התגובות מינימליות על החרדיות המוחצנת שלי, למרות שאני פועל בתחום בו אין הרבה נוכחות יהודית.

מה כל כך מלהיב אותך במשחקי קופסא?

כפי שאמרתי, אני חושב שהם משלבים חברתיות ואסטרטגיה יחד, דבר שרוב התחביבים אינם מספקים. בתקופתנו אני פוגש אנשים רבים שמתייחסים לזמן איכות כזמן בו הם יושבים יחד מול המסך וצופים... משחקי קופסא גורמים לנו לחשוב, הם נותנים לנו סט של נסיבות ומבקשים ממנו למצוא את התשובה לפאזל, וזה פאזל שמשתנה בכל מהלך של היריב וזה שומר את המוח שלנו חד, כפי שמחקרים רבים מלמדים. המשמעות של משחקים חדשים היא גם כזו, כיוון שהם מעניקים למוח "חידה" חדשה לפתור. המשחקים גם מאפשרים לנו להיות יחד עם החברים והמשפחה ולפתח את הקשרים שלנו. יש לי חברים ומשפחה שכבר משחקים איתנו עשר שנים והקשרים שלנו רק התפתחו והתעצמו בגלל התחביב.

(BoardGameCo)

כמובן שיש הרבה דברים טובים לעשות עם הזמן שלנו, כמו ללמוד תורה כמובן או פעילות גופנית, אך חוץ מאלו אני חושב שמשחקי הקופסא הם אחד התחביבים הטובים ביותר להנאת כולם.

איזה משחקים אתה ממליץ לגולשים?

זה לגמרי תלוי באופי שלכם ובמספר השחקנים. אם אתם זוג, אני ממליץ על "שם קוד דואט", אם אתם מחפשים משחק משפחתי רב משתתפים אז "שם קוד" הרגיל או "מוניקרס". אם אתם מחפשים משהו כיף לשחק עם חברים במקום "ריסק" אז כנראה "עולם קטן" (Small World) או "זעם הדם" (Blood Rage). אם אתם משחקים כבר קטאן ואתם מחפשים משהו קצת יותר מתקדם "אברדל" או "ווינגספאן" יעשו את העבודה. ישנם בחירות נהדרות רבות שמחכות לכם רק צריך למצוא את המשחק הנכון לקבוצה הנכונה.

אלכס מחזיק באופן קבוע באוסף גדול של 250-300 משחקים אותם הוא מעדכן ומחליף מידי פעם לשאלה מדוע משחקי הקופסא המודרנים יקרים יחסית הוא משיב: "הכל תלוי יחסית למה, אם לצאת עם ארבעה ילדים לגן חיות זה לא יקר, אז גם משחק קופסא אינו יקר. כמובן שזה יכול להיות תחביב יקר אם אתה רוכש מאות משחקים בשנה, אך אם תקנו 5-10 משחקים בשנה זה בהחלט סכום סביר בהשוואה לכיף שלכם ולמשפחתכם וחבריכם יהיה מכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר