הצלת חיים

הממשיך של הד"ר שלא נבהל מהפרוגרסיבים

הגל הפרוגרסיבי ששוטף את העולם בעת האחרונה אינו מבהיל את חגי גולדשמידט. "תוקפים אותנו גם כשהמסרים שלנו משדרים רוח חיובית", הוא אומר ומתריע מהמהלכים של שר הבריאות (מעניין)

מנחם כהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

למעלה מעשרים שנה ליווה חגי גולדשמידט את חמיו, הד"ר אלי שוסהיים ז"ל, יו"ר אגודת 'אפרת', בעבודתו, אבל את גודל המשימה חש כאשר נכנס לנעליו, לפני כחצי שנה. "חמי היה דמות מיוחדת במינה", מתרפק חגי. "הוא היה הפנים הציבוריות של 'אפרת'. רופא בכיר, מקושר לכל צמרת הרפואה".

'אפרת' הוקמה לפני כשישים שנה, בידי ר' הרשל פייגנבוים, ניצול שואה, שאיבד בה את כל משפחתו, וחש דחף לשקם את עם ישראל על-ידי עידוד הילודה. הד"ר שוסהיים הצטרף לאגודה, וכעבור זמן הועמד בראשה וניהל אותה ארבעים ושלוש שנים. בשנות פעילותו הצליחה האגודה להציל כשמונים אלף תינוקות.

קו פרסומי חיובי

חגי (48), תושב רמת בית-שמש, אומר כי ההמשכיות וההתרחבות הן בעיניו הצוואה של חמיו. האתגר העומד לפניו הוא להעביר את המסרים בשפה עכשווית. "בעבר הדגישו את התוצאות השליליות של המתת עוּבָּרים", הוא מסביר. "כיום אנחנו דוגלים בקו שמדגיש יותר את המסרים החיוביים".

הוא סבור שכיום סגנון הפרסום צריך להתאים את עצמו לעולם שהשתנה: "אנחנו פונים לאם ומנסים לגרום לה לחשוב על העתיד הגדול הצפוי לילד שלה, אם יזכה להיוולד ולגדול. אפשר לומר שהקו החדש הוא ברוח החסידות, שמדגישה את ה'עשה טוב'. אנחנו בהחלט רואים פירות חיוביים מהפעילות בקו הזה".

התגובה לרוח הפרוגרסיבית

הגל הפרוגרסיבי ששוטף את העולם בעת האחרונה אינו מבהיל את חגי. "מי שתקף אותנו בעבר", הוא טוען, "תוקף אותנו גם כשהמסרים שלנו משדרים רוח חיובית. לכן איננו מתרשמים מהם כלל". הוא מתריע על מהלכים שמקדם שר הבריאות בממשלה הנוכחית, שעלולים להביא גידול במספר התינוקות שאינם זוכים להיוולד.

התגובה של 'אפרת' למהלכים האלה היא הגברת הסיוע לנשים השרויות במצוקה: "הכרזנו על מיזם חדש שמטרתו להעניק תמיכה לכל אישה שמצוקה כלכלית מקשה עליה לאפשר לילד להיוולד. הכיוון שלנו – במקום לתת דג, ניתן חַכָּה. אנחנו מסייעים למשפחות האלה ביציאה ממעגל העוני, בייעוץ פרטני, בהכוונה מקצועית, במיצוי זכויות – ועד לסיוע לקניית כל הדרוש לתינוק החדש".

מבט של סבא

הסיפוק הגדול ביותר בעבור חגי הוא לראות עוד ועוד ילדים שזוכים לחיים. "יש נשים המבקשות לערוך במרכז המבקרים שלנו את הברית של הבן שילדו", הוא מספר. "במעמדים כאלה אתה מרגיש במוחש שכל ילד הוא עולם מלא. כסבא, אני מסתכל על כל תינוק כזה, וחושב: מי יודע כמה דורות יהודיים הוא יביא, בעזרת השם".

הפרסומים של 'אפרת' מכוּונים כיום ישירות לקהל היעד, ברשתות החברתיות. "אנחנו פועלים שכאשר אישה מחפשת מידע בנושא הזה, תמצא אותנו שם, ותקבל את כל המידע שחשוב לה לדעת", הוא מסביר. חגי מציין את ילדיו של הד"ר שוסהיים, השותפים בפעילות. "אחד מייעץ משפטית, השני – רופא בכיר המתמחה בפריון ועומד בראש מיזם הייעוץ, השלישי במערך המחשבים, וכן הלאה".

(תודתנו נתונה למערכת 'שיחת השבוע')

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר