"הבחין בחור"

מאורת זאבים התגלתה בשדה בדרום • צפו

חקלאי שעסק בגיזום עצי לימון הבחין לפתע בחור שנראה כמו מאורה. מצלמות שהונחו במקום הבהירו כי מדובר במאורת זאבים חריגה בגודלה, שהפריעו לחקלאים לגזום • צפו (בארץ)

בני סולומון | כיכר השבת |
הזאבים שהתגלו (צילום: רשות הטבע והגנים וינאי בונה)

בנגב המערבי בדרום הארץ ישנם מספר זאבים בודדים. הם נצפים מידי פעם במצלמות שביל של רשות הטבע והגנים כחלק מניטור האוכלוסייה, אבל השבוע התגלתה לראשונה במקום משפחת זאבים, אמא אבא ושבעה גורים.

מורן בקיש, פקח רשות הטבע והגנים, סיפר: "חקלאי דיווח על תצפית של מאורת זאבים בתוך שטח חקלאי. הוא עסק בגיזום עצי הלימון ולפתע ראה חור כמו מאורה. מורן הגיע למקום ויחד עם מתנדב הציבו מצלמות שביל במטרה לזהות האם מדובר בזאבים וראה בתיעוד הפתעה גדולה משפחת זאבים זכר נקבה ו-7 גורים. המאורה הפריעה לחקלאים לגזום את עצי הלימון בפרדס".

אוכלוסיית הנגב המערבי מונה עשרות בודדות של פרטים. בתנאי המדבר הטבעיים טרפם הפוטנציאלי של הזאבים הוא ארנבות, חוגלות, מכרסמים, שועלים וצבאים. הזאב ניזון גם מפירות ירקות וצמחים שונים כשיש מעט טרף.

מאורת הזאבים שהתגלתה (רשות הטבע והגנים וינאי בונה)

מאחר שמפגש בין טורפים גדולים לאדם עשוי להוביל ללא מעט מתחים ואף לפגיעה מכוונת בטורפים, הסברה הרווחת הייתה שהזאבים בנגב ינסו להימנע מקרבת האדם הן במרחב והן בזמן.

צריך סיבה טובה מאוד כדי שחיית בר תתקרב לאדם, קיומו של מזון בשטח הזמין להם גרם לשינוי בהתנהגותם. הזאבים התרגלו למצוא מזון בקרבת האדם. ולעיתים מוצאים צל ומים בתוך הפרדסים. אין מדובר רק במזון שמקורו בפסולת או בגידולים חקלאיים ולעיתים אף האכלה שבוצעה על ידי האדם. האכלה של חיות בר היא עבירה על החוק בישראל. וברשות פועלים להסברת הנושא ואף לתיעוד פעילות הזאבים על מנת לנטר את האוכלוסייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר