מקליד/ה...

"חתימה כמו של נאצי" | מה הכתב שלכם אומר עליכם?

יש לי ל' גדולה / אני מצייר עץ עם עשבים - מה זה אומר על האופי שלי? • הגרפולוגית אתי בורוכוב חושפת את כל הסודות ומספרת איך אפשר לדעת מהכתיבה שלך על האופי שלך • וגם: מה גילינו בכתב ידו של כותב השורות? (מעניין)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
לשלוח כתב יד לגרפולוג לפני החתונה? (צילום: שאטרסטוק)

רגע לפני שהדף והעט אולי ייעלמו מחיינו וכבר לא נכתוב יותר בכתב יד, כי לכל ילד יהיה מינימום אייפד זמין שילך אתו לכל מקום, יצאנו לבדוק מה הכתב שלנו אומר עלינו, כמה הדברים שאנחנו עושים בחיים באים לידי ביטוי בכתב שלנו, האם טוב לקבל לפי הכתב עובד לחברה והאם ניתן לשנות את הכתב שלנו?

למגזין המלא - הקליקו כאן

אתם רושמים? אנחנו יוצאים לדרך.

הכתב והאישיות – חד הם

אתי בורוכוב הינה גרפולוגית מומחית שעוסקת בתחום שנים רבות. היא מעבירה סדנאות ועושה מפגשים אישיים לפיענוח כתב היד. ביקשנו ממנה לפתוח לנו צוהר על העולם המרתק של הגרפולוגיה.

"הייתי היום בסדנא ליולדות, לשם באתי כדי לדבר על עולם הגרפולוגיה", פותחת בורוכוב, "הנושא היה איך על פי העץ אפשר לדעת על האישיות של האדם, הצרכים והשאיפות שלו.

"רגע מרגש נרשם כאשר יולדת ביקשה שאאבחן אותה מול כולם. היא ביקשה שאני יאבחן דווקא אותה כי היא בת חמישים ושתיים והיא ילדה בפעם הראשונה. זה ריגש אותי מאוד. היה לה עץ מאוד מיוחד שעל הגזע בצד ימין היה צמח מטפס. זה סימל את הילד החדש שלה. צד ימין בגרפולוגיה בעץ זה ההווה. משהו חדש מטפס בחיים שלה בתקופה הזאת".

העץ של היולדת בת ה-52 (באדיבות המצלמת)

מה זה להיות מאבחנת בעינייך?

"להיות מאבחן זה לא רק לאבחן מדויק את האדם שמולך – אלא בעיקר להעצים את האדם ולהביא לו כוח להתמודדות שלו".

אפשר באמת לאבחן מציור אופי של בן אדם?

"אענה לך בשאלה ותבין. אני מביאה לך עכשיו שני כתבים. באחד רואים שהוא גדול וכתב עם תנועה ובשני רואים שהוא קטן ואיטי. מי מבין השניים הללו – הוא בעל חיות יותר?".

הגדול כמובן...

"מה אתה גרפולוג?", שואלת בורוכוב בתמיהה מעושה.

לא... אבל אפשר לראות את המסר שהוא מעביר דרך הכתיבה שלו

"אז הנה לנו שיש היגיון לכתיבה ובדיקת האופי של האדם", עונה בורוכוב נחרצות. "הכתיבה היא כמו שפת גוף. כמו שיודעים לזהות את האדם לפי לחיצת היד שלו, חזק או חלש, זה לא מיסטיקה. אדם כותב דרך השריר. המוח נותן תגובה והיד כותבת. כיוון שהשרירים מניעים את המצב הגופני והנפשי שלנו כאחד – זה מתבטא בכתב.

"אצל אדם נוקשה זה מתבטא בכתב שלו בכך שהשרירים מקווצות את היד. ניתן לראות את זה בזוויות של הכתב. לדוגמה, לטראמפ יש לו כתיבה חזיתית, לנאצים היה חתימות כמו של טראמפ. הוא אומנם היה נס לעם ישראל אבל באישיות שלו יש לו משהו כוחני וקיצוני.

חתימה שדומה לנאצים. חתימתו של טראמפ (באדיבות המצלם)

"כשאדם עושה כתב עגול סימן שהתנועה שלו פתוחה וזה מעיד עליו שהוא יותר פתוח ונינוח".

אם אכתוב בכתב יותר עדין זה ישפיע על האישיות שלי?

"שמעתי בשם הרבי הריי"צ מחב"ד שאדם שרוצה לשנות את האישיות שלו – שישנה את הכתב שלו.

"אם אדם מאוד נוקשה ואנחנו רוצים לשנות אותו אנחנו נביא לו לעשות לולאות. תרגילים גרפים שמשחררים אותו. כך לדוגמה, אדם שצריך ריכוז, יקבל תרגילי גרפים משולשים וכדומה.

"מדובר בתורה שלימה הכוללת הרפיות ונשימות הלקוחות מעולם הגרפותרפיה. אדם יכול לשנות תכונות פנימיות שלו באמצעות תנועות חיצוניות. וכמו שכתוב: על ידי המעשים נמשכים הלבבות".

איך באים לאבחן כתב של בן אדם?

"הדבר הראשון שאני עושה זה לאסוף את כל הפרמטרים. תנועה, צורה וארגון.

"בתנועה יש זוויות, כתב חזק או חלש ועוד. בצורת הכתב אני בודקת האם הוא גדול או קטן, האם הוא קריא, זוויתי או יותר עגול. בנוסף אני מסתכלת על הארגון של מבנה הדף. אני בודקת האם השורות עולות או יורדות. ישרות. אם שוליים או בלי וכן הלאה.

"לכל דבר יש משמעות. האם יש רווחים בין השורות, המילים והאותיות. כמה הדף לבן או צפוף".

אפשר למדוד אחוזי הצלחה לאבחון נכון?

"אינני יודעת אם אפשר למדוד, אבל אני יודעת שזה גבוה מאוד. הרי דבר אינו נברא לבטלה. על ידי הכתב אפשר להכיר את מהות האדם הכותב".

הגרפולוגית אמרה לי שזה מתאים לי. אתי בורוכוב (צילום: כיכר השבת)

תכונה לא טובה כמקור להעצמה

כמה שנים את עוסקת במקצוע הזה?

"מזה כשמונה עשרה שנה".

איך הגעת לתחום?

"הגרפולוגית אמרה לי שמתאים לי לעסוק בזה. זה הכוח של התחום הזה".

אם את מוצאת תכונות לא טובות בבן אדם, איך את מעבירה לו את זה?

"אם זה בסדנא לבנות כיתה י"ב, אני אומרת רק את הדברים הטובים מול כולם. אם זה אבחון אחד על אחד אז האדם שמולי לא רוצה שאני אטייח לו את האמת שלו. אני אגיד לו מיהו בצורה כזו שתביא לו הזדמנות לשפר את חייו. יחד אנחנו בודקים מה כדאי לשפר בחיים ואיך זה אפשרי".

אחרי תקופה נראה שינוי בכתב שלו?

"בהחלט. היה לי ילד שלאחר שטיפלתי בו, ראיתי שינויים לטובה בציורים שלו. הקו היה משוחרר יותר וכדומה. כאשר השרירים משוחררים יותר – הכתב ישתנה. זה לא מיסטיקה עולם הגרפולגיה.

"לפני תקופה סיפרה לי מישהי שתלמידה שלה אמרה לה שמה שנותן לה כוח ביומיום זה הדברים הטובים שהגרפולוגית כתבה עליה. היא קוראת את הדף הזה ומתעצמת.

"לפני כשלושה חודשים באתי לסדנא לנוער בסיכוי, אבחנתי כל אחת וניסיתי להגיד דברים טובים. ראיתי את הכתב של הבחורה וראיתי שיש לה כתב מקסים. אמרתי לה בהתלהבות איזה דברים טובים יש לה וכמה היא חכמה. לפתע אני שומעת בכי. היא כל כך התרגשה. המארגנת אמרה לי שמדובר בבית שההורים כל הזמן רבים, אף אחד בכלל לא רואה אותה. פתאום היא שמעה דברים טובים וזה העצים אותה. אמרתי לה שיש לה יכולת ללמוד ולנצל את זה לטובה".

אם אני רוצה למצוא עבודה, עלי ללכת לגרפולוג?

"גרפולוגיה זה אופציה טובה מאוד לבדוק את זה".

כמה כדאי להתייחס לזה? הייתי פעם בריאיון עבודה שלפי זה החליטו אם לקבל אותי או לא...

"יש דבר שנקרא הכוונה תעסוקתית ויש מיון כוח אדם. אני לא אומרת לבעלים האם הוא מתאים או לא, אני אומרת מה התכונות שלו ותחליטו אתם הלאה".

אם יש 'מחותנים' שרוצים את כתב היד של החתן או הכלה, תמליצי על זה?

"בזיווג ראשון, במקרה סטנדרטי, אני לא בעד לעשות דבר כזה. אנשים יכולים להיתפס לקטנות. הרי אין כתב שאין בו חסרונות ואין לדבר סוף. לימדתי שנים את התובנה הגדולה שהגרפולוגיה מביאה לנו שאין אדם בלי חסרונות, וזה גורם לנו לקבל את עצמינו ואת הסובבים יותר".

אז למה יפסלו אותי לעבודה אם הכתב לא יהיה נראה לו מתאים?

"יכול להיות שפשוט היתה לך תכונה מסוימת שלא התאימה לעבודה הספציפית שהוא ביקש".

מאיזה גיל מתחילים לבדוק כתב?

"בעיקר מגיל ארבע עשרה, אז מתחילה הבשילות הגראפית. בהתחלה הילד מתייחס לצורה והאותיות ולוקח לו זמן עד שהוא מתחיל לכתוב בשטף ולכן מתחילים לבדוק רק בגיל ארבע עשרה".

"אם כי אפשר לראות לפי ציורים של ילדים כל מיני תובנות חשובות", מציינת בורוכוב.

מה כדאי יותר לאבחן, ציור או כתיבה?

"אני מבקשת גם וגם אצל מבוגרים, כאשר אצל ילדים משתמשים בעיקר בציורים ונעזרים מעט בכתב".

ומבוגר שיבקש או כתב או ציור והוא מתעקש לעשות לך רק אחד מהם, מה תעדיפי?

"כתב. יש שם הרבה יותר פרמטרים לבדיקה מאשר ציור".

אבל בציור יש מרחב גדול יותר, לא? על פי עץ אפשר לראות הרבה דברים, כמו למה הוא עשה עץ בצורה כזאת ולמה הוא עשה עם פירות או בלי פירות?

"נכון אומנם שאבחון עץ הוא בין האבחונים המשמעותיים ביותר בציור, אבל עדיין בעשר שורות של הכותב – יש לי הרבה יותר סימנים. כיוון שבגרפולוגיה חשוב לאבחן עם כמה שיותר נתונים אעדיף בהחלט כתב יד".

נסיים את הכתבה עם אבחון שלך לכתב היד שלי? אני מציע...

"כן. שלח שלוש שורות וחתימה".

כתב היד של כותב השורות (צילום: באדיבות המצלם)

בערב, לאחר שבורוכוב עברה על הכתב שלי, זה האבחון שלה:

"יש לך חשיבה מהירה עם אסוציאציות ומקוריות, אתה מחובר לעולם הקריאה, היסטוריה ותרבות ויש לך כושר הפשטה. רואים גם חברותיות, יכולת טובה ליצור קשרים חברותיים, תקשורת קולחת ויכולת דיפלומטית".

מה אתם אומרים? מרגיש לי שהיא קלעה בול...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר