וְאֵלֶּה שְׁמוֹת

וְיִקָּרֵא שְׁמוֹ בְּיִשְׂרָאֵל | מה השם שלך אומר עליך ועל האופי שלך?

האם שלום הוא אדם מופנם או עם אישיות סוערת? למי שקוראים אהרן יש חוש צדק מפותח? • בואו לגלות מה השם שלכם אומר עליכם ולנסות להבין האם השם שלנו משפיע על האופי שלנו... (מעניין)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

השם הוא הדבר היחיד שהוא שלנו – אבל אחרים משתמשים בו... לכל אדם יש שם מיוחד משלו. שם שאומנם הוא לא צריך לעצמו, אבל העולם צריך לו. לשם שלנו יש משמעויות רבות. העיתוי של קריאת השם, החשיבות שלו והכי חשוב: האם בגלל השם שלנו נקבע האופי שלנו? האם השם שלנו משפיע על בחירות שאנו עושים בחיים?

>> למגזין המלא - הקליקו כאן <<

ממחקר משותף שנעשה בקולג' האוניברסיטאי בלונדון יחד עם אוניברסיטת אוקלנד בניו זילנד, ובו עשו מיפוי של מעל 100 מיליון שמות ברחבי העולם, נאמר כך: "הראנו כיצד שמות יכולים לשמש לסיווג 'אוטומטי' של אינדיבידואלים לקהילות תרבותיות, אתניות ולשוניות.. האופן שבו אנשים בוחרים את שמות ילדיהם רחוק מלהיות אקראי, ומשקף קרבה משפחתית ותרבותית, גורמים גיאוגרפיים וקשרים חברתיים אפילו בעולמנו המאוד מחובר".

בתורת הקבלה יש משמעות עמוקה לשם האדם. ככל שהשם איכותי יותר כך תהיה השפעתו חיובית על המזל של הבן אדם. על פי הקבלה האותיות המרכיבות את השם מחברות בין העולם הגשמי לרוחני, הן בדרך כתיבת השם, בדרך שבה הוגים אותו ובתדר בו הוא נקרא.

בקבלה מוסבר כי המילה נשמה הינה כוח החיים הקיים באדם, כי היא נושאת עימה את המילה 'שם'. זאת אומרת שהשם הוא החיבור של האדם לשורש נשמתו ודרכה הקב"ה מחייה את הנשמה. מכאן נסיק שהשם הוא הצינור המעביר את האנרגיה שלילית או חיובית באדם בין עולמו הגשמי ועולמו הרוחני.

אז כבר כעת נדע לענות ברורות: לשם שלנו יש השפעה ישירה עלינו ועל התנהגותנו וגם – על התנהגות של אחרים כלפינו.

נמשיך: בעוד שאצל הספרדים זה כבוד לקרוא לרך הנולד בשם הסבא החי - אצל האשכנזים לא קוראים לילד על שם סבא חי כלל.

בגמרא (תלמוד בבלי מסכת ראש השנה דף טז עמוד ב) אומר רבי יצחק: "ד' דברים מקרעין גזר דינו של אדם, אלו הן: צדקה, צעקה, שינוי השם ושינוי מעשה". מכאן (גם) ניתן לראות עד כמה חשיבות יש לשם שלנו.

מחקר שנערך בגרמניה לפני מספר שנים מצא כי בעולם הפגישות השם יכול לקבוע רבות. "אנשים עם שמות שנחשבים לא באופנה באותה תקופה היו בעלי סיכויים גבוהים יותר לקבל דחייה בהשוואה לאנשים עם שמות שהיו יותר פופולריים". נאמר במחקר.

עכשיו כבר לא תתפלאו אם נספר לכם שמחקר אחר מצא כי "משתתפים נטו שלא לעזור לזרים בעלי שם עם דירוג שלילי (סינדי ושאנטל היו השמות בעלי הדירוג השלילי ביותר בזמנו) לעומת זרים עם שמות שקיבלו דירוג חיובי (סופי ומארי דורגו הכי חיובי)".

וכן, אם אנחנו לא אוהבים שם כלשהו ולא רוצים לתת אותו לילד שלנו בגלל שיש לנו מכר שאנחנו לא אוהבים בשם הזה – זה משפיע בהחלט. השם פועל במוח שלנו זיכרון שלילי וגורם לנו לא לאהוב שמות מסוימים רק בגלל שפגשנו אנשים כאלה עם השם הזה. לכן, אגב, אנשים יכולים להתייחס אלינו בצורה לא כל כך נעימה כי אולי השם שלנו מזכיר להם חבר ילדות מרגיז...

וכן להיפך, אגב, אם קוראים לך אהרן (ארי, זה קיצור של אהרן, וכל רמז בין כותב הכתבה לשורות הבאות – הינו על דעת הקורא בלבד) ואתה יודע שאהרן הכהן היה אוהב שלום ורודף שלום, אתה בהחלט תאמץ את ההנהגות האלה ותנסה להיות כזה. מחקרים בדקו ומצאו שאנשים או/ו נשים נקראו על שמות של 'פרחים' (ורדה או שושנה) או דברים חיוביים – נטו לאמץ לעצמם את ההרגלים שדומים לדברים שעל שמם הם קרואים.

חשוב שנדע: אומנם המשפט אומר: "אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני", אך אפילו אם השם שלנו 'לא מצא חן' בעיני האדם שמולנו כי, כאמור, זה מזכיר לו מישהו שהוא לא אוהב – יש ביכולתנו לשנות את המציאות. על ידי חיוך, אבנה, הכלה וכבוד הדדי – אין ספק כי הרושם הראשוני המוטעה שלנו (שאפילו לא באשמתנו אלא ב'אשמת' השם שלנו) יתוקן במהרה.

וכבר היו מקרים לעולם שאנשים לא אהבו שם כלשהו ובעקבות אדם שהם פגשו וכל כך אהבו אותו – הם קראו בשם הזה גם לילדים שלהם.

תשתמשו בשם שלכם בחכמה ותרוויחו ממנו כפל כפלים.

אז מה השם שלכם אומר עליכם?

בואו לבדוק את השמות הנבחרים לכתבה זו, ותודה למומחית לשמות האדם שעזרה לי בהתנדבות מלאה, על אף ולמרות, שבחרה להישאר בעילום שם:

שם: אריה

יסודות הטבע בשם: א – אוויר, ר- אוויר, י – אדמה, ק - מים.

לרוב הכישרונות של האדם שקרוי בשם אריה יהיו בכך שיש לו כישרון מילולי מפותח, יכולת ניסוח וביטוי עצמי באופן מדויק. לרוב הוא יכול להיות בעל חוש לביקורת צינית ואף אירונית, כריזמטית ושנון.

אדם בשם הזה גם המחבב מאוד את התנועה, והוא מוכן להרפתקאות.

שם: שלום

יסודות הטבע בשם: ש – אש ומים, ל – אוויר, ו – אדמה, ם - מים.

כיוון שיש לשלום את האות ש' אז יש לו גם מים וגם אש אשר נשלטים על ידי יסוד האש.

לרוב לאנשים עם השם שלום יש המון חום, התלהבות, יוזמה מרץ, מעוף, וכן אומץ לב.

לאנשים בשם הזה יש שמחה, בנייה ועשייה. אגב, לרוב הוא יהיה גם קצת עקשן, זהו אדם בעל אינטואיציה עמוקה ובעל יכולת להוציא לאור את נסתרי הנפש ולהעלותם ממעמקי תת-הכרה.

בהשפעת יסוד האש והאות ש' הראשונה בשם, שלום עלול להיותת לעיתים חם מזג ומתלהב. ברגעים של כעס הוא עשוי לאבד שליטה כליל אך יחד עם זאת, לאחר שטיפל במה שהרגיז אותו, הוא נירגע מהר.

שימו לב, לאנשים האלה יש אינטליגנציה גבוהה, עולם פנימי עשיר וחשיבה חקרנית.

לרוב שלום הוא אינו איש של זרקורים ויתרחק (כמו מאש..) משיחות בטלות וריקניות.

שם: צבי

יסודות הטבע בשם: צ- אוויר, ב- אדמה, י- אדמה.

לאנשים עם השם צבי יש בדרך כלל כר נרחב להרהורים ומחשבות. האות צ' מייצגת את הצדק. נגזרת של יושר, כנות, אמת, נכונות.

כיוון שענווה וצניעות הן דרכו של צדיק, תוכלו לראות את זה גם על אנשים בשם הזה. כמו גם מוסריות גבוהה, יושר פנימי, מוכנות להתעלות ושאיפה לשלמות.

אנשי הצבי יעשו כל מה שאפשר עבור ביתו וילדיו, פחות בדיבורים ויותר במעשים.

שם: ישראל

יסודות הטבע בשם: י - אדמה, ש - אש/מים, ר- אוויר, א - אוויר ל - אוויר.

כיוון שיש בשם הזה הרבה "אוויר" זה מעיד על תנועתיות, נטייה לשוחח ארוכות על נושאי הגות ומחשבה. מדובר באנשים עם יכולת תפיסה מהירה ושאיפה להתמזג עם דברים נשגבים. לישראל יש בדרך כלל הרבה סקרנות ושאיפה לשלמות מתוך רצון עמוק להיות קרוב לעצמו.

אדם כמוהו הינו בעל כושר ניתוח מעולה ויש לו סבלנות רבה ושליטה מלאה.

הוא נוטה קודם כל לבחון דברים לעומקם ורק לאחר מכן לבצע.

אצל הרבה 'ישראלים' ניתן לפגוש את תכונות הענווה, הפשטות והצניעות.

שם: חיים

יסודות הטבע בשם: ח - מים , י – אדמה, י - אדמה, ם- מים.

חיים הוא בן אדם מסור, ישר ונאמן. לרוב הוא ניחן בנפש רגישה אך יש לו קושי לדבר על בעיות עמוקות.

יש לו כמה שילובים: בהירות, פשטות, ערנות ודריכות. לכן יש לו כישרון אבחנה מופלא, כושר ניתוח מעולה, יכולת להשתמש בידע ולהוציאו אל הפועל.

הוא קודם כל יבחן דברים לעומק ורק אז יבצע אותם. הוא שואף לידע.

שם: יהודה

יסודות הטבע בשם: י – אדמה, ה – אש, ו – אדמה, ד – אש, ה -אש.

יהודה הוא אדם עם יכולת התחדשות, התלהבות, נכונות תמידית לפעולה, יוזמה ועצמאות.

הוא עשוי להיות אישיות דרמטית ודינאמית, חבר אוהב. הוא עוזר ותומך ומשתתף בבעיות של החברים שלו. האש שלו מקצרת את זמן תגובותיו והוא עשוי להתגלות כמהיר חימה אך גם ככזה שאינו נוטר טינה לאורך זמן. הוא גם קצת עקשן ולוחץ על אחרים עד שיקבל את מבוקשו.

לרוב יהודה הינו אדם מעשי ודבק במטרותיו.

ולסיום, בשביל הידע הכללי שלכם: מתוך 176 אלף התלמידים שעלו השנה לכיתה א' בישראל, לפי ynet, אלה השמות הכי נפוצים:

בקרב הבנים, ל-2,206 קוראים מוחמד; 1,596 - עומר; 1,546 - אריאל; 1,517 - דניאל; 1,316 - אורי; 1,306 - יוסף; 1,242 - אדם; 1,180 - נועם; 1,166 - דוד ו-997 - איתן.

בקרב הבנות, ל-1,167 קוראים תמר; 1,115 - מרים; 1,037 - אביגיל; 995 - אדל; 994 - נועה; 966 - שרה; 965 - יעל; 890 - 1ירה; 883 - טליה ו-854 0 יובל.

נהניתם מהכתבה? קלענו בול או שהיינו רחוקים? רוצים שנרחיב על עוד שמות בכתבות הבאות? טקבקו לנו. הפידבק שלכם עוזר לנו להגיש לכם את הכתבות שאתם אוהבים....

לתגובות והארות: ari@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר