מרתק: 10 עובדות מאד מפתיעות על המלך צ'ארלס

חושבים שאתם כבר יודעים הכל על המלך החדש? מסתבר שלקינג יש לא מעט תחביבים ויכולות לא מוכרים (ציור בצבעי מים זו רק דוגמא אחת). הנה 10 דברים על המלך צ'ארלס שלא שמעתם עד כה (מעניין)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בהתחשב בכך שהמלך צ'ארלס השלישי בילה את רוב חייו תחת עין הציבור, ניתן לחשוב שאנחנו כבר יודעים עליו הכל. אבל עם השנים, למדנו שבכל הקשור לארמון הבריטי ודייריו, רב הנסתר על הנגלה.

מסתבר שלקינג, ששבר את שיא העולם כיורש העצר הוותיק ביותר, יש לא מעט תחביבים ויכולות מפתיעים, מציור בצבעי מים ועד לנגינה בצ'לו. הנה 10 דברים על המלך צ'ארלס שכנראה לא שמעתם עד כה:

1. הוא הפך לנסיך מווילס בגיל 9

אין זה פלא שהמונרך עשה היסטוריה כנסיך ווילס בעל הכהונה הארוכה ביותר. הוא הפך ליורש העצר בשנת 1958 - שש שנים לאחר שסבו נפטר והמלכה אליזבת עלתה על כס המלוכה.

2. יש לו תואר ראשון

בשנת 1967 למד המלך צ'ארלס ארכיאולוגיה, אנתרופולוגיה והיסטוריה בטריניטי קולג'. ובשנת 1970, הוא סיים את לימודיו באוניברסיטת קיימברידג' עם תואר ראשון באומנויות, מה שהפך אותו ליורש הראשון שזכה בתואר אוניברסיטאי.

3. הוא מנגן בשלושה כלים

במהלך לימודיו, הנסיך מווילס לשעבר למד לנגן לא על אחד, לא על שניים, אלא על שלושה כלי נגינה: צ'לו, פסנתר וחצוצרה. מאז הוא הפך לפטרון של למעלה מ-20 ארגונים העוסקים באומנויות הבמה.

4. הוא צייר מוכשר

המלך היה מוקף באמנות לכל אורך ימי ילדותו וזה נתן לו השראה להתחיל לאייר. המומחיות שלו היא נופים טבעיים, בין אם בבריטניה או במקומות אחרים שבהם ביקר. (עובדה מהנה: הדבר האהוב עליו לשרבוט הוא האזור שמסביב לטירת בלמורל של המלכה אליזבת.)

5. הוא חיבר ספר ילדים

כן, זה נכון. הוד מלכותו הוא גם סופר. ב-1991 פרסם את "הזקן מלוצ'נגר", העוקב אחר הרפתקאותיו של איש בא בימים שחי במערה.

6. והקים מותג מזון אורגני

המלך הוסיף את התואר "יזם" לרזומה שלו עוד ב-1990, כשהקים את "Duchy Originals", מותג מזון אורגני. הוא השיק את העסק למכירת תוצרת מהחווה שלו ומאז זה הפך להיות מותג המזון והמשקאות האורגני הגדול בבריטניה.

7. הוא דובר ולשית

בשנתו השנייה בקולג', המלך למד היסטוריה ולשית ואת השפה, באוניברסיטת ויילס באבריסטווית'.

8. יש צפרדע על שמו

מין חדש של צפרדעים, הנקרא "Hyloscirtus princecharlesi", התגלה על ידי המדען האקוודורי ד"ר לואיס קולומה בשנת 2008. וכמה שנים לאחר מכן, "אמפיביאן ארק", קהילה שמבטיחה את הישרדותם של בעלי חיים אַמְפִיבִּיים - שמסוגלים לנוע גם בים וגם ביבשה, קראה לצפרדע על שם המלך, לכבוד מאמציו להגן על יערות הגשם בעולם.

9. פעם הוא בילה 47 דקות מתחת למים

ככל הנראה, היצר ההרפתקני של הוד רוממותו בא לידי ביטוי בשנותיו הצעירות. ב-1975, כשהיה כבר צוללן מיומן, שחקר את טביעתה של האוניה מרי רוז, בילה כמעט שעה (!!!) מתחת למים.

10. יש לו טקס נטיעת עצים יוצא דופן

אולי שמתם לב שלמונרך יש הרגל לערוך טקסי נטיעת עצים. אבל שימו לב לזה: לאחר נטיעת כל עץ, הוא מאחל לו בהצלחה בכך שהוא נותן לכל ענף ניעור ידידותי או טפיחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר