ברוך נחשון ז"ל

הסיפור המצמרר של האמן: "אבא שלי בחר ברמי לוי כצינור"

"זה סיפור שאם היו מספרים לי אותו, לא הייתי מאמינה. זה סיפור של השגחה, אמונה ויד ד' שמוליכה אותנו בתוך הסיפור המדהים הזה • זה אבא שלי, האומן ברוך נחשון ז"ל מחברון שממשיך ללוות אותנו מלמעלה, ויפית שנרתמה ונתנה את כל כולה למען הצוואה של אבא שלי כדי שתתקיים על הצד הכי מושלם שיש" (אמונה)

ציוריו של נחשון ז"ל בסניפי רמי לוי (צילום: באדיבות המצלם)

האמן ברוך נחשון ז"ל נלקח לבית עולמו בח' בתשרי תשפ"ב, לבית עולמו, לעולם שבנה לו בעולם המעשה שלנו מלא וגדוש בתורה, עבודה גמילות חסדים וקידוש השם גדול ביצירות האומנות המיוחדת שלו.

יצירות, שהשאירו פיות פעורים ופתחו לב. ציורים, שנגעו בנשמה ופתחו אותה להתייחד עם קונה ולעשות רצונו בלב שלם. כל הבריאה אומרת שירה וציוריו של נחשון מבארות אותה. פסוקי נביאים ותהילים בהירים מול העיניים, לובשים צורה כמעט אמיתית ומרעידים מיתר פנימי ומחברים את האדם לעצמו וכשאדם מחובר לעצמו הוא מחובר לקונו.

ואת המיתר הפנימי הזה, החיבור והקשר לרבש"ע רצה נחשון להשאיר בעולם. שהגלריה שלו תתרחב עוד ועוד וישתמשו בה לא רק לקשט קירות של אנשים שיש להם אפשרות לרכוש את ציוריו המדהימים, אלא כל יהודי יוכל להביט ביצירה שלו, להתפעל, להתרגש ולהתחבר.

"איילת התקשרה אלי לפני מספר חודשים ובקשה להיפגש איתי." מספרת יפית אטיאס - לוי סמנכ"לית השיווק ברשת רמי לוי. "לא אמרה מעבר לזה שאבא שלה היה אומן בעל שם עולמי, יהודי צדיק שומר מצוות ושהשאיר צוואה בה בקש בקשה הקשורה אלי ולשם כך היא תשמח להפגש עימי. הסתקרנתי, ואמרתי לה - בואי".

איילת, אביך היה מוכר מאוד בתור אומן יהודי, אומנות יהודית נוגעת לב, פשוטה, אמיתית ומקורית כל כך.

" אבא הגיע בצעירותו לרבי מליובאוויטש והרבי אמר לו 'חוש הציור בעולם התקלקל, ואתה תתקן אותו'. ואבא, כמו חסיד אמיתי שומע לרבי. למד אומנות וציור אצל גדולי האומנים בעולם ויצר לו את הז'אנר המיוחד שלו. וזה מה שעשה כל החיים: למד תורה ויצר אומנות. ציורים מדהימים על בית המקדש, גאולת מצרים, מצוות, פסוקים מהתנ"ך, מזוזות, קישוטי סוכה וכל דבר יהודי.

והיכן האומנות פגשה את רשת 'רמי לוי' - ענקית הקמעונאות?

"אבא ז"ל כששכב בחוליו האחרון בבית החולים נתן לי פתק ובקש ממני ש'ישתמשו עם הציורים שלו ויפיצו את אור השם בעולם'. לא הבנתי מה אמר, והחלטתי להתעסק עם זה מאוחר יותר. הכנסתי את הפתק לתיק. ו - שכחתי מהעניין. כמה ימים לאחר מכן נפטר אבא, בח' בתשרי תשפ"ב. שבעה קצרה וחלל שנפער לכל המשפחה. האובדן, הגעגוע והאהבה לאבא הציפו אותי ולקחו אותי למקומות אחרים...

תקופה לאחר מכן מצאתי בתיק את הפתק שאבא נתן לי, אין מילים לתאר את התחושה שהרגשתי, ד"ש מאבא. בפתק היה המספר הנייד של יפית והמילים: 'לוחות שנה, נרות נשמה ובקבוקי יין, שישתמשו עם הציורים שלי ויפיצו את אור השם בעולם'. אני רציתי כ"כ לעשות משהו בשבילו והפתק והבקשה של אבא כאילו ריפאו משהו בלב. וההנצחה מכניסה את אבא לכל בית בישראל וזה מרפא את הכאב.

יצאנו לדרך.

יפית, נרתמת למשימה לגמרי. כל אווירת החגים בסניפים, במוצרים מספרת את אומנותו של ברוך נחשון ז"ל.

"כן. התחברתי והתרגשתי מאוד". ממשיכה יפית אטיאס - לוי סמנכ"לית השיווק ברשת. "כבוד ועונג לנו לקחת חלק במיזם חשוב וגדול. מרגש אותי שהרבי מליובאוויטש בירך את ברוך נחשון ז"ל שיזכה שהציורים שלו יהיו בכל בית יהודי ואני זאת שמעבירה את הברכה הזו לעמ"י.

יש לנו 'מהדורת ברוך נחשון' ברשת. ליין יינות חגיגיים עטופים בציוריו של ברוך נחשון ז"ל, לוחות שנה המחולקים במתנה בחנויות ועוד היד נטויה".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר