יום האזיקים

מי המציא את האזיקים ומאיזה גיל מותר לאזוק?

לרגל יום האזיקים הבינלאומי החל היום, לפניכם מספר עובדות על אזיקים • כמה סוגי אזיקים יש, איך יש להתנהג עם אזוקים ביפן והאם בזמן הרומאים כבר היו אזיקי רגליים? (מעניין)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
אזיקים. אילוסטרציה. ((צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת))

היום, ה-20 בפברואר למניינם, זהו יום האזיקים הבין לאומי. זהו יום חגם של אנשי כוחות הביטחון כי ביום הזה האזיקים הקלו את חייהם בעת מעצר מבוקשים והמשימה נעשתה קלה יותר. אה, זהו יום אבלם של העבריינים. שני צדדים למטבע..

המצאת האזיקים מיוחסת לאדם בשם ג'ורג' א' קארני כאשר הוא יצר את הרעיון ב-20 בפברואר בשנת 1920.

על פי החוק, השימוש באזיקים יהיה רק בעת הצורך כאשר יש חשש שהעצור יברח או יפגע בחיי אדם. יש הטוענים לשימוש בלתי מדתי בשב"ס באזיקים בעת דיונים בבתי משפט או בהובלת אסירים ממקום למקום.

החוק ביפן קובע שאם מצלמים אדם עם אזיקים ומפרסמים בעיתונות יש לטשטש את הפנים שלו. אחת הסיבות לכך הינה העובדה שעציר אחד התלונן שכאשר הוא מגיע לבית משפט והשופטים כבר ראו אותו עם אזיקים – הם יטו את משפטו לרעה.

מעניין לדעת: אסור לאזוק קטין מתחת לגיל 14 ומבוגר מעל גיל 65

בנוסף לאזיקים רגילים יש גם אזיקי אגודל. אומנם בחו"ל מצוי לראות אותם, אך יש מקומות שמשתמשים בהם. את האזיקים הללו שמים בנוסף לאזיקים הרגילים תוך רצון למנוע מהאדם האזוק לקפל ו'לפרק' את אגודליו ובכך להשתחרר מהאזיקים הרגילים.

האזיקים הללו עוצרים את זרימת הדם באגודלים ולכן ממעטים להשתמש בהם.

עוד בתצוגת האזיקים: אזיקי רגל. מדובר בשתי טבעות ברזל כמו אזיקים של ידיים, עם שרשרת מחברת ביניהם. כך צעדיו של האזוק מדדות הרבה יותר ומקשות על הליכתו.

כבר מימי הרומאים ניתן למצוא עדויות לאזיקי רגל.

בספר שמואל ב' אנו יכולים למצוא עדות גם לאזיקי רגלים מהפסוק: "יָדֶיךָ לֹא אֲסֻרוֹת וְרַגְלֶיךָ לֹא-לִנְחֻשְׁתַּיִם הֻגָּשׁוּ".

יש גם אזיקים אלקטרוניים. אלו אזיקים המשדרים איתות למרכז הבקרה על מנת לדעת איפה העצור נמצא בכל רגע נתון. את האזיקים הללו שמים בדרך כלל על הרגל. כך מוודאים שהעציר נמצא במעצר בית או/ו לא בורח מחוץ לשטח שתחמו לו.

בתפילה שנשתחרר מכבלי הגלות אל הגאולה השלימה!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר