90 למרן

דרעי: "דברי הגר"ע על אבו מאזן בגלל ההקפאה בי-ם"

לרגל יום-הולדתו ה-90 של הגר"ע יוסף שליט"א, העניק יו"ר ש"ס לשעבר אריה דרעי ראיון מיוחד לקול-חי. "אני יודע מאיפה זה נובע: הכאב הנורא על ההקפאה, שבירושלים לא בונים אף דירה אחת. הוא רואה את כל המצוקה של האברכים שאין להם איפה לגור והמצוקה הזאת מגיעה אליו וזה כואב לו" (חדשות, חרדים)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
דרעי עם מרן הגר"ע (צילום: פלאש 90)

מרן הגר"ע יוסף שליט"א, נשיא מועצת החכמים, חוגג השבוע 90, לאורך ימים ושנים טובות.

אחד האנשים היותר קרובים אליו, הוא יו"ר ש"ס לשעבר אריה דרעי. בראיון מיוחד שהעניק למהדורה המרכזית ברדיו קול-חי הוא דיבר על מורו ורבו מזה עשרות בשנים.

"כשאני חושב על הרב עובדיה, אני חושב על תורה, תורה ותורה", אמר דרעי. "הציבור הרחב מכיר את הרב מהחדשות, אבל מי שמכיר אותו במשך עשרות שנים, רואה את זה בכל המצבים ולאורך כל התקופות. ההתמדה בתורה היא מדהימה. זה מה שכל היום הרב עושה".

דרעי הביא דוגמה: "בתשמ"ד, במערכת הבחירות הראשונה, כשש"ס רצה לבחירות, היה מתח גדול מאוד. כולם היו טירונים ולא ידעו מה יהיה. אף סקר לא נתן לנו אופצייה לעבור את אחוז החסימה.

"ביום הבחירות", שחזר דרעי, חיכינו במתח גדול ואז חיים יבין מכריז שש"ס קיבלה ארבעה מנדטים. אני הרמתי קול צעקה מהתלהבות. הייתי צרוד מאז שבוע... כל העייפות וההתרגשות יצאה החוצה.

"והרב, הרב ישב בסלון, שקוע בספרים, וכולו רגוע. ניגשנו אליו ואמרנו לו: ´הרב, ארבעה מנדטים´... הוא אמר: ´אה, הודו להשם´. שאלנו את עצמנו: האם הרב לא מתרגש... ומיד הרב אמר לנו ´טוב, זהו, צריך להמשיך ללמוד´"...

כאשר נשאל דרעי לפשר התבטאויותיו מעוררות הסערה הוא הסביר כי: "הרב בעל רגש גדול מאוד. כשהוא כואב לו משהו, כשהוא זועק משהו, הוא מוציא את זה החוצה. בזה הוא מרגיע את הצורה של הכאב שלו - ע"י שהוא מדבר על פלוני או על אלמוני בצורה קשה, כדי להראות את הכאב.

"למשל, עכשיו עם אבו-מאזן. הדבר הזה שכולם... אני יודע מאיפה זה נובע, הדבר הזה - הכאב הנורא על ההקפאה, שבירושלים לא בונים אף דירה אחת והוא רואה את כל המצוקה של האברכים ושל הציבור שאין להם איפה לגור והמצוקה הזאת מגיעה אליו והוא כואב לו ולכן את הכאב הזה הוא הביע מה שהביע.

"לרב אין חלילה וחס שום עניין להתגרות באומות העולם. הרב רוצה להתגרות בגויים? כל הדרך שלו כל החיים הייתה ללכת בדרכי שלום ולנסות לפייס ולא להתגרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר