התקשרתם ל-013? אולי מצותתים לכם

מה הייתם עושים לו הייתם מגלים שהשיחה שלכם עם נציג השירות חשופה לאוזניים זרות? בלעדי: פרטיו של לקוח 013 נחשפו במהלך שיחה

שמעי סגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

את הסיפור הזה כדאי להתחיל מהסוף. ובסופו אנו מוצאים את תגובתה של דוברת חברת 013 שאומרת כי "זוהי הפעם הראשונה בה אנו נתקלים באירוע מסוג זה, הנושא נמצא בבדיקה מול אנשי הטכנולוגיה ויצרן מערכת הטלפוניה של החברה". להאמין להם או לא, זו השאלה, ומסתבר שהשאלה הזו יכולה להיות קרדינאלית עבור כל אחד ואחת מאיתנו.

וזה הסיפור, בקצרה כמובן. צבי (שם בדוי, השם המלא נמצא במערכת), לקוח של חברת ´013 נטויז´ן´, יצר קשר עם מוקד שירות הלקוחות של החברה וביקש ליצור קוד גישה לרשת האלחוטית שלו שמופעלת על ידי החברה. לטענתו, הגלישה באמצעות הנתב האלחוטי הואטה מאוד והוא חושש שאחרים מתחברים לנתב ומנצלים את רוחב הפס שלו, לשם כך ביקש להגדיר קוד גישה, כך שאחרים לא יוכלו לעשות שימוש בגלישה האלחוטית שלו.

עד כאן הכל תקין. אבל מכאן ואילך מקבל הסיפור תפנית חמורה ומסוכנת. לאחר שנציג החברה אמר לו כי "בשעות הקרובות יחזרו אליו על מנת לבצע את התקנת הקוד", הוא מקבל טלפון מאלמוני שמעדכן אותו שהוא – האלמוני, היה שותף לכל השיחה. "שמעתי את כל הפרטים האישיים שלך ולכן התקשרתי אליך. צבי, הלקוח, היה המום. "מה? לא הבנתי. שמעת את השיחה שלי?", "כן", עונה אותו מאזין אלמוני, "וגם יש לי את כל הפרטים שלך. כל הפרטים שמסרת לנציג".

תוך כדי שיחה בין השניים מתברר שגם אותו אלמוני הוא לקוח של 013, והוא היה באמצע שיחה עם נציג שירות, בשלב מסויים הועבר להמתנה, ומאותו רגע הפך לשותף סמוי לשיחתם של צבי והנציג. האלמוני חשב שהוא משוחח עם נציג אחר ולכן נותר על הקו. האיש האלמוני הבהיר כי לא היה בדעתו לצותת לשיחה, וכי המתין להמשך שיחה עם נציגי השירות. "רק התקשרתי ליידע אותך שכשאתה מדבר עם נציגי השירות של 013, יכול מאוד להיות ששומעים אותך", אמר.

צבי, שהיה המום מהעובדה שהמידע האישי שלו דלף לגורם שלישי, התלונן בפני נציג השירות של 013 שחזר אליו על מנת לתאם את ביצוע התקנת הקוד. הוא טען בפניו כי מדובר בפרצה חמורה באבטחה של המערכת הטלפונית. הנציג אמר בתגובה כי "ירשום פניה למחלקת הביטחון של החברה".

בשיחה עם "כיכר השבת", אומר שי פרנקו מנהל פניות הציבור בנטוויז´ן, כי הדבר מצריך בדיקה מקיפה, ומודה על כך שהסבו את תשומת לבו לפרצה הזו. עוד אמר פרנקו כי הוא עובד שש שנים בחברה ומעולם לא שמע על מקרה דומה. "גם אם היה כשל טכני, הרי שחשוב שהדבר ייבדק, ובוודאי שלא מדובר במשהו נפוץ שכן אנחנו בנטוויז´ן מקפידים על פרטיותו של הלקוח", כך פרנקו.

עכשיו נשאיר זאת לדמיון שלכם. נסו רק לדמיין מה היה קורה לו לקוח אחר של נטוויז´ן, לקוח שאינו ישר במיוחד, היה שומע שיחת טלפון של לקוח שמבקש להצטרף לחברה ומוסר את פרטי כרטיס האשראי שלו בטלפון... את תגובת דוברת החברה הבאנו כבר בתחילת הכתבה.

(הכותב הוא תלמיד קורס העיתונאות במגמת התקשורת של "לומדה")

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר