כך חזה הבבא סאלי את רגע הסתלקותו

הרבנית צביה אליהו, רעייתו של הראשון לציון רבי מרדכי אליהו זצ"ל, על הקשר המיוחד בין הבבא סאלי לבין בעלה. הרבנית אליהו נצרה בזכרונה עשרות סיפורים שהיתה עדה להם, ובכל פעם שהיא משחזרת אותם היא נפעמת מחדש. "כיכר השבת" מגיש ראיון להאזנה שהעניקה לרדיו קול חי, השבוע

יוני גבאי | כיכר השבת |

הרבנית צביה אליהו, רעייתו של הגאון רבי מרדכי אליהו זצ"ל סיפרה השבוע, בראיון לתוכניתו של שמואל בן עטר ברדיו קול חי, על הקשר העמוק בין בעלה זצ"ל, לבין ה"בבא סאלי" שיום הסתלקותו חל השבוע.

הרבנית אליהו נצרה בזכרונה עשרות סיפורים שהיתה עדה להם, ובכל פעם שהיא משחזרת אותם היא נפעמת מחדש.

"באחת הפעמים", מספרת הרבנית, "כשנפגשו הבבא סאלי והרב אליהו, סיפר לו הבבא סאלי כי עומדות להגיע גזרות קשות מאוד על עם ישראל.

"'כמה שניסיתי, כמה שהתפללתי, לא הצלחתי לבטל את הגזירות', אמר. 'אז אמרתי: ריבונו של עולם, הובטח לי לקבל משיח. ועכשיו, אני מובן לוותר על זה בשביל עם ישראל - כדי שהגזרות יתבטלו.

"אמרו לו: הוא שקול כנגד כולם. ואז הוא אמר לרב אליהו: 'ביקשתי שלושה חודשים להיטהר'. הוא נתן לרב אליהו את הגלימה שלו, ואמר לו שהוא יקבל פני משיח כשהוא עוטה את הגלימה.

"עברו שלושה חודשים. הבבא סאלי אושפז, ואז הורה לי הרב אליהו להתקשר לבית החולים ולברר אם אפשר לבקר, מבלי להזדהות בשם.

"כששאלתי את בני המשפחה, אמרו שאי אפשר לבקרו. התקשרתי שוב, ושוב סרבו. רק לאחר כמה פעמים הזדהתי בשם - ואז אמר הבבא סאלי שיבוא לבקרו בשעת בוקר מוקדמת של יום ראשון.

"הבבא סאלי נקב בשעה, וזו היתה השעה שבה הוא הסתלק מן העולם.

"בעלי, הרב אליהו, הגיע אל החדר דקות לאחר ההסתלקות.

"חודשים חלפו, ובמהלך הנקיונות של פסח ראיתי את הגלימה. בתוכה היתה פלומת שיער. בעלי הסביר לי שזהו חלק מזקנו של הבבא סאלי שנשר. 'הוא רצה שחלק ממנו יקבל פני משיח'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר