הקמיע של הגר"ח פינטו הציל את קדאפי?

רבה של אשדוד חשף בדרשת שבת הגדול שמסר בקרית מלאכי, כי לפני חצי יובל שיגר לשליט לוב, מועמר קדאפי מרקחת מיוחדת. באותה תקופה, פתחה ארצות הברית במתקפה כנגד לוב, כתגובה לפיגוע במועדון בברלין בו נהרגו שני חיילים אמריקנים. הרב פינטו הזכיר כי קדאפי ברח מביתו רגעים לפני שהופצץ

אלי ג´אן | כיכר השבת |

הרב שמעון חיים פינטו, רבה של אשדוד וקרית מלאכי חשף לפני כשבועיים כי שלח לשליט לוב מועמאר קדאפי מרקחת משאריות מצות, זאת לאחר שהתבקש להכין לו קמע לשמירה והצלחה.

הרב הדגיש כי אינו מתעסק בקמיעות, אך חסידיו משוכנעים שזה מה שהציל את קדאפי מהפצצת ביתו ב-1986.

הדברים נאמרו במהלך דרשת שבת הגדול, אותה בחר למסור הרב חיים פינטו, כמו בכל שנה, בבית כנסת כורש בקרית מלאכי ולא בעיר אשדוד.

לאחר שהסביר הרב את חשיבות קיום המצוות, סיפר הרב על סגולה מיוחדת: "אני תמיד נושא עלי חתיכה מהאפיקומן", גילה הרב.

במהלך הדרשה חשף הרב פינטו כי לפני 25 שנה הגיע נציג מהעדה הלובית בבקשה לקבל קמיע להצלחה בכדי להעבירו לנשיא לוב, קדאפי.

הרב פינטו אמר לשליח כי אינו מתעסק בקמיעות ונסתרות. "אני מעניק ברכה, ואם השם רוצה הוא יקיים אותה". הנציג לחץ על הרב שיביא לו משהו לסגולה, והרב החליט להכין לו כעין קמיע אותו הכין משיירי האפיקומן, אתרוג מסוכות, שמן חנוכה ועוד. את הכל הכניס הרב בשפופרת והעניק לנציג הלובי.

וכך הועברה המרקחת המיוחדת לשליט ללוב ונתיניו שלחו את הקמיע לבדיקה במעבדה. כמה שבועות אחר-כך, שוב הגיע נציג הקהילה אל בית-הרב ודרש לדעת מה היה בקמיע.

"הוא אמר שנתיני השליט ביקשו לדעת מה כוללת המרקחת", מתאר הרב. לאחר שגילה הרב את הנוסחה לנציג הלובי, הועבר המידע לשירותי האבטחה של קדאפי.

באותה תקופה, פתחה ארצות הברית במתקפה כנגד לוב, כתגובה לפיגוע במועדון בברלין בו נהרגו שני חיילים אמריקנים. הרב פינטו הזכיר כי קדאפי ברח מביתו רגעים לפני שהופצץ, וחסידיו סיפרו לאחר הדרשה כי המרקחת ששלח הרב הצילה אותו.

(הכתבה מתפרסמת ב"ידיעות הדרום")

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר