הקוריאנים חיפשו את הסוד היהודי בפוניבז'

הרשויות בדרום קוריאה ערכו בירור מקיף בחיפוש תשובה לשאלה - כיצד הצמיח העם היהודי מתוכו כמות כה רבה של "חכמים ונבונים". לאחר בירור, הגיעו למסקנה במדינה הקוריאנית כי הסיבה לחוכמה היהודית נעוצה בלימוד ה"תלמוד", פילפולי הגמרא והצלילה לעומק הסוגיות ההלכתיות, הם אלו שמחדדים ומפרים את המוח היהודי. מכאן, הדרך לפוניבז' הייתה קצרה

ישראל כהן | כיכר השבת |
(כיכר השבת)

מתברר כי בעוד יהודים רבים מחפשים את האמת בארצות ובתורות המזרח הרחוק, במדינות רבות מתחולל תהליך הפוך של גילוי "תורת האמת" בדת היהודית שהנחילה רוחניות וערכי דת ומוסר לעולם כולו.

לאחרונה, ערכו הרשויות בדרום קוריאה בירור מקיף בחיפוש תשובה לשאלה - כיצד הצמיח העם היהודי מתוכו כמות כה רבה של "חכמים ונבונים" ואל אף המיעוט בכמות, יצאו מקרבו גאונים וגדולים רבים בכל התחומים.

לאחר בירור, הגיעו למסקנה במדינה הקוריאנית כי הסיבה לחוכמה היהודית נעוצה בלימוד ה"תלמוד", פילפולי הגמרא והצלילה לעומק הסוגיות ההלכתיות, הם אלו שמחדדים ומפרים את המוח היהודי.

בעקבות תוצאות המחקר, רווח לאחרונה בדרום קוריאה הלימוד בקרב צעירים של ספרי ההלכה והתלמוד בכדי לפתח את המוח ולהעשיר אותו.

פיענוח הסוד

היום, בשעות הצהריים (שני) הגיע צוות של הטלוויזיה הדרום קוריאנית כשהוא מלווה בצוות ערוץ 10 ובפרשן לענייני חרדים אבישי בן-חיים שהגיעו במיוחד להיכל ישיבת פונוביז' בכדי להפיק כתבה על אלפי בחורי הישיבה השקועים בלימוד הגמרא מסביב לשעון.

לדברי אחד מבחורי הישיבה, הקוריאנים היו המומים מה"ריתחא דאורייתא" ומקול התורה העצום שהדהד בן קירות ההיכל של הישיבה.

מנגד, בחור אחר העיר בציניות, כי חשוב שהקוריאנים יראו כיצד לומדים בפוניבז' את מסכתות הש"ס, רק שעליהם להיזהר לא להגיע בדיוק בשעה שלומדים את מסכת "מכות"...

יצויין כי לפני מספר חודשים ביקר בבני-ברק שגריר דרום קוריאה בישראל יאנג סאם מה, כאורחו האישי של ראש-העיר יעקב אשר.

השגריר אמר לראש-העיר , כי "אף שהתלמוד אינו בגדר לימודי חובה בקוריאה, הרי שהוא נמצא בארון הספרים של חלק גדול מהמשפחות בארץ זו".

הוא גם סיפר שהעם הקוריאני מגלה התעניינות רבה בהסטוריה של עם ישראל וכ-50,000 תיירים מגיעים, מידי שנה, מקוריאה לארץ ישראל, וכיום, גם פועלת טיסה ישירה לארץ. לסיום הוא הוסיף, כי רעייתו רכשה לו מתנה ליום הולדתו את כל כרכי התלמוד וכי הוא מקפיד ללמוד בהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר