גאב"ד קוממיות בעת ה'כפרות': "למה צריך לצלם אותי?"

לידי "כיכר השבת" הגיעו תמונות בלעדיות מעת עריכת מנהג הכפרות על-ידי הרב הצדיק מנחם מנדל מנדלזון זצ"ל, רבו של המושב 'קוממיות', שהבוקר נפטר לבית עולמו. שי גפן, שצילם את הרב מספר ל"כיכר השבת" כי "הרב בענוותנותו הרבה, כלל לא הבין למה יש סיבה לצלם אותו, 'הרי כל היהודים עושים כפרות', הוא אמר"

אלי ג'אן | כיכר השבת |
הגאב"ד ב'כפרות'. (שי גפן)

"למה צריך לצלם אותי?", כך תהה גאב"ד קוממיות, הגאון הצדיק רבי מנחם מנדל מנדלזון, לפני חודשים ספורים, בעת שתועד כשהוא עורך את מנהג הכפרות.

לידי "כיכר השבת" הגיעו תמונות בלעדיות מעת עריכת מנהג הכפרות על-ידי הרב הצדיק מנחם מנדל מנדלזון זצ"ל, רבו של המושב 'קוממיות', שהבוקר נפטר לבית עולמו והוא בן 73 בלבד.

שי גפן, שתיעד את הרב זצ"ל בעת הטקס, מספר ל"כיכר השבת" כי בעת שצילם, שאל אותו הרב "למה צריך לצלם אותי?". לדבריו, "הרב בענוותנותו הרבה, כלל לא הבין למה יש סיבה לצלם אותו, 'הרי כל היהודים עושים כפרות', הוא אמר".

לאחר סיום שחיטת התרנגול, שוחח גפן עם הרב מנדלזון, שהיה ידיד קרוב של סביו רבי נח גד וינטרוב זצ"ל וכן ידיד של הרבי מליובאוויטש זצוק"ל, "הרבי אהב את קוממיות", אמר הרב.

הרב מנדלזון הוסיף כי בידיו מכתבים רבים מהאדמו"ר מחב"ד שעדיין לא פורסמו. "יש כמה מכתבים שאסור לפרסם כלל", גילה הרב טפח וכיסה טפחיים.

"לא האמנתי שזהו המפגש האחרון מאחד מהשרידים לדור דעה", אומר שי גפן בכאב, שעה קלה לאחר היוודע הבשורה המרה על פטירתו של גאב"ד קוממיות זצ"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר