ממאה שערים לנסיכה הבריטית

העיתונאי עקיבא נוביק מביא הבוקר ב'ידיעות אחרונות' את הסיפור הבא: המעיל, פריט האופנה המזוהה ביותר עם הדוכסית, עוצב בהשראת ילד בר-מצווה משכונת מאה שערים. מעצבי אופנה שואבים השראה מבירות האופנה הגדולות. אבל המעצבת קתרין הוקר תפרה לנסיכה הבריטית מעיל דווקא בהשראת הרחוב החרדי

ישראל אהרן | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: COL)

העיתונאי עקיבא נוביק מביא הבוקר ב'ידיעות אחרונות' את הסיפור הבא: המעיל, פריט האופנה המזוהה ביותר עם הדוכסית, עוצב בהשראת ילד בר-מצווה משכונת מאה שערים.

מעצבי אופנה שואבים השראה מבירות האופנה הגדולות. אבל המעצבת קתרין הוקר תפרה לנסיכה הבריטית מעיל דווקא בהשראת הרחוב החרדי.

לפני 30 שנה הגיעה הוקר לביקור בישראל. יום אחד, כששוטטה בשכונת מאה שערים בירושלים, נכ־

נסה לחנות יד שנייה.

"פתאום ראיתי מעיל משי, שחור ובוהק", מספרת הוקר ל"ידיעות אחרונות". "המוכר אמר לי שהמעיל שימש נער בר־מצ־

ווה. התאהבתי במעיל, קניתי ולבשתי אותו במשך שנים ארוכות, עד שהפך למרופט. חיפשתי בארמני, בראלף לורן ואצל מעצבי על אחרים ולא מצאתי מעיל עם גזרה דומה".

שנים לאחר שקנתה את המעיל השחור החליטה הוקר לפתוח עסק משלה. היא זכרה את המעיל האהוב ופנתה לחייט

שיעצב בעבורה מעיל זהה, על פי הוראות מדוקדקות.

"זכרתי כל פרט ופרט במעיל, כולל הצווארון, רצועות התחרה סביב השרוולים והכיסים הגבוהים", היא מסבירה. בהמשך עיצבה כמה וכמה מעילים כאלה מחומרים שונים. המחיר אגב מתחיל ב־ 1,000 דולרים לפריט.

לפני 8 שנים השתתפה הוקר ביריד מעצבי אופנה. אחת הלקוחות הייתה סטודנטית צעירה ואלמונית בשם קייט מידלטון. לפני חמש שנים רכשה מידלטון את המעיל המדובר. מידלטון בחרה את הצבע ואת סוג הצמר והוקר עיצבה עבורה במיוחד את המעיל, שנתפר בהשראת המעיל של נער הבר־מצווה החרדי.

המעיל, הנחשב לפריט האופנה המזוהה ביותר עם רעייתו של הנסיך וויליאם, התפרסם בכל העולם אך רק מעטים יודעים על מקורו היהודי.

לדברי הוקר, גם מידלטון עצמה לא מודעת למקורותיו ”אבל זה יהיה מעניין לספר לה", היא מוסיפה. הבריטים השתגעו על המעיל ולקוחות רבות נהרו לבוטיק של הוקר בלונדון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר