הדובר החרדי של עיריית בית שמש התעמת עם יאיר לפיד

לפני מספר חודשים, פרץ סכסוך מתוקשר בין דובר עיריית בית שמש מתי רוזנצוייג ליאיר לפיד, לאחר שסטטוס ביקורתי שכתב רוזנצוייג נמחק והביא לחסימתו. אתמול, הם נפגשו וולפיד ביקש מרוזנצוייג, "תדאג שלא תהיה בבית שמש הדרת נשים". רוזנצוייג הדובר לא היסס להתעמת איתו והשיב לו: "מהניפוח חסר הפרופורציה שעשית מהסיפור הזה, גרפת לפחות עשרה מנדטים". כיצד הסתיים המפגש?

חיים שקדי | כיכר השבת |
התעמתו. לפיד ורוזנצוייג (צילום: כיכר השבת)

עימות מילולי, חילופי דברים ולחיצת ידיים נרשמו אתמול (חמישי) בין דובר עיריית בית שמש, מתי רוזנצוייג, ליאיר לפיד, וזאת לראשונה מאז הסכסוך המתוקשר ביניהם לפני מספר חודשים.

לפני מספר חודשים, לאחר הכרזתו של יאיר לפיד על כניסתו לחיים הפוליטיים, כתב רוזנצוייג סטטוס ביקורתי בדף הפייסבוק של לפיד, והצליח לעורר את כעסו של הפוליטיקאי הטרי שבתגובה מיהר לחסום את הדובר הנמרץ.

"החלטתך להצטרף לפוליטיקה היא סבירה ולגיטימית", כתב אז רוזנצוייג, "אך חבל מאוד שבדרך לקחת את תושבי בית שמש כסולם לטפס עליו, והשתמשת בנו כמקפצה לשאיפותיך הפוליטיות. רובם המכריע של תושבי בית שמש חפצים בדו-קיום בדרכי כבוד, וכעת נאלצים להתמודד עם להבות המחלוקת ושנאת חינם שלפידך הבעיר בבית שמש בדרכך לכנסת. אין ספק כי המחשבה לעבור לפוליטיקה לא נפלה אצלך אתמול, ולכך היה מצופה מאדם כמוך הדורש הגינות, כי לפני שיתעסק עם 'כתבות מבושלות ומתוזמנות' על בית שמש, ידגיש כי הדברים נאמרים במסגרת תעמולת בחירות של מפלגת אולפן שישי".

בתוך זמן קצר, טען רוזנצוייג, נמחק הסטטוס הביקורתי, ולאחר ששב וכתב ללפיד נגד מחיקת הודעות בהן נמתחת עליו ביקורת קלה, כי זו "אינה הדרך הנכונה להתמודד עם ביקורת ציבורית", הוא נחסם מכתיבה בעמוד.

אמש, בכנס איגוד דוברי הרשויות המקומיות, הוזמן לפיד לנאום, ובנאומו השליך את כל חליי מדינת ישראל על המגזר החרדי. לפיד טען כי את המצוקות של הפריפריה בישראל ניתן לפתור עם הכסף שניתן לאברכים.

"כנסו לאתר של משרד החינוך, תגלגלו למטה למטה ותמצאו שם שורה שמתחבאת לקראת הסוף ושם רשום כמיליארד ש"ח לאברכים, שזה חוץ מהתקציבים הידועים שניתנים באמצעות משרד הדתות", אמר לפיד לעשרות הדוברים.

לאחר הנאום, בעת יציאתו מהמקום, נתקל לפיד בדוברים רבים שהחליפו עמו מספר מילים, ובין היתר, פגש את דובר עיריית בית שמש מתי רוזנצוייג, שלא נרתע מלהתעמת עם לפיד לעיני עשרות דוברים.

מתי רוזנצוייג, מספר ל"כיכר השבת" על המפגש עם לפיד, בו שוחחו על ההתנהלות ברשת החברתית. "שאלתי אותו אם הוא חושב שדף הפייסבוק שלו הוא ערוץ 2, שם תמיד היה נראה שדעות שלא תואמות את האג'נדה שלו מסוננות החוצה".

"במה שנוגע לפייסבוק, אני לצערי נחסמתי על ידו בגלל ביקורת שמתחתי עליו פעם", מזכיר רוזנצוייג ומציין כי בסופו של דבר לפיד הסכים להחזירו לעמוד כחבר.

במהלך הדו-שיח בין השניים, אמר לפיד לרוזנצוייג, "תדאג שלא תהיה בבית שמש הדרת נשים". רוזנצוייג הדובר ענה לו "מהניפוח חסר הפרופורציה שעשית מהסיפור הזה, גרפת לפחות עשרה מנדטים".

רוזנצוייג מוסיף ומספר כי "סיימנו בלחיצת ידיים ואפילו תיעדנו אותה. אמרתי לו שאוכל לעשות שימוש בתמונה, כך שבזמן שהוא יעלה לשלטון והחרדים יצטרכו להתהלך חפויי ראש, לי תהיה תעודה שתתיר לי להסתובב חופשי".

לפיד, ביקש לסיים את המתיחות עם הדובר החרדי והזמין אותו לשבת איתו בביקורו בבית שמש בשבוע הבא. "אני כמובן לא מתכוון ללכת", מבהיר רוזנצוייג ל"כיכר השבת", ומוסיף כי "אין לי מה לשבת עם מי שעשה שימוש ציני בתושבי בית שמש וניצל אותם בדרכו למגרש הפוליטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר